tilbage

Land Rover Forum  

Index
31489: Dieselmotor i en (benzin) RRC (01-02-2006 17:45:32)
Michael Cosworth (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.97.205)
Jeg har det vidst med at tage gamle emner op i øjeblikket men det er fordi at jeg ikke rigtigt kan finde de svar jeg søger i arkivet.

Jeg har haft utallige RRC men mest i lande hvor benzinen ikke kostede spidsen af en jetjager. Vi har i familien to RRC. En med en 2.5L VM motor som kører på sidste vers (det gør de sgu alle sammen – man skal vidst være chefdesigner hos VM motori for at holde af den elendige klump jern). En med en Nissan 6 cyl. 3.3l turbo diesel (var før en V8 benzin). Problemet med denne er motoren er 220kg tungere end V8 hen over forakslen og det gør jo ikke de i forvejen tvivlsomme køreregenskaber bedre. Men motoren går som en drøm. Jeg har før haft en RRC med en 6.2l GMC diesel som jeg fik lagt i hos Samurai Diesel Conversions i UK for ca. 3200 pund alt inkl. dengang. Problemet er blot at Samurai har drejet nøglen og at GMC dieslerne er bleven noget dyrere. En 300TDI med installations kit koster 4250 pund +vat så det er heller ikke realistisk efter min mening. Så så jeg at et svensk firma med navnet SMT bla. laver kits til en Mercedes 300 5 cyl. Diesel som tilsyneladende passer i motorrummet uden at man skal have gang i plasma skæren. Er der nogen derude som har prøvet denne installation? Jeg ville nok vælge en 300 turbo. For resten hvem har min gamle GMC RRC hvis den stadigvæk eksisterer? Der kan ikke være mange af dem i Danmark.
Index
31509: sv: Dieselmotor i en (benzin) RRC (02-02-2006 08:32:12) (svar på 31489)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.237.142.24)
Hej Michael,

Jeg har prøvet både en 109" med en MB 240 motor og en med en 300D motor. Den med 300 motoren havde fået flyttet køleren lidt ud.
Ingen af dem var imponerende. MB motorerne er hurtigløbere, absolut ikke sejtrækkere. Der var intet bundtræk, og jeg kan kun forestille mig at de må være elendige i terræn. På vej kører de ganske fint.

Jeg ved at Morten Noe nede sydpå laver nogle konverteringer til Peugeot 2,5 turbodiesel, måske kan han hjælpe.

/tony
Index
31510: sv: sv: Dieselmotor i en (benzin) RRC (02-02-2006 08:54:33) (svar på 31509)
Jes Horn Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.50.120.66)
Der er også mulighed at prøve den "nye" udgave af den gamle 300 TDI.Den er boret op til 2,8L.Har ca 135HK.
Jeg mener de sælger den i Sjell ude ved Bertelsen.
Index
31516: sv: sv: Dieselmotor i en (benzin) RRC (02-02-2006 15:48:01) (svar på 31509)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Vil du løfte sløret for, hvem Morten Noe er?
mvh
#3283 Knud
Index
31620: sv: sv: sv: Dieselmotor i en (benzin) RRC (05-02-2006 19:03:54) (svar på 31516)
Michael Cosworth (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.97.189)
Hej allesammen,

Da jeg skrev min første (lange)indlæg tænkte jeg på at at nævne at jeg også havde undersøgt vidreudviklingen af 300 TDIen, den Brazilianske (fabriken delvis ejet af Ford)International HS 2.8 TGV som Bertelsen også sælger. Problemet er her igen økonomi. Den koster i UK ca. 5000 pund + VAT incl. converteringssæt og jeg tvivler at den er billigere herjemme.

Kunne jeg få lidt mere information om Hr. Noe?? Bare et tlf. nummer

Det undre mig at den 5 cyl. Mercedes 300 motor ikke har bundtræk - det var da ellers den at Mercedes i sin tid også brugte i deres egen "Gelænde Vagen".
Index
31625: sv: sv: sv: sv: Dieselmotor i en (benzin) RRC (05-02-2006 20:41:23) (svar på 31620)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
Så prøver jeg igen; siden var nede i et stykke tid :-

Du burde vælge en ombygning med en 300 tdi - fuldtud med kardaner, blikarbejde osv. til ca. 5200 GBP .

Brasser-maskinen har større kapacitet, men inden den ligger nede i motorrummet har du brugt mindst 70k DKK.

Pt er den komplet 200 tdi til salg på Roverbørsen. Den burde også være et godt alternativt.

Morten Noe kender jeg ikke, men en person ved navnet figurerer på Kraks og bor i Jelling.

Jeg kender kun et bilværksted Noer i Toftlund, som hekser med alt indenfor automobiler.

MB-maskinen er en ren personvognsmotor uden bundtræk. Okay til landevejsstjernekrigen, men uegnet til The real Stuff off-road.