17391:
sv: sv: Skif af morot olie og luft filter. (21-08-2004 17:15:51) (svar på
17388)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 129.142.114.14)
Jeg har aldrig skiftet kobberskiven. Jeg er ikke fanatiker. Den kan snildt genbruges. Og hvis den taber en dråbe olie om dagen, kan man måle den, når proppen er ude.
Hvis ikke luftfiltret er af papirtypen, er det et filter af oliebadstypen. I så fald skal der være olie i filtret. Stålnettet renses og olien skiftes (fyldes til stregen i koppen i bunden af filtret).
Er filtret af papirtypen, er der tale om en fejl på bilen eller en uhensigtsmæssighed i konstruktionen. Den slags skal jeg ikke gøre mig klog på.
---
Hvis maljusteringen af dine ekstremiteter er i fase med tolerancerne på ældre engelske biler, regnes du for at blandt de heldige.
Med venlig hilsen
S. Vels