tilbage

Land Rover Forum  

Index
29035: Vedr. Tiltagende gas. (12-11-2005 22:24:17)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Jeg er på anden måned den lykkelige ejer af en Oneten 2.5D N/A fra 85. (min første LR)
Bilen lider dog af underkompression, om dette er revnede stempler eller blot
færdige stempelringe vil tiden vise,- motor renovering vil finde sted i nær fremtid.
Den har dog en opførsel jeg ikke kan tolke, når moteren er varm, og jeg kobler ud ved lidt højere omdr. Tiltager den i gas,- og blir ved med at tiltage gassen.
Den tidligere ejer har monteret en afgangs slange på ventil dæksel proppen, af hvilken årsag ved jeg ikke...

Min teori på den tiltagende gas er således: underkompressionen øger olietrykket så meget at der smides olie ud af den orginale afgangsslange fra ventil dæksel til indsugningsmanifollen,- hvilket føder maskinen(som kan køre på alt!), og dermed øger den automatisk tempoet..

Mit første spørgsmål:
holder teorien, eller skal jeg til at tænke på dieselpumpen?

Desværre er det eneste kendskab jeg har til motorer et 2ugers motorlære kursus for 15 år siden.
Jeg har tænkt mig selv at skifte stempler etc..(”hvor svært kan det være??”).

Mit andet spørgsmål:
Hvor svært er det? Er der noget jeg skal huske at tage højde for?
Planen er følgende: udskiftning af stempler+ ringe, udskiftning af krumtap lejer, og så vil parkeringspladsen glæde sig til et par nye pakninger..

Ellers må jeg indrømme at min drengedrøm om sådan et køretøj burde have været indfriet for mange år siden  udover at jeg har måtte proppe en dyse med en gammel 5-øre midt på motorvejen, og har været nødsaget til at klippe hydraulikslangen til koplingen og isætte et cubber rør med spændebånd, har dette køretøj skabt enorm glæde, ovenstående er vel kun en del af charmen, nødløsninger som disse havde ikke fungeret på mine tidligere HONDAer.


Håber på gode råd/info.

LR Vink og Blink

Det nye medlem
Index
29037: sv: Vedr. Tiltagende gas. (12-11-2005 22:38:28) (svar på 29035)
Tine Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.75.53)

Hej Tom, din teori en brugbar, prøv at tage alle udlufterslanger fra motoren og sæt dem ind i rammen (olien beskytter så indvendig) og se om det ikke hjælper.
Den kan også tage olie op fra stempelringene, det kører den også ganske godt på (dog ganske ukontrolleret).

Hvor svært kan det være? det kan du læse om i de rigtig gode reperationmanualer som du kan købe i klubbutikken.(link på forsiden).
Uden at kende dig, vil jeg sige, at hvis jeg kan finde ud af det, så kan du også!
Dine første nødreperationer giver en god pejling.
Få tilbud fra de forskellige reservedelshandlere (annoncer i Oasen) når du nu skal i gang med motoren.
Ellers prøv at skrive > motorrenovering < oppe i søgefeltet.
God luck.
MVH
Kenneth Poulsen
Index
29055: sv: Vedr. Tiltagende gas. (13-11-2005 20:22:54) (svar på 29035)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.208)
Jeg vil godt lige kigge på din maskine. Hvor i Sønderjylland bor du ?
Index
29057: sv: sv: Vedr. Tiltagende gas. (13-11-2005 20:52:40) (svar på 29055)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.203.59)
Siden hvornår får man tilbudt personlig konsultation af oraklet Paul når man henvender sig her på forumet????????
Index
29058: sv: sv: sv: Vedr. Tiltagende gas. (13-11-2005 21:24:19) (svar på 29057)
Tine Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.74.36)

Hej Jon, når det passer Paul, naturligvis, hvis han skulle se alle dem han svarer, skulle han godt nok have nogle flere timer i døgnet ;-)

MVH
Kenneth Poulsen - med respekt for viden.
Index
29059: sv: Vedr. Tiltagende gas. (13-11-2005 21:31:13) (svar på 29035)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Jeg er imponeret, sikke et forum :-)

takker for indput!

Efter at have talt lidt med Poul+ Kenneth's indlæg er planen ændret lidt, ihvertiltælde fremgangsmåden.

Gad vide hvad sådan en klub alt kan føre til,- med så engageret medlemmer,- det er jo en ren fornøjelse..

/Tom