tilbage

Land Rover Forum  

Index
17032: Så lykkedes det! (12-08-2004 18:12:33)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Så lykkedes det - omsider: DL-RKs forum er blevet til en hønsegård, med mudderkastning, fordomsfyldte meninger og renset for så godt som al saglighed med hensyn til Freelanderen og dens virke i klubben - ligesom så mange andre fora er det.
Så godt som alle tænkelige og utænkelige aspekter er blevet taget op og vendt og drejet (læs: fordrejet) til det ulidelige.
Saglige og velmenedne indlæg er blevet misforstået og forplumret hvor det var muligt - som om det gjaldt livet om at gøre det.
Tillykke med det.
Var det ikke på tide at få visket tavlen ren og starte på et nyt og opbyggende grundlag frem for den her omgaang mudderfræs ved tastaturet - det synes jeg det er.
Lad os for f.... få de klare hovedlinier frem i lyset og nogle brugbare objektive meninger om hvad der er galt - og KUN det. Resten burde man nok kunne klare at sortere fra inden man krydser af på acceptrubrikken for "Retningslinier for indlæg i Rover Forum ".
Det klæder ingen at køre sagen over til sexisme, gudestatus for små numre og "min bil er bedre end din" pladder.
Er det varmen der er steget debattanterne til hovedet - så køl det dog ned igen.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
(nu med attitude)
Index
17033: sv: Så lykkedes det! (12-08-2004 18:47:30) (svar på 17032)
Torbenj#2613Østsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.45.93)
Hej Stefan og alle medkigggere..
Jo jeg giver dig ret..
Lad os få en "New Dawn" i Klubben.
Går ud fra at din kommentar er afstedkommet af debatten om at age med freel...
Da jeg er i den heldige situation, at jeg er med til planlægningen af næste års Lands arrangement. Så vil jeg da gerne bringe det på bane til næste møde, at der bør være noget for alle medlemmer af klubben.
Hvis der er nogle som mener de kan komme med ideer for nyere biler så er de meget velkomne til at kontakte mig, så vil jeg seriøst vil arbejde videre med ideerne.
Her mener jeg ikke at man bare kan skrive" noget for freelandere" Men seriøse ideer.....


Bedste Landrover hilsner
Torbenj 2613 østsj.
Range Rover STW.
Index
17035: sv: sv: Så lykkedes det! (12-08-2004 19:00:00) (svar på 17033)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Torben!
Du ramte "bullseye" - og netop seriøse forslag og ideer som kan komme til gavn for ALLE LaRo-ejere UDEN undtagelse, er det jeg efterlyser, så fremtiden for et velfungerende DL-RK kan sikres på betryggende vis.
Seneste debat om DL-RKs struktur og gestalt har netop påvist hvor formørket det hele er blevet.
Hejsa
Stefan
Index
17034: sv: Så lykkedes det! (12-08-2004 18:56:40) (svar på 17032)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.139.218)
Hørt! - og klikket i boksen for at jeg har læst Retningslinier for indlæg i Rover Forum
vh/Jørgen nsj 4178
Index
17046: sv: sv: Så lykkedes det! (12-08-2004 23:56:57) (svar på 17034)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.215.231.101)
Hønsegård/mudderkastning? DLRK er og skal være en folkelig organisation hvor der er plads til meningsudvekslinger hvor der gives og tages, sådan skal det være, hvor ville tilværelsen triviel uden. Når det nu er sagt så synes jeg det har været en frugtbar diskusion der har fået mange op af hængekøjen og erkendt at de stadig er i live og måske er kommet i tanke om et og andet de har forsømt? men det vil fremtiden vise.
Index
17047: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 00:37:28) (svar på 17046)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Verner!
Jeg er ganske enig i det du her nævner - tillige er jeg da også af den mening at der er frugtbare epistler/indlæg i pågældende efterhånden meeeeeeget lange tråd om Freelanderen -
MEN (der er altid et men)-
retningslinierne for indslag skal dog stadigvæk følges som skrevet står, netop for at undgå mundhuggeri, muddekastning og nedværdigende behandling af andre medlemmer.

Som jeg har skrevet i topindlægget, synes jeg der er mange meget gode og lærerige indlæg i debatten.
Desværre forsvinder de i mængden af hønsegårdsindlæg, hvor det mere drejer sig om at kagle og kritisere end om at se objektivt på hele problematikken.

Lad mig komme med et eksempel:
På en forespørgsel til Tina om (nu er det så lige Tina jeg trækker frem - det er ikke personligt ment - men det vedrører et af mine egne indlæg i debatten), hvad det egentlig er hun ønsker at DL-RK skal tilbyde sine Freelandmedlemmer, da jeg ikke kunne udlede det udfra de indlæg der var skrevet indtil dato bortset fra skamros og reklame for Rover-Danmark og Glad - fik jeg for eksempel det meget vage svar, at hun syntes jeg skulle deltage i et af disses arrangementer - hvorefter vi kunne fortsætte derfra.
Det kunne jeg da givetvis nok - og måske også finde på engang - men, Tjahh - det kan jo have lange udsigter for mit vedkommende at blive klogere på hendes specifikke ønsker her og nu - for slet ikke at tale om, at det da slet ikke gavner til en snarlig løsning på den hede debat for de øvrige involverede.
Jeg - såvel som de fleste andre ønsker vel et rent og klart svar på netop følgende spørgsmål:
Hvad gør DL-RK forkert ( i forhold til de meget roste arrangementer som R-Danmark og Glad tilbyder)
og hvilken form for arrangementsindhold ønsker og savner Freelanderejere i DL-RK ?

Jeg er ikke af den mening at subjektive betragtninger og slet skjulte personfornærmende ytringer gavner debatten eller DL-RK som helhed -- synes du?

Efterhånden er jeg da blevet overmåde nysgerrig efter måske at koge et arrangement sammen for især Freelandere og deres ejere samt bese en af disse "nymodens elektroniske tingester" - men DET vil jo dog trods alt kræve at jeg (og andre) oplyses præcist om HVILKET indhold et sådant arrangement skal bestå af. - og det er jo lige DET, jeg synes at der mangler et klart svar på (omend man efterhånden da kan gætte sig til dele af det, qua de indlæg der har været - men kunne det svar så ikke bare komme i 1 enkelt indlæg fremfor den hurtigtvoksende "bændelorm" af forskellige delindput)
Ib Hammers foreslag til et rundspørge synes jeg er glimrende.
SIIIerhilsen Stefan
Index
17048: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 01:03:25) (svar på 17047)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.90)
Med hensyn til LR.Danmark og de Gladske arrangementer, der prises højt, så skal man jo ikke være blind for at det er for at sælge og når folk, som jeg kommer i en gammel fortæsket 110er der ligner noget der klunset på en skrotplads, vil jeg næppe være den første der får klap på skulderen og et glas fadøl i hånden. De folk kan ikke forestille sig mig med checkhæfte i hånden i et salgslokale og det ved begge parter. Jeg føler mig som taget ud af et bredt gennemsnit af medlemsskaren af DLRK. derfor er der og har altid været et anstrengt forhold mellem LR.Danmark og DLRK.
Index
17051: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 09:09:35) (svar på 17048)
ib hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Verner

Selvom vi ikke er enige i alt, glæder det mig at debatten måske har fået en eller anden til at tænke over om klubben fungerer for ALLE medlemmer, og at du mener den har været gavnlig.

Med hensyn til dine bemærkninger om vores Experience-arrangementer. Alle er velkomne og bliver behandlet lige, uanset hvad man møder op i af bil (dog kun Land Rover), og du kan være sikker på at der ikke langes fadøl ud, da det ikke hører sammen med bilkørsel. Vil man have øl eller andre drikkevarer, ud over den ene øl eller det glas vin, man får til aftensmaden når kørslen er overstået, ja så er det for egen regning. Man kan også indtage en enkelt øl til frokost, men det er sjældent der bliver drukket andet end sodavand.

De folk er medinstruktør Pernille og undertegnede.

Er ikke bevidst om at der er et anstrengt forhold mellem DL-RK og Land Rover Danmark, da vi dels støtter klubben på forskellig vis, dels har en fornuftig dialog med Hartley, samarbejder med enkeltmedlemmer som instruktører til arrangementer, når vi ikke selv har mandskab nok og andre aktiviteter. Set med vores øjne har vi et fornuftigt samarbejde om det der nu engang kan samarbejdes om. Et samarbejde skal iøvrigt gå begge veje, det er ikke kun den ene part der skal yde.

Så venligst uddyb hvad du mener med anstrengt forhold mellem DL-RK og Land Rover Danmark A/S.

At der er enkeltmedlemmer der synes vi skal give større økonomisk støtte, sponsere flere aktiviteter osv. og som ikke er enige i den måde vi driver firmaet på, det er rigtigt. Er sagt før, men vi driver en virksomhed på markedets betingelser, konkurrenternes ageren og de vilkår som styres af samfundsudviklingen, et firma der for at overleve skal give ejerne et afkast.

Klubben er hobby, hvor det hele helst skal være så billigt som muligt. Det kalder vi ikke uenighed. Vidste heller ikke at det nærmest skal være ødiøst at vi driver en virksomhed hvor vi sælger Land Rover. Alle virksomheder lever af at sælge et eller andet, sikkert også den virksomhed hvor du får dit udkomme, med mindre det er en kommunal institution, men selv de er begyndt at tage penge for deres ydelser, ligesom vi alle betaler skat.

Så anstrengt forhold, bestemt nej, men som nævnt har klubben og vi som firma vidt forskellige opgaver!

Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S
Index
17050: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 07:53:14) (svar på 17047)
Pernille Dyrmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Hej Stefan

Det JEG læser ud af den efterhånden uendelige tråd er, at Freelander-ejerne ikke ønsker noget der er så pokkers specielt, kun for dem.

De ønsker bare at nogle af banerne / sporene til de 'almindelige' arrangementer er tilpasset / indrettet så de også har en chance for at deltage på 'lige' vilkår. Også selvom det vil betyde at seriebilerne ikke når ud til deres grænser på lige dét spor.

Så det er vist ikke så mystisk.

Med ønsket om, at personfnidderiet, kagleriet og brægeriet er slut i denne omgang.
Pernille
Index
17053: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 09:23:49) (svar på 17050)
Jakob Langkilde Madsen #5725, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.255.15.106)
Hej LR folk

Jeg har ikke orket at følge den alt for lange tråd og freelander, men har dog læst lidt af det.

Som jeg ser problemmet og som det også har været nævnt undervejs, så tror jeg at et af problemmerne er en god og grundig misforståelse.
De freelander ejere der ikke føler at banerne ved arrangementerne egner sig til deres niveau, skulle måske prøve at stå tidligt op en dag og komme med ud og sætte nogle baner op sammen med dem der ellers altid bygger banerne. Så kunne det være at der lige pludselig skette noget.
Klub arrangementerne er jo ikke som hos de fine forhandlere og andre dyre organisationer, nævnt tidligere. Her mener jeg at det drejer sig om selv at involvere sig lidt. Er der noget man ønsker, så prøv at gå i gang med at arrangere det selv. Så er det min personlige erfaring at regionen gerne bakker op omkring projektet. Så i stedet for at møde op for at blive underholdt, så prøv engang at deltage lidt bag kulliserne, det er faktisk også ret sjovt.
Det er også her man som nyere i klubben kan få en masse gode fiduser og landrøverhistorier.

Så en kort konklusion må være at alle de tilsyneladende utilfredse freelander ejere, må hellere så at få hovedet ud at busken og deltage, istedet for at forvente en færdig pakkeløsning. Hvor man mæt og tilfreds kan køre hjem i sin nyvaskede bil.

Mvh. Jakob Langkilde Madsen 5725 østsj
Nyere 90" TD5 der heller ikke kommer ud i det dybe mudder, men dog stadig har det sjovt.
Index
17063: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 10:38:57) (svar på 17050)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Pernille!
Således mener jeg også at kunne udlede af den lange tråd - men det tog sin tid at komme dertil synes jeg.

I de arrangementer jeg har deltaget i, gælder dog følgende i min region:
Hele slænget mødes inden afgang ud i terrænget til breefing og inddeling af hold.
De forskellige hold bygger/etablerer baner - og afgør dermed også sværhedsgraden.

Skulle der være Freelandere imellem (det har jeg dog endnu ikke observeret til de arrangementer jeg har deltaget i) - vil der naturligvis skulle tages hensyn til dem tillige - 0G, det er nok her humlen er begravet:
Der er kommet en ny legekammerat ind i billedet, som efter hvad jeg kan udlede af debatten, (næsten) står lige med seriekareterne i forceringspotentiale og som af sagens natur ikke kan måle sig med kraftkarlene med deres V8ere og andet extremtingeltangel, der ellers præger billedet.

Jeg er så udemærket klar over at mudderhajerne i deres toptunede kasser givetvis så vil blive nødt til at gå alternative veje - og etablere specielt egnede baner til sig selv - og som kun de ville kunne klare - og det er vel det der er det nye islæt i alt det her. Der er brug for flere sæt trophy, gymkhana og trial - med divergerende sværhedsgrad.

Man laver vel heller ikke konkurrencer mellem selvkørende rotorklippere med 6Hk og gammeldags tromlehåndskubbere - og det er vel det dele af Freelanderdebatten er affødt af.

Så vidt så langt - men det kræver så til gengæld at Freelanderejerne er aktivt med til opbygning af de baner de selv ønsker at forcere - samt råber vagt i gevær, når sværhedsgraden overstiges markant for deres bilers formåen.
Hejsa Stefan
Index
17065: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 10:50:52) (svar på 17063)
Pernille Dyrmann Kristensen #5394, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.157.56.98)
Kære Stefan

Helt enig. Tror dog, at der er meget få Freelander-kørere der har en erfaring, der stiller dem i stand til at vurdere hvor meget bilen kan; vinkler m.m.

Ville klubbens instruktører være i stand til at være behjælpelige med viden ? Jeg ved chefinstruktørerne har været ude og køre Freelander ... men jeg ved ikke om den viden er blevet formidlet videre ? (og der er intet skarpt i dén bemærkning :o).

Mange hilsner
Pernille (nu med medlemsnummer og alting...)
Index
17067: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 11:01:58) (svar på 17065)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Pernille!
Du fremkommer faktisk med noget essentielt her - instruktører i DL-RK med erfaringbaggrund i Freelandere.
Jeg aner ikke om der er nogen instruktører i DL-RK regi der er det.
Det må klubbens regionsledelser se nærmere på - og få uddannet om nødvendig.
Dermed en opfordring til ledelserne rundt omkring:
Udannelse af instruktører med henblik på Freelanderklassen.
Hejsa Stefan (altid med nummer :-))
Index
17068: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 11:05:16) (svar på 17067)
Pernille Dyrmann Kristensen #5394, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 217.157.56.98)
Jeg håber din opfordring bliver taget op !

Mange hilsner
Pernille
Index
17069: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 11:09:31) (svar på 17067)
Torben Jensen #2613, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.45.93)
Hej med jer..
Så vidt jeg ved er der fulstændig styr på grønt bevis til også freelandere.
Her i Østsj. har vi sågar tilfredse Freelander ejere, som også er indstruktører.
Så det kan ikke være der hunden er begravet..

Bedste Landrover hilsner

Torbenj 2613 østsj.
Range Rover Stw
Guldkunde hos Shell
Index
17070: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 11:20:33) (svar på 17067)
ib hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Stefan

Vi har haft alle regionernes chefinstruktører på terrænkursus i Tirsbæk, hvor der, så vidt jeg husker, var mulighed for både at køre Freelander, Discovery og Range Rover, samt Defender Td5. Vi mener det er vigtigt at klubbens instruktører kender til de nye modeller, hvordan de fungerer og hvad de kan.

Hvorfor? - jo for at de kunne lade deres viden gå videre til de andre instruktører, så også medlemmer i nye modeller trygt kunne deltage i "grønt bevis" kurserne og dermed, forhåbentlig, blive aktive medlemmer.

med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmmark A/S
Index
17071: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 11:38:10) (svar på 17070)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej Ib!
Jamen - så er der jo ikke noget der halter desangående.
Jeg ser frem til at møde mange Freelandere ude i plutten fremover til lidt spas og dækspark.
Hejsa
Stefan
Index
17119: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 19:46:42) (svar på 17046)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.153)
Hej Verner.

Flot indlæg og flot invitation til arrangementet i Skælskør.

- det frister (skal lige kontrollere kalenderen).

Med venlig hilsen
Index
17123: sv: sv: sv: sv: Så lykkedes det! (13-08-2004 20:32:02) (svar på 17119)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.249.35.58)
Okay okay, formuleringen "anstrengt" var måske ikke lige dækkende, vendingen "platonisk" ville nok have været mere på sin plads, eller hvad synes du om "nærmest ikke eksisterende". Selv om man et eller andet sted jo nok kommer til at eje en af LR.Danmarks importvarer. Den 110 jeg ejer nu tror jeg engang er købt hos DOMI, Ringvejen.
Eller var det Arne Fogh på Roskildevejen, så ved du måske hvad jeg mener.