tilbage

Land Rover Forum  

Index
26451: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 18:59:51)
Christian J. Simony #7113, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.216.152)
Halløj derude

Kom hjem fra job idag, blot for at konstatere, at en eller anden ******* har stjålet begge baglygter på den af mine RRC'er der ikke kører lige nu :-(

Fandeme om ikke ****** bare har skruet HELE lygten ud i begge sider og klippet ledningerne ... heldigvis på den rigtige side af stikkene.

Er der nogen der har en god ide til, hvordan man sikrer sine lygter mod det, skulle jo nøædigt have rippet den anden RRC for lygter :-|

Ideer ??

/Christian

P.S. P.... irriterende ikke at have kasko nu !!
Index
26452: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 19:24:14) (svar på 26451)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.97)
Velkommen i klubben; jeg blev også bestjålet af een, som syntes, at have mere behov for de dele, der sad på min 109er end jeg !
Det bedste er nok, at låse bilen ind, men desværre har ikke alle denne simple mulighed.
Hvor det er muligt kunne man vælge, at bruge lange gennemgående bolte med runde hoveder, så møtrikkerne kun kan løsnes indefra. Eller fyld kerven op med locktight, så en skruetrækker ikke kan få fæste. Ulempen er dog, at når du skal ind i lygten, må du først fræse locktight ud af kerven igen.
For alt andet udstyr, som er monteret med synlige bolte og møtrikker, gør en lille svejseklat på gevindet underværker. Eller igen den type Locktight, som skal varmes, før den slipper igen.
Du kan også bruge en blikskive, som du med hammer og mejsel bukker omkring møtrikken, så interessenter ikke umiddelbart kan bruge en svensknøgle.
Det små sideruder i hardtoppen giver let adgang til varerummet, i det kilen i gummilisten ganske nemt kan fjernes. Ved at vende gummilisten om, så kilen er inde i bilen, er den mulighed forsvundet. Klæb en god folie på indersiden af ruden og den bliver vanskeligt at knuse.
Alle sideruder kan med fordel erstattes med lamineret glas frem for det almindelige sekurit.
Index
26453: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 19:24:42) (svar på 26451)
Niels-Ole Mønsted #7069, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.194.80)
Hej køb et gitter og sæt omkring. Tror du ikke der er noger der driller dig.
Index
26456: sv: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 19:34:36) (svar på 26453)
Christian J. Simony #7113, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.216.152)
Måske er locktite en mulighed ... ellers findes der jo sikkerhedsskruer :-/

Og ... skulle der være nogen der driller mig, så vil jeg ganske klart anbefale dem at få de baglygter på plads igen, idet min humoristiske sans på det område er relativt lav ...

-- Det er jo ulovligt at opfordretil eller ytre ideer om selvtægt, så det gør jeg naturligvis ikke !!

men, et velplaceret web-cam har nu fundet sin plads overfor bilen, så jeg ved hvem jeg skal invitere til et hyggeligt spil baseball (uden bold), hvis flere dele forsvinder.

/Christian
Index
26457: sv: sv: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 22:17:23) (svar på 26456)
Svend Bahn-Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.162.121.231)
Hej Christian,

Baglygterne er det et problem at sikre, prøv med nogle med en lidt sjælden kærv - jeg kan huske i mine yngre dage, hvor jeg fulgte et godt råd til sikring af fjernlygter og tågelygter på min mini, når bilen holdt i større beboelseskvaterer - brug barberblade som spændeskiver - det er kun om natten de stjæler.

hilsen


Svend
Index
26458: sv: sv: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (16-08-2005 23:43:15) (svar på 26456)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 84.246.241.14)
Hey Christian

- øv, at der er nogen der ikke kan finde ud af det med ”dit og mit”..

Den idé med et webcam er måske fint… men har du så en PC til at optage 24 /7 ?
(det med din sportsgren lyder ikke så godt… )

Jeg har ikke selv alarm i min bil, men på min MC har jeg en ”Spyball”, den er følsom over for bevægelser man skal bare skubbe til den og så ”går den af”, og koste 3-4k man må da kunne få en bilalarm der kan det samme?
Hvis du har sat et webcam op, har du så en carport eller noget? Så kunne du jo måske sætte en af de halogenlamper op der er følsomme over bevægelser… jeg ville nok løbe væk hvis jeg var en tyv der skulle stå i 500 watt og fjerne noget fra en bil der ikke var min!
Hvad med et lille ”hemmeligt” mærke på dine ”let afskruelige dele” hvis det ikke er noget som andre end du lægger mærke til, ville det måske være svært at skjule hvis du genfandt din dims, og snakkede med ”ejeren” om det?

Men altså ØV….

Gurskov
Index
26468: sv: sv: sv: sv: Hvordan sikrer man sine lygter mod tyveri ?? (17-08-2005 19:24:43) (svar på 26458)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.164.73)
Det er godtnok ikke den billigste løsning, men på cabelas.com kan man købe et kamera med bevægelsessensor. Amerikanerne bruger det til jagt, så de kan se hvilke dyr der går i området, men monter sådan et inde i bilen, og når blitzen går af, mon ikke de så løber...

Og ellers er ideen med en sær kærv rigtig god.

(Ideen med baseball battet er heller ikke dum, men man ved sgu aldrig hvad for psykopater det er, og man risikerer jo det værste, selvtægt er jo ikke noget politiet er så glade for...)