tilbage

Land Rover Forum  

Index
28692: Dont Step On The Grass (02-11-2005 20:55:27)
Morten Bibow & Gina Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Det er da forbannet så varsomt man skal træde i DLRK i disse tider. Ikke kan man sige det lige ud – hvis man mener Freelander er en frisørjeep, at klubbladet burde komme til tiden, at en medlemsundersøgelse burde offentliggøres eller at nogen har en skrue løs. Siger man det, bliver man i bedste fald genstand for meningspolitiets gabestok – eller meget værre, en offentlig opfordring til exclusion.

Hvad fanden er meningen? Det eneste vi har til felles er vores kærlighed til vores Land Rovere. En b-i-l! På alle andre måder er vi mennesker med vidt forskellige interesser, politiske engagement, religiøse overbevisninger, tekniske kvalifikationer, sexuel legning, hattestørrelse, økonomi, teknisk kundskab, uddannelse og temperament.

Hvis vi skal "dømmes ude" af dommerbordet for at have en upopulær mening, for at give et professionelt råd, for at stille et "forkert" spørgsmål eller for at "mene noget andet" – hvad er der så tilbage? Et teknisk forum?

Vi er medlemmer af en klub der handler om et bilmærke - lad os ikke glemme det. Udover de fire hjul, nogle elektrisk der ikke virker, og en stort rat, har vi meget lidt tilfælles. DLRK er et socialt eksperiment. Skal det fungere må der være være højt til taget, frit slag, plads til hæftige udvekslinger og et og andet skænderi. Alt med respekt for at mennesker er forskellige. Til helvete med moralister og meningspoliti.


Morten









Index
28699: sv: Dont Step On The Grass (02-11-2005 21:52:23) (svar på 28692)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.107.242)
MERE KUL PÅ MORTEN; nej, ville det ikke være kedeligt og mærkeligt hvis alle klubbens medlemmer gik rundt og sagde og mente det samme, tænk på at medlemsskaren repræsenterer et bredt udsnit af befolkningen på kryds og tværs af sociale skel og professionel (fy-ord) baggrund.
Index
28707: sv: Dont Step On The Grass (02-11-2005 23:42:05) (svar på 28692)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.180)
Hmmm ,jeg har aldrig vidst, at jeg var med til at starte et socialt eksperiment !
Det skulle da bare være en hyggeklub med det formål, at fremme Land-Rover-entusiasmen !

Tjah, også USA blev grundlagt af ildsjæle ! Og hvad har vi nu ?

Må vist heller få min OneTen klargjort til ferieturen...
Index
28712: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 08:11:18) (svar på 28692)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.88.106)
Det er pudsigt som historien gentager sig ligegyldigt hvor man bor. Jeg flyttede for 1½ år siden fra en lille Ø med knap 100 beboere, efter at have boet/arbejdet der i 25 år, og hvert eneste år når efteråret og den mørke tid nærmede sig, blev enkelte øboere deprimerede (eller hvad det nu hedder), og startede et rygte, sladder eller hetz mod og om tilfældige beboere. Opståen af sådanne ting grunder for det meste i for megen fritid, så der er mulghed for at sidde og hidse sig selv op, og blive misundelig over at andre lige fik iden eller hvad det nu var man skulle blive sur over, før en selv.
Så i stedet for at sidde inde og spinde dårlige tanker, så tag det elskede LR-produkt, i hvilken afskygning du nu end har valgt det, kør en tur, eller skru en skrue, og tænk på hvor dejligt befriende det er, ikke at skulle spinde tanker om dit og dat, og hvorfor den siger sådan, uden at spørge mig.
GIV KÆRESTEN ET KYS, OG GÅ SÅ GLAD I BAD.
Hilsen Urban.
Index
28715: sv: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 09:02:58) (svar på 28712)
Jes Kroman (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.142.174)
Jeg vil nu foreslå at man går i bad først, hvis det nu skulle udvikle sig til noget mere!
Index
28716: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 09:29:04) (svar på 28692)
Helge Oscar Kallehauge #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.92.61.151)
HØRT HØRT.
Og læst, så er det ikke kun en region som det er galt i :O)

Hilsen Fru Kalle
Index
28717: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 11:09:05) (svar på 28692)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
Godt skrevet Morten.
At vi er så mange medlemmer i LR klubben, på trods af vores store forskelle, mener jeg dog vidner om en grundlæggende sund forening og en stor kærlighed til det det hele SKAL dreje sig om: Bilen. Hvis vi alle nøjedes med at skrive og diskutere vores biler, tror jeg ikke der ville være så mange gnidninger og personfikseringer.
Jeg holder meget af den farverige debat her på forum, sålænge den ikke er personlig, og jeg forventer at vi i det mindste kan enes om at koncentrere os om vores Land Rovere.

Hvordan går det med Defenderen, nu hvor den fugtige årstid er kommet?

Vink og blink
Index
28719: sv: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 15:59:26) (svar på 28717)
Verner Andersen (medlem) (ip-adr: 147.29.137.98)
Sjovt at du lige nævner det der med et socialt eksperiment, når jeg tænker på mit eget tilfælde hvor sagsbehandleren blev fyret, socialudvalgsformanden blev løsgænger, forstanderen tog sygeorlov og chefpsykologen gik på pension, tænk at det kunne været undgået hvis jeg havde meldt mig ind i DLRK. noget tidligere.
Index
28720: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 16:23:21) (svar på 28692)
Ib Hammer 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Udvikling

Hvorfor skal det dog være så svært, Steen spurgte blot til medlemsundersøgelsens resultater, og straks bliver Steen og andre udråbt til brokkehoveder og negative professionelle af en selvbestaltet "smagsdommer" og andre.

Medlemsundersøgelsens målsætning var og er vel at den skal bruges konstruktivt, og den er ikke en kritik af den siddende regionsledelse, det er fortidens synder der kommer til udtryk hvis der er udtalt kritik.

Et andet mål med undersøgelsen er udvikling af regionen/klubben, og bare dette ord "udvikling" er nok til at flere allerede er ved at kaste sig over tastaturet. Men stop lige en halv. Hvis ikke klubben udvikler sig er der tale om stilstand, hvilket er det samme som tilbagegang. Og klubben har løbende udviklet sig, ellers ville den ikke have 11 regioner, et OASEN med farvetryk og høj kvalitet, diverse udvalg og forsikringsordningen. Skal det stoppe med det eller skal man spørge medlemmerne (som man lige har gjort) i hvilken retning man (medlemmerne) mener klubben skal udvikle sig.

Man er såvel som valgt tillidspost og menigt medlem af samme klub og det er ikke regionsledelsen mod medlemmerne og omvendt, hvorfor man engang imellem er nødt til at bevare overblikket og huske på at det nok ikke er personligt ment.

Men man er som ansvarlig regionsledelse også nødt til at evaluere tingenes tilstand. Er de arrangementer man laver i medlemmernes interesse, og man skal jo varetage ALLE medlemmernes interesser (står der i formålsparagraffen). Hvis der møder mellem 20 og 30 medlemmer op har de det sjovt og morer sig, men man "når" ikke resten af medlemmerne i regionen. Og det er ikke de medlemmer der ikke mødte op der er noget i vejen med, men måske arrangementet, der kun tiltrækker 30 medlemmer.

Det burde måske mane til eftertanke at de arrangementer der tilbydes; terrænkørsel, juletræstur, Sct. Hans tur osv. stort set er præcis de samme som har været tilbudt igennem de sidste 25 år. Måske man skulle prøve noget nyt, medlemsskaren er trods alt ændret igennem de sidste 25 år, ligesom de Land Rover modeller medlemmerne har ikke er de samme som for 25 år siden.

Dette er ikke brokkeri, men ønsket om at se lidt mere nuanceret på tingene, og lade være med at se det hele som sort/hvidt.

Jeg mener at debat, også ind imellem heftig, er et sundhedstegn for en så stor klub som DL-RK, uden debat ville klublivet gå i stå. Kan man ikke lide debatten eller det der drøftes kan man jo bare vælge at lade være med at deltage, man behøver jo ikke nødvendigvis at skulle kommentere alt hvad der kommer af tråde på Forum.

Fri os for holdningstyranni, jeg alene vide holdning o. lign. og lad endelig være med at tage det personligt, gå efter bolden, som det er nævnt.

MVH
Ib 0219



Index
28722: sv: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 17:01:24) (svar på 28720)
Per Ravn Klausen #5249, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.92.64.85)
Tak for et godt indlæg,Ib. Så nemt kan det være!
mvh
Per
Index
28723: sv: sv: Dont Step On The Grass (03-11-2005 17:07:16) (svar på 28720)
Jens Bærentsen #5745, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
En medlemsundersøgelse er et godt værktøj. Men det ville være hjælpsomt at offentliggøre undersøgelsen i sin helhed. Så er der ingen myter om dit eller dat. Så har vi et fælles udgangspunkt for, hvad der interesserer medlemmer og dermed også hvad foreningen skal beskæftige sig med. Dét vil give flere aktive medlemmer. Er det ikke den vej vi skal?