tilbage

Land Rover Forum  

Index
26201: Anbefaling til 300 Tdi ejere (07-08-2005 22:29:20)
Bjarne Sørensen #0847, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.221.64)
På vej hjem fra ferie i sydfrankrig, lugtede vores RRC pludseligt voldsomt af diesel, og bagruden var helt fedtet ind.

Vi holdt ind på en rasteplads ved Hannover, og et kig under motorhjelmen afslørede hurtigt at en af de små overløbsslanger der går mellem dyserne var helt mør og knækket. Umiddelbart så de fine ud, men de var helt møre og pulveriserede når man tog fat i dem.
Motoren er fra 97, og har nu gået 210000 km, så der er måske flere end mig der ikke har været opmærksom på at disse kan fejle, så jeg vil anbefale at du checker/skifter dem med jævne mellemrum.

Vi var ved Gorges de L'Ardéche (hviket også kraftigt kan anbefales) hvor vi i meget sommerlige temperaturer kørte en del i bjerge, hvilket nok har medvirket til at tage livet af slangerne.

Der kan købes mange ting på tyske rastepladser men brændstofslange er ikke en del af sortimentet, så jeg måtte gå den tunge gang til nødtelefonen for første gang siden jeg købte bilen i 1987, og tilkalde ADAC. Den meget venlige mand der 15 min. senere kom med et velassorteret sortiment af reservedele, kendte godt fejlen fra diverse Golf diesel, så vi var kørende igen efter et nogle få minutter - endda helt uden beregning - en sjældent god og effektiv service.