Tja ... jeg skiftede, under stort besvær, alle 8 tændrør.
Så startede jeg den ... ikke helt uden kamp, men dog MEGET lettere end før ... undrede mig over, at den stadigvæk gik ujævnt og mens jeg funderede over det, begyndte den at "svinge" kraftigt i omdrejningerne ...
og så lugtede den GRIMT ... altså ledning-eller-plastic-brænder-GRIMT !
fløj ud af øsen, rev klappen op ... og fik slukket det bål der var startet bagest i motorrummet lige under indsprøjtningen.
Hvorvidt det er årsag eller konsekvens er svært at sige nu, men hele ledningsbundtet til bla AirFlow-dimsen brændte :-(
og ... for at gøre ondt værre, så blev det ved med at ryge, nu fra instrumentbrættet ... efter at jeg havde slukket branden i motorrummet helt.
Nå, men kort fortalt, så valgte jeg hastigt at invitere det lokale brandvæsen på besøg, de adskilte forbløffende nænsomt mit instrumentbræt og slukkede fortsættelsen af det brændte ledningsbundt, samt en smule isolering der ellers er derinde bagved.
Vedlagte billede, til jeres underholdning og min sorg, viser Gentoftes modige brandmænd, igang med at adskille instrumentbrættet med en forsigtighed jeg ALDRIG havde troet muligt.
SUK ... et problem næsten løst og et nyt noget større problem "fundet" :-(
Gad vide om jeg skulle ændre subject til "God RR 91 med lettere brændt ledningsnet sælges til højestbydende"