30200:
sv: sv: sv: sv: sv: Efterlysning - ”Den lille Landrover mekaniker grunduddannelse” (20-12-2005 19:34:17) (svar på
30199)
Anita (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.182.236.42)
Tak for al den positive respons der er kommet på min efterlysning. Jeg må hellere tilføje, at jeg flere gange har deltaget i værkstedsaftener hvilket har været godt, ingen tvivl om det, men hvad der sker på sådan en enkelt aften er for mig for tilfældigt, og i øvrigt foregår de ikke så ofte som jeg godt kunne ønske. Det virker også mere som aftener for gør-det-selv LR folk, der helt sikkert kender en bil – en hvilken som helst – bedre end jeg gør. IKKE fordi jeg ikke vil arbejde og få sorte fingre selv, men jeg skal jo lige guides først helst.
Jeg har det grønne bevis (selvom jeg ikke kører terræn…) og ja, vedligeholdelsesdelen var ok, men måske efterlyser jeg et mere permanent uddannelsesforløb, måske ved faste værkstedsaftener oftere, så man måske af den vej langsomt kommer omkring bilen. Det kunne dog være bedst, om det var planlagt, måske over længere tid.
Nogle foreslår at bruge debatforummet og bøger og så gå i gang derhjemme – helt sikkert godt for mange, men det duer jeg ikke til! Det er rart at høre, at man er velkommen til at ringe, men det vil for mig nok ikke være om noget konkret problem, og hvis, ville jeg hellere mødes og se på det sammen.
Så det jeg egentlig efterlyser, er udvekslingen og arbejdet SAMMEN med klubmedlemmer, og så især en struktureret specificeret systematisk – ja, hvordan skal jeg forklare det, gennemgang af hele bilen over en lang række planlagte datoer, ved at samle nogle mennesker et sted – måske med en underviser, måske med nogle erfarne.
Jeg kan godt se, at det ikke er så lige til en opgave. Der er kommet flere gode forslag der måske kunne bruges i en eller anden form, f.eks. netværket, og at være med ved værkstedet, når tingene sker.
Det er overhovedet ikke min hensigt at blive en gør-det-selv mekaniker, men ”blot” at jeg forhåbentlig kan forudse, tale med om, hvordan min bil har det – og skal der arbejdes – ihvert fald alvorligt på den, så har jeg fuld tillid til værkstedet og overlader den helst der. Jeg er dybt imponeret over de, der står med kun en chassis ramme, og skal til at bygge Landroveren op! Det er slet ikke noget for mig – jeg vil bare gerne kende min bil og måske opdage nogle skavanker i tide.
Jeg håber de der har adgang til værkstederne, den viden der er brug for etc. har lyst at sætte noget i gang – jeg er glad for at høre, at der er andre med lignende ønsker til denne form for konstruktiv samvær i klubben. Er det en opgave for klubbens bestyrelse, eller?