tilbage

Land Rover Forum  

Index
20692: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 13:12:52)
Tony Albers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.149.242)
Jeg har været medlem af DLRK i en del år efterhånden.

Efter lang tids overvejelse har jeg besluttet ikke at forny mit medlemsskab af klubben. Jeg synes ikke længere at DLRK svarer til mine forventninger.

Forum her på internet er efterhånden blevet underlødigt, og indeholder mere brok, mudderkastning og politik end udvekslinger omkring teknik o.l.

Oasen er fuld af annoncer for flere og flere sære dimser der kan både det ene og ikke det andet.

Til arrangementerne er deltagerne typisk delt op i kliker, der ikke kan tale sammen og bagtaler hinanden. Hvis ikke man lige har 32" MT-dæk, snorkel, tagtelt, et 12-tons elektrisk centermonteret spil med plasmatov og 2 af hinanden uafhængige GPS-systemer - så er man bare ikke interessant.

Jeg kan huske dengang det blot gjaldt om at hygge sig, og køre nogle gode ture sammen.

Men jeg må desværre sande at de få artikler i oasen der er værd at læse, ikke retfærdiggør en årlig udgift på kr. 450,-
Oveni dette skal lægges betalinger ved arrangementer osv.

Måske vender jeg tilbage en dag, men som det er lige nu kan jeg bruge både tid og penge bedre.

Mvh

Tony Albers
4243
Index
20693: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 13:51:48) (svar på 20692)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.162.121.151)
Hej Tony,

prøv og træk vejret lidt dybt. Det er korrekt, at der er en del, som modificerer deres LR'er, og hænger de mest mystiske ting på dem - men det er også de ca. 400 aktive terrænkører, som vi har i klubben. Så er der så de godt 1850 andre, som er mindre synlige (jeg selv incl.), som er med i "mærke klubben" . Jeg bruger selv forum, når jeg har et problem - så som bankelyde - hvorefter Verner spørger mig, hvordan jeg kan høre forskel på lydene under kørsel i en LR, og iøvrigt bagefter gav mig løsningen - samtidig hjalp flere mig i at reparerer min RR. Nu ligger den lidt lavt - ikke fordi jeg har sænket den, men fordi fjedrene er sunket en tomme eller to sammen, og der er nu flere, som vil give en hånd til at genoprette specifikationerne på dytten. Dette, at den ligger lavt, var dog til Toves fordel under glatførekurset, som klubben holdt i sidste weekend. Vi har i husstanden klubbens klubbutik, hvor der sælges for godt 100.000 kr manualer om året - og det er ikke de 400 aktive, som køber dem - det er blandt de 1850, som du ved er der, men som du kun glimtvis ser. Reglen er, at hvis du skriver i forum (ingen er for stor til at bede om hjælp)så kommer hjælpen fra medlemer i din region, hvis du beder om en hånd (fordi ingen er for stor til ikke at give den) sådan er den klub du er medlem af .. . Med hensyn til terrænkørsel i ikke pyntede LR'er burde klubben gøre mere ud af Grenlanding'er, hvor normalt udseende LR'er vil indgå i landskabet uden at skræmme vildtet væk, men det er svært at skaffe tilladelser til dette - kik efter dem i klubben - det er den eneste klub i DK, som afholder dem ! . Og Oasen er faktisk et godt blad, som nu mere er et klubblad hvor der fokuseres på bilen "Land Rover".

Hils'ner


Svend

Index
20696: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 14:30:28) (svar på 20692)
Christian Ballisager #5537, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 193.3.141.121)
Hej Tony,
Jeg bliver egentlig lidt forundret når jeg læser dit indlæg.

Ja, politik og meningsudvekslinger fylder en del på forum – men er ikke den overvejende del.

Ja, Oasen er fyldt med annoncer – og godt det samme da – så kommer der da reklamekroner i klub(oase)kassen. Oasen er et af de bedste og mest professionelle klubblade jeg har set.

Ja, der er klike-dannelse. Det er der nok to grunde til.
1: Hvis man har været med længe – så har man nok nogle venner i klubben man er ret tætte med. Så når man ses – så hænger man ud med dem. Det er da ikke underligt.
2: Hvis man nu har kastet for 200.000,- ekstra udstyr på sin bil .. så er det da meget sjovt at sammenligne og snakke med andre der har gjort det samme. Det er da heller ikke underligt?

Jeg kender da masser i klubben som har u-udstyrede Roverer – og de bliver da lige så velmodtaget som alle andre. (Men igen – det er da klart at folk bliver mere nysgerrige når de ser en bil med nye og anderledes løsninger – end når de ser en standard serie 3’er som de har set 4711 gange før – det er da heller ikke mærkeligt)? Nej – jeg syntes ikke en standard serie 3’er er ufed! Jeg kører p.t. rundt i en fuldstændig standard af slagsen – godt nok er det en låner (Tak Far :-) – men den fed! ;-)

Det handler da stadig om at køre nogle gode ture (+ en masse andet) Her i Østjylland har man da set både værkstedsaftener, efterårs-tur og juletræshentning for ganske nylig … Jeg tror måske du er blevet forvirret over at udbudet af arrangementer blot er blevet større over årene ..

Jeg er nu ret sikker på at man sagtens kan finde nogen at snakke med her i klubben – uanset din bils udstyrsniveau – eller om dine interesser går på hard-core offroading, greenlaning, ekspeditioner eller slet og ret en standard Land Rover.

Jeg håber at du bliver Tony – og findes der i klubben ikke de(t) tilbud du ønsker .. jeg kan jeg da blot opfordre dig til at lave et arrangement. Sidste gang der var nogen (Stefan) der tog initiativ til et lille arrangement var tilmeldingen og opbakningen helt forrygende.

De bedste Land Rover hilsner
Christian
Index
20699: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 18:07:48) (svar på 20692)
Christian Sandvei-Hansen #5612, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.145.38)
Hej Tony.

Jeg har en gammel 90" fra 84 uden noget avanceret udstyr på andet end en kasse til løse genstande i varerummet (jeg har selv lavet den i MDF plade). Jeg har godt nok også en bullbar og et gammelt warn spil liggende i værkstedet (bullbaren passer ikke og spillet kan jeg ikke få til at fungere). Min pointe er at når man endnu engang har haft en ufrivillig parkering grundet havareret gearkasse eller en træls synsmand er det super dejligt at gå ind på hjemmesiden og se at man ikke er alene med disse problemer. Ja der har da været lidt mudderkastning her på forumet den sidste tid, men webmasteren har da gjort sit for at flytte de længste tråde, men er det ikke sådan alle steder hvor mange mennesker er samlet, hver med deres egen mening?

Jeg håber at du bliver og uanset hvad du beslutter dig for at gøre, vil jeg til hver en tid blinke med lyset og hilse på dig ude på vejene.

Mange hilsner Christian Sandvei-Hansen
Index
20700: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 19:19:54) (svar på 20692)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Tony.
Hvad forventer du dig af DLRK ?
Når man ser hvor mange gange du har brugt Roverforum igennem tiden, tror jeg at du har fået rigeligt for pengene.
Folk er altid villige til at hjælpe og det kan man ikke sætte en pris på.
Det gælder STADIG bare om at hygge sig sammen med gode venner og det der binder os sammen, bilerne.
Sådan som jeg kender DLRK, er der plads til ALLE. Både "udstyrsextremisterne" og "originalerne".
DLRK´s hjemmeside er et rigtig godt sted at "snakke" når der er langt imellem arrangementerne eller man har et akut problem. Oasen er et rigtigt flot blad med gode artikler som vi kan være stolte af.
Jeg kan ikke forstå at du mener at prisen for alle de gode ting i DLRK er for dyr ???
Jeg synes at du skal genoverveje din beslutning.
Vh. Ole Pars, 3338
Index
20702: sv: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 19:54:31) (svar på 20700)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.211.149)
Efter endnu en meningsudveksling her på forummet, som jeg har udtrykt mig om tidligere, må jeg nok sige at lysten til at troppe op til arrangementer fuldstændig er forduftet for mit vedkommende. Hvis det flueknepperi jeg har været vidne til i denne omgang og tidligere i andre sammenhænge, er den herskende tone i DLRK er det bestemt ikke noget jeg overhovedet gider bruge tid på.
Jeg har den forkvaklede mening at samvær i en bilklub skal være uhøjtideligt og venskabeligt, og ikke nidkær vågen over alt muligt.
Som jeg tidligere har beskrevet har jeg meldt mig ud af en landsdækkende MC-klub, netop pga af det idelige ævl og kævl de dyrkede der.
Man skulle tro at DLRK-medlemmer havde taget for meget lære af visse medlemmer i DVK.
Jeg giver dog DLRK en tid endnu, men jeg frygter dog en allerh....... masse brok og spektakler efter landsrådet.
Jeg synes der har været langt mere rigeligt af den kedelige slags.
mvh og naive forhåbninger om en fredelig fremtid
Knud
Index
20706: sv: sv: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 21:38:55) (svar på 20702)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.208)
Knud, du skriver:
... Hvis det flueknepperi jeg har været vidne til i denne omgang og tidligere i andre sammenhænge, er den herskende tone i DLRK er det bestemt ikke noget jeg overhovedet gider bruge tid på ...
Har du brugt tid på at bevæge dig omkring til klubbens aktiviteter kredse, burde du vide bedre end at skrive ovenstående.
For den sags skyld kan du bare kikke bagud i Rover Forums arkiver, så vil du også opdage, at ”flueknepperi“ ikke er en fremherskende disciplin, men undtagelser, som bekræfter reglen om, at det i helt overvejende grad er konkrete mere eller mindre tekniske emner, dialogerne drejer sig om.
At emne, holdning og tone i forbindelse med sådanne undtagelsesvise ”flueknepperier“ stundom fortjener enten en tilskyndelse til pli og besindighed eller ligefrem at blive ignoreret, er så noget helt andet. Retten til at ytre sig skal ikke anfægtes, men ytringer bør selvfølgelig fremføres med tilbørlig respekt for både modparten og emnet.
Men jeg har dog ikke i min tid som medlem deltaget i arrangementer eller haft oplevelser, der fået mine tanker til at strejfe omkring overvejelser om at lægge afstand til klublivet.
Så Knud, kik efter min lille bulede ”KvarXpress“; grøn 90" TDI med ruftag, kom over og stik på næven, så tager vi en balje mokka - eller noget andet og bedre - og får en passiar - uden ”flueknepperi“!
Vi ses derude.

Hilsener fra
Morten
Index
20704: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 21:13:12) (svar på 20692)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.208)
Kære Tony

Din begrundelse for udmelding af DLRK holder ikke! Jeg har været med i to år nu, og har som observatør og reporter for klubbladet bevæget mig fra greenlaning til værkstedsaftener, kørekurser, trophy, trials, landsstævner, lokalarrangementer og meget mere, og din påstand om at klubben kun er for udstyrsfikserede nørder etc. er en regulær forbier.
Bortset fra at efterspørge social samvær og hygge og nogle gode køreture, definerer du ikke, hvad du savner. Er hygge og gode køreture tilstrækkeligt til at dække dit behov, har jeg svært ved at se, hvordan du kan mangle noget i den henseende - med mindre det er fordi du den slags lejligheder glimrer ved dit fravær.
Har du haft en mindre fuldkommen oplevelse, bør det ikke drive dig til så drastiske skridt, som at vende DLRK ryggen, men tværtimod få dig til at stimulere klublivet med forslag forbedringer af eksisterende aktiviteter - om ikke forslag til nye intiativer.
For øvrigt kan jeg ikke huske at have set nogle indspark fra dig med hensyn til indholdet af Oasen, hverken i form af forslag eller indlæg.
Kort sagt, Tony, drop det muleri, kridt støvlerne, kom ud til os andre og leg med. Går du rundt med en uforløst idé eller sidder du og brænder med efterlysningen af noget konkret, så ring eller skriv til mig, så tager vi hul på det. Vi må have dig ud af den tristesse.
jeg venter ...

De bedste hilsener fra
Morten/Oasen
Index
20705: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 21:14:38) (svar på 20692)
Bent Böhlers Petersen & Elsa Nielsen #1649, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.139.247)
Hej!
Jeg har selv en rimelig standard vogn. Selvom den pt. mangler et par dimser, fx. 2 blikplader med tal og bogstaver, for og bag.
Når jeg er til et arrangement, gider jeg ikke se på en mage til min egen, selv om den har plader på. Men hvis der er en der har modificeret sin motor, fx. så en V8 kører 15 km/l, så tror jeg alle der selv har en V8 vil stimle sammen.
Det samme gør sig gældende for alle andre modifikationer.

Hvorfor?
Hvis jeg ser en der har lavet noget smart, så kan jeg lære noget, og måske kan jeg blive inspireret til selv at ændre min Dyt. Hvis jeg ser en standard fabriksmonteret vogn kan jeg bare sige "Nå, den ligner jo sig selv".

Betyder det at jeg skal være med i en konkurrance om at installere nyt?, Nej, jeg kan notere mig at nu kan man få et 12 tons spil, hvor man før kun kunne få et 8 tons, og hvad så? jeg klarer fint mit behov med et 3 tons håndbetjent (Tifor), det har klaret mit behov hidtil, og vil også gøre det i fremtiden. Jeg kører ikke trophy, men kan køre fast på et spor i Norge eller Sverige.

Konklusion:
Jeg gider ikke åbne motorhjælmen på en standard vogn, men findes der noget jeg kan lære af, vil jeg gerne. Resten af tiden bruger jeg klubben til hygge med lidelsesfæller. Og her i region østsjælland hygger vi meget.

Internt splid og kævl, ja det har vi også. Sjovt nok, mest her i forumet, specielt fra folk der ikke vil logge ind, så de kan indentificeres. Mindre på landsråd, s3elv om vi kan diskutere højlydt der. Mindst i regionerne, hvor vi normalt snakker hyggeligt, om ture, teknik og minder.

Har Du interesse for Land-Rover, så bliv i klubben, vælg de arrangementer du har lyst til, og nyd at reklamer for mystiske dimser er med til at betale for et "super" klubblad.

Mvh
Bent / 1649



Index
20707: sv: Snorkler og brede dæk (14-01-2005 22:03:40) (svar på 20692)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.212.215.140)
Tony, Først, Rent mel fortjener at man står frem med sin pose i hånden! Der kan være noget om din kommentar til nogen tråd i forum. Det kunne du måske havde påvirket med et indspark (frispark). Dog er forum påvirket på godt & ondt, af DLRK's lang historie, & medlemer som uafhængigt har fundet på at strikke expeditioner sammen som tangerer 'Camel Trophy' standard, og at livssynet spænder videre end motorerer & dimser. Læg mærke til at der går max et døgn før der bliver svaret på et 'hjælpe bøn' i forum. Har du prøvet at stikke snuden ind i de 'klikker'som har 32"dæk, snorkel, osv, & mærket temperaturen på vandet. I øvrigt så tror jeg ikke du finder et helt standard LR. i hele klubben (Ja så var den købt igår & det er først weekend imorgen.) Med et relativt lavt medlems nr som din, så undrer jeg mig at reaktionen kommer først nu! Sådan arrangementer som reg ØSj holdt i Jäluntofta sidste påske var sikkert lige dig, faktisk var du savnet, fordi endnu en modtagelige sjæl til at nyde det herlige arrangement som Øsj havde lagt et kæmpe arbejde i, havde været meget velkommen! Med hensyn til Oasen, så 'Mea Culpa' det kan godt være at 'Dinosaurene' som mig & visse andre skulle tage os sammen, & skrive nogen flere 'Back to Basics' artikler, om det vi foretager os med vore serie biler, eller navigering uden GPS osv. Nu bor jeg i Norge, og har ofte været i vinter fjellet for at finde folk som har stolet for meget på GPS! I det stor hele! Bliv i klubben! er du uenig eller ikke tilfreds med noget, så giv udtryk for det, i Forum, i Oasen, til stævner. Prøv at lave et arrangement selv! Det kan faktisk være meget sjovt. Din region vil gerne hjælpe! Er der så noget jeg overhoved ikke har fattet, eller du vil mere inde på, sa er min tlf nr, & mail addr i medlems listen & jeg vil meget gerne høre fra dig. Rover Hilsen fra en hedebølge ramt Norge, David.
Index
20721: sv: Snorkler og brede dæk (16-01-2005 01:05:07) (svar på 20692)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.164.88.172)
Hej Tony!

Jeg vil prøve at se bort fra, at dit indlæg kan rubriceres som brok og mudderkastning, og forholde mig til det du skriver...

Det er altid trist, når et medlem i DL-RK vælger ikke at forny sit medlemsskab, specielt når det er et medlem i ens egen region, og man selv sidder i regionsledelsen...

Jeg er enig med dig i, at bølgerne i dette Forum til tider går lidt for højt, og at tingene nogle gange udvikler sig lidt for drastisk. Et forsigtigt indspark ender med at blive en rød tråd. Men jeg tror samtidig, at det er en udvikling vi må vænne os til. Du kan disputere online med folk fra hele landet, ja hele verden - du får afløb for dine frustrationer, lunten er lidt kortere, meningerne falder prompte. Det er for de konfliktsky lidt lettere at sidde bag tastaturet og smide om sig med verbale snebolde uden at skulle se den person skytset er rettet mod i øjnene - ikke at jeg bifalder udviklingen, men kan man ikke klare lugten af bageren, så forær ham en deodorant - gå ind og præg udviklingen i en anden retning, ved bl.a. som du, at holde en ordentlig tone og skrive et sobert sprog - eller, som du nu har valgt, brug din tid og penge på noget andet - det er i sidste ende dit valg.

Men jeg synes dine øvrige argumenter er tyndere end rammen på en serie II'er!

OASEN er fuld af annoncer for både det ene og det andet - ja netop, og det gør i mine øjne OASEN sjov at læse, og er et udtryk for en vis mangfoldighed, og det er alt sammen LR-relateret - og endelig kan det vel ikke alt sammen være venstre-forskærme til serie III'ere...

Og, ja der er selvfølgelig "kliker" blandt medlemmerne i DL-RK - hvad andet havde du forventet? Det er der i alle klubber, men uanset hvem du beder du om et råd, så får du det uafhængigt af kliketilhørsforhold - det ligger fast. Men for at komme i kontakt med de øvrige medlemmer, må man selvfølgelig også selv yde en indsats for det, være lidt uadvendt - det kommer ikke af sig selv...

Jeg har valgt en forholdsvis administrativ rolle i regionsledelsen og deltager defor ikke i alle arrangementer, men prøver at vise flaget ved de fleste - jeg har faktisk ikke set dig til noget arrangement de sidste 3-4 år - det kan være tilfældigt, men det har ikke været hardcore Trophy og fuldt spær det hele - Forårstur, Løvfaldstur, Juletræstur, spontant opståede ture rundt omkring - sidste værkstedsaften omkring el-systemet resulterede i 17 Land Rovere på min gårdsplads - hvad mere kan man forlange? Jeg kalder det i hvert fald hyggeligt! Og hvad er det så egentlig du savner?

Vi har i regionen efterlyst ideer og forslag til arrangementerne - jeg tror der var 2 medlemmer der henvendte sig - det må jeg tage som et udtryk for at udbuddet er tilfredsstillende eller er resten af medlemmer ramt af apati? Jeg tror det ikke...

Ingen af de ovennævnte arrangementer har iøvrigt kostet deltagerne en krone ud over transportudgifter, så den med betaling til arrangementerne er lidt tynd, hvis det er den slags arrangementer du savner - og jeg tror i øvrigt ikke, at der er nogen der er gået sultne eller tørstige derfra...

Kære Tony, bevæggrundene for din beslutning virker noget spontane og uovervejede, men som sagt - det er din beslutning, og den må vi acceptere.

Det vedkommer ikke os, hvad du bruger dine penge til, men skulle der igen blive plads i dit åndelige og økonomiske budget, er du til enhver tid velkommen igen.

Ib Krause-Kjær
Regionsekretær
Region Østjylland