168797:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Klubbutikken holder udsalg (02-07-2023 20:29:17) (svar på
168796)
Andreas Bekker #1034, reg. øjyl (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 178.157.254.202)
Nu er vi nok lidt uden for udgangspunktet for denne tråd, jeg vover pelsen.
Det er vel stadig sådant at når noget er gratis, så kommer det med en pris.
For de sociale medier, så handler det jo ofte om interessen for vores data, og hvordan man kan udnytte det til og på en måde lave profit. Flere af disse medier har jo på et tidspunkt måtte stå skoleret over for myndigheder.
Men idag har rigtig mange mennesker valgt at levet med dette, og får FB vedkommende, bestemmer du jo helt selv hvem der kan se hvad du poster. I hvert tilfælde sålænge du undgår at tagge folk.
Der er jo også mange indstillingsmuligheder, som man selv skal tage stilling til, det er vel i bund og grund ikke anderledes end at man indstiller sin telefon til at begrænse forstyrrelser.
Når så mange har brugt FB i så mange år, så glemmer man jo nettop det som i her debaterer, nemlig at ikke alle er på FB, og det er og bliver en frivillig sag, men det rammer trods alt dem som ikke er, det kan vi ikke komme uden om.
Men som også tidlige skrevet så bliver FB meget nemt anarkistisk, fordi alle kan oprette grupper med den ene eller anden fokus.
Det kan man ikke styre, spørgsmålet må vel også være skal vi det?
I januar 2020 havde UT som IT ansvarlig, derfor sammenkaldt de IT ressourcer jeg på daværende tidspunkt kendte (de medlemmer som havde været IT ansvarlig gennem tiden, og det daværende medieudvalg og enkelte andre Kyndige IT folk).
Mødet gik ud på at lave et udkast til mediepolitik for DLRK, til godkendelse på LR 2020.
Desværre druknede den i personfnidder og ja historien må I være bekendt med.
Men udkastet af dette møde blev følgende
---
Mediepolitik for DLRK
Der skal foreligge en formålsbeskrivelse samt retningslinier for brug og administration af dlrk.dk
Hvis klubben bruger andre sociale medier end dlrk.dk skal der foreligge en formålsbeskrivelse samt retningslinier for brug og administration.
DLRK skal aktivt, og regelmæssigt, informerer om, eller på anden måde synliggøre klubben, på de sociale medier som klubben anvender.
Klubben skal arbejde for at dlrk.dk er brugbar i forhold til tidens teknologi.
Alle medlemmer især dem med tillidsposter opfordres til aktivt og løbende at bidrage til websites indhold.
Være sig klubliv, tekniske beretninger og rejseoplevelser osv.
Dele af dlrk.dk skal være tilgængelig for offentligheden.
Bemærkning
FB administratorer kommer med et oplæg til formulerings eks.
Fremadrettet skal dlrk.dk give medlemmerne mulighed for at kunne tilføre siden indhold.
Hjemmesiden skal struktureres og moderniseres i forhold til tidens teknologi.
----
Forslaget blev sendt til den daværende HB og hvorfor den aldrig kom på dagsordenen til dette LR må jeg være svar skyldig.
Men jeg tænker lidt i lyset af jeres lille debat her, var det måske en god ide at følge op på ideen, med at klubben har en form for Mediepolitik så der i det mindste er bare lidt retningslinier!
Eller eksisterer der måske en, jeg har jo ikke været med på sidelinien i de sidste to år?