tilbage

Land Rover Forum  

Index
24567: oasen (04-06-2005 13:05:45)
Søren Anker Nielsen #3057, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.196.134.197)
Hej der ude, nu må det snart være nok med at vores udmærket klub blad som ikke kommer til tiden, enten har vi et klub blad som udkommer en gang om måneden eller et der kommer på må og få, for så må der da kunne spares nogle penge på kontingentet, nå jeg venter stadig i det uvisse på hvornår oasen kommer
Index
24569: sv: oasen (04-06-2005 14:00:22) (svar på 24567)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.221.43)
Spritduplikatorens tid er forbi; idag anvendes der en mere avanceret teknik.
Oasen har været gennem en teknisk omstillingsproces, som ikke er forløbet, som forventet. Det har givet forsinkelser i produktionen.
Bladet bliver skrevet og gjort trykklart af frivillig arbejdskraft, hvorfor medlemmerne må væbne sig med tålmodighed, hvis der sker forsinkelser.
Det er selvfølgelig ærgerligt, at arrangementer ikke kan annonceres kortfristet, men jeg må opfordre alle til, at planlægge annonceringen i så god tid, at en forsinkelse af Oasen ikke betyder, at arrangemetet er ukendt blandt medlemmerne.
Fra megen pålidelig kilde ved jeg dog, at næste nummer af Oasen giver læsestof til mere end een time !
Index
24570: sv: oasen (04-06-2005 15:28:20) (svar på 24567)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.138.211)
Jeg kan følge din tanker! men når der bliver sådan et oprør hver gang Oasen bliver forsinket et par dage (eller), så tager jeg det som et tegn på at vi har et hamrende godt klub blad! Jeg ved at andre LR klubber om i verden misunder os! og har svært ved at fatte at arbejdet er gjort frivilligt, da bladets teknisk kvalitet & inhold bærer præg af dyre proffesionell. Det har jeg fra Norsk, Tysk & Hollandsk udtalelser. Jeg kan huske (næsten) i starten da Oasen kom ude af "sprit duplikator alderen", at problemerne var nøjaktige den samme! (Det kan Paul også, men han er ikke så villige til at indrømme det!)
Index
24571: sv: oasen (04-06-2005 16:51:40) (svar på 24567)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.170)
Kære Søren, Paul, David - og alle andre

Jeg forstår så udmærket irritationen over den svingende udgivelsesfrekvens, den irriterer sandt for dyden også mig.

Først: Der er - som Paul allerede har anført - et par realiteter, jeg indretter mig efter. Det er bagateller som kunder og kreditorer, der forventer, at jeg henholdsvis producerer/leverer og betaler, og derfor går forud for de aktiviteter, som røgtes i den fritid, der nu kan blive plads til. Ikke desto mindre bestræber vi os på at komme så tæt på den 1. i hver måned med bladets udgivelse.

Dernæst: Samtidig med det vakuum, der opstod efter Landsrådsmødet 2005 kom omsider den nye computer, jeg i adskillige uger havde ventet på, men efter at det næsten færdige maj-nummer var læsset over på det nye - og meget anderledes - system, faldt montagen fra hinanden, og der gik der så megen tid med at genoprette grundform, layout, skriftforme, annoncer etc., at maj-nummeret blev indhentet af juni-nummeret, hvorfor det var mest hensigtsmæssigt at slå de to numre sammen til ét.

Denne beslutning resulterede til gengæld i et så stort sidetal, at produktionsmetoden måtte ændres, men maj-juni nummeret ER drønet igennem trykvalserne og skulle efter mine oplysninger være ude med posten i løbet af den kommende uge. Det var ikke den optimale løsning, men det bedste, der var at gøre.

Jeg har endnu ikke fået alt til den nye computer, mangler bl.a. en ny og større skærm, som gør det lettere, mere overskueligt og hurtigere at sætte bladet op end på den nuværende skærm, som kun er lidt større end et halv A4-ark. Det kommende nummer er et eksempel på, at det kan lade sig gøre, men det tager altså noget længere tid.

Forhåbentlig vil det kommende mega-nummer kunne kompensere for den lange ventetid, og måske endda fastholde opmærksomheden længe nok til, at vi kan overraske med et friskt juli-nummer uden større forsinkelse.

Med de bedste hilsener fra

Morten, redaktionen
Index
24572: sv: sv: oasen (04-06-2005 17:52:54) (svar på 24571)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.139.218)
Hej Morten & Co,
Jeg vil bare sige at jeg er dybt taknemlig for det arbejde I gør. IT er bare godt når det virker og når ikke virker synes fjer og blæk at være forud for sin tid. Og Oasen har altid været værd at vente på - nu kan jeg glæde mig endnu længere (selvom konen er træt af at det første jeg spørge om når jeg kommer hjem er "hvor er posten"). Må du besejre IT'en.
vh/Jørgen
Index
24593: sv: sv: oasen (05-06-2005 14:59:13) (svar på 24571)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Morten,

Jeg har en 21" super monitor stående, som jeg gerne vil donere til formålet, hvis den nye ikke allerede er bestilt ?
Mvh
Michael
Index
24623: sv: sv: sv: oasen (06-06-2005 11:52:05) (svar på 24593)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.214.101.11)
SÅDAN skal det gøres. Flot. Er det en tanke til opfølgning fra andre så sig til Morten Dam?
Hvad har i af konkrete behov? Skriv en ønskeliste, så skulle det ikke undre mig om vi var mange medlemmer rundt i landet, der har brugbare men ubenyttede gode ting stående.

I kan selv styre strømmen så i ikke oversvømmes af gamle kontorstole og lave skriveborde.

Stor 109" hilsen
Index
24624: sv: sv: oasen (06-06-2005 13:53:32) (svar på 24571)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.210.245)
Kære Morten og andre frivillige.

Jeg er at finde i den store gruppe af medlemmer, der forstår at frivilligt arbejde undertiden er meget, meget surt, især når man samtidig skal stå model til infam kritik for noget man slet ikke er herre over.
Tak for et godt klubblad med mange læseværdige artikler m.m., som jeg ikke dør af at vente lidt på en gang imellem.
Jeg ved at en sådan tjans koster flere timers dagligt arbejde, til glæde for os andre, der bare passivt modtager.
Hold alligevel glæden ved det frivillige arbejde intakt uagtet negativ kritik og første-prioriter stadig den private geschæft, så det frivillige arbejde også kan financieres.

mvh
Knud
Index
24627: sv: sv: sv: oasen (06-06-2005 16:22:46) (svar på 24624)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.170)
Kære Knud

For det første, er jeg fra naturens hånd skåret over en læst, som giver korte, men solide ben og brede skuldre, og jeg har i forne tider annammet følgende sentens fra den danske sangskat:
Jeg bærer med smil min byrde ...
For det andet har jeg efter sigende en stundom irriterende vane med at gøre forsøg på at modbevise påstande om, at noget ikke kan lade sig gøre, selvom det synes temmelig åbenbart. Denne holdning beror på to teser: Det er fejlene, man lærer af ... og hellere fortryde noget, som man fik gjort, end at fortryde noget, man ikke fik gjort.
For det tredje mindes jeg egentlig ikke kritiske røster, som ikke var til at bære over med, fordi de primært var båret af utålmodig venten - og det kan vi godt forstå.
For det fjerde kendetegnes frivillig indsats jo ved, at arbejdet bærer lønnen i sig selv.
For det femte - og sidste: Tak i alle tilfælde for opmuntringen.

Med de bedste hilsener

Morten