tilbage

Land Rover Forum  

Index
170239: Servo i seriebil (08-01-2025 11:11:48)
Frits Frandsen #32, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 104.28.129.11)
Hejsa
Er ved at renovere en 2,0tdi (fra disco 93’) til montage i 76’ 88” HT, som på regattest er registreret / godkendt med en sådan motor (defekt), og overvejer samtidig installation af servo.

Der er beslag på motor under generator, men motor (fra Letland) er ribbet for div stumper og sikkert også en evt servopumpe om en sådan har været monteret?

Er der “nogen” der ved om en servopumpe/dele fra disco 1 kan monteres, og hvor man hitter disse stumper? Måske også “nogen” der har erfaring ift ombygning til Servo på seriebil - er det omkostningstungt eller ????

LR hilsen med godt Nytår fra Fyn/Nyborg
032 Frits
Index
170253: sv: Servo i seriebil (11-01-2025 18:41:58) (svar på 170239)
Jens Modin #1833, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 62.107.22.71)
Hej. Har aldrig set servo på serie bil. Men man kan bygge noget selv
Index
170254: sv: Servo i seriebil (11-01-2025 20:04:18) (svar på 170239)
Jens Christiansen #8556, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 176.23.202.110)
Index
170256: sv: sv: Servo i seriebil (18-01-2025 20:18:13) (svar på 170254)
frits frandsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 146.75.200.9)
Takker - the italian way - er spændende og sikkert brugbart, men utvivlsomt omkostningstungt og uoriginalt.

Så jeg sætter servo til seriebil på “let pause” :)
Bh frits
Index
170257: sv: Servo i seriebil (20-01-2025 07:58:08) (svar på 170239)
Hans Houmøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.61.176)
Hej Frits
Skal lige være helt med - du mener nok en 200Tdi ?

I Disco versionen (i al fald på 12L som er manuelt gear) har den meget højt monteret generator på specielt beslag ved jeg, men kan ikke huske servobeslag. Men, på min Defender-version (11L) er jeg 99% sikker på at det er samme som jeg har haft på min 2,5NA dengang jeg havde en sådan, og også samme som på de 2,5TD motorer jeg har haft hevet ud gennem tiden. Så vil mene en servopumpe fra en af de ældre 2,5 motorer burde passe!

Jeg ved mange bruger styrehus fra en RR P38 LHD - prøv at google - der er masser af folk der viser hvordan de har gjort på WWW - også på Facebook grupper for seriebiler med tdi motorer.

Husk - nu du har motor på gulv - at skifte alt vedr. tandrem inden du monterer motor, da tværvangen på chassis dækker over blændhul i svinghjulshus - så du kan ikke låse svinghjul v. tandremsskift mens motor sidder i bil(!). Går ud fra du også husker pakdåsen bag svinghjul - og at montere de 4 lange M10 bolte i bunden af svinghjulshuset (dem der går gemmem svinghjul og ind i "ladder frame" )

Knæk & bræk! :)
/Hans
Index
170278: sv: sv: Servo / turbo til 200Tdi motor i seriebil (04-02-2025 03:07:21) (svar på 170257)
frits frandsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 104.28.129.13)
Hej Hans
Tusind tak for konstruktive tanker og ideer ????

Det er - som du skriver - en 200Tdi fra en tidlig disco Årg 93.

Motor er nu prøve installeret i serie 3 (LHD), men efter megen knoklen mv har turbo måttet afmonteres (går på styrehuset) og ligenu er det problem uløst ????.

Måske du eller andre LR enthusiaster kender en løsning herpå?

Hvad angår servo, så har jeg indstillet mig på - at køre uden og så få lidt armtræning ????