tilbage

Land Rover Forum  

Index
30454: Muligvis luft i systemet. (02-01-2006 21:20:10)
Michael Dybdahl #5816, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.213.130)
Hej ”Brothers in cars”.
Min 90” TD har det med at kræve en del omgange på starteren inden der kommer gang i maskineriet. Det store spørgsmål er: Hvad kan det være. Jeg antager at det er luft i systemet, men kan ikke lokalisere det.
Jeg har foret foretaget en kompressions test hvilket var fin nok, efterfølgende er gløderørene og forvarmer anlægget skiftet ligeledes brændstofslange og returgalleriet. Afslutnings vis kan det nævnes at det samme problem har gjort sig gældende før der kom sne og fugt i været.
Håber der en nogle der kan give et gyldent råd så jeg kan undgå at slide for meget på starter og batteri og samtidig spare mig selv for en del irritation.
På forhånd tak
Michael Dybdahl
Index
30457: sv: Muligvis luft i systemet. (02-01-2006 21:52:34) (svar på 30454)
Jon Poulsen #5361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.94.149.113)
Njaa jeg tror ikke der er luft i systemet,det forsvinder ikke af sig selv igen, men nærmere contra ventilen i fødepumpen(håndpumpen) så kan trykket løbe retur og så skal pumpen oparbejde nyt tryk inden den vil igang.
Bare et indspark som jeg selv har prøvet.
Index
30458: sv: Muligvis luft i systemet. (02-01-2006 22:18:32) (svar på 30454)
Jens Peter Søndergaard #7218, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.82.83)
Jeg har selv oplevet det samme. Fik så lige her til aften det råd, at en TD skal forvarme ca. 30 sek. - OG DET HJALP!!
Index
30460: sv: sv: Muligvis luft i systemet. (02-01-2006 22:52:52) (svar på 30458)
Michael Dybdahl #5816, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.213.130)
Jeg forvarmer nu længe nok så det kunne godt være at det var contra ventilen der skulle have noget opmærksomhed. Med min lettere begrænsede viden omkring fødepumpen ville det være toppen hvis der kunne komme en lidt mere detaljeret beskrivelse om hvorledes dette gribes an. Er det noget der skal skiftes eller renses.
michael
Index
30472: sv: Muligvis luft i systemet. (03-01-2006 11:03:03) (svar på 30454)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Michael !

Hvornår har Du sidst kontrolleret indsprøjtningstidspunktet - min 90 TD havde samme symtomer, og det skal stå ret nøjagtigt og så rigeligt med forvarmning min. 30 sek. hvis det fryser.

To gratis råd , hvis Du da har just.dornen.

Med venlig hilsen

Per
Index
30502: sv: sv: Muligvis luft i systemet. (03-01-2006 22:31:20) (svar på 30472)
Michael Dybdahl #5816, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.213.130)
Tillad mig at spørge om hvorledes indsprøjtningstidspunktet kan kontrollere.
Michael
Index
30514: sv: sv: sv: Muligvis luft i systemet. (04-01-2006 09:19:46) (svar på 30502)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Michael !

Ja, nu er det ca. 6 år siden jeg havde min 90 Tdér, Jeg kan ikke 100% huske om mærket er på svinghjulet eller om det er på remskiven, men den skal stå på mærket derefter sætter man en lille speciel fjederbelastet dorn ind i siden på indsprøjtningspumpen, løsner pumpen så den kan drejes, drejer den så forsigtig til dornen går i hak,og spænder pumpen fast igen, så er der justeret indsprøjtningstidspunkt, det bør gøres når der er skiftet tandrem, jeg tror bare ikke altid det sker, og det er ikke lige meget.

MVH

Per
Index
30490: sv: Muligvis luft i systemet. (03-01-2006 20:03:35) (svar på 30454)
Stump (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.150.63.46)
Jeg er sikker på det er "luft i systemet" hvis man er bekendt med metalkassens ejer. Udluftning plejer at hjælpe. Helt ikke mod vindretningen. Ellers foreslår jeg du får bugseret liget hen til en hugger der muligvis vil give en flad femmer for dit jern.
Held og lykke i 2006 med sadindåsen og mine varmeste hilsner går til din mekanikker der kan se frem til et profitabelt år.

Ford Sierra 2,0 GLX