tilbage

Land Rover Forum  

Index
36210: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (04-07-2006 08:46:25)
Jørn Linning Hansen #4281, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 194.239.162.209)
Nu bliver jeg sgu nødt til at beklage mig, har netop fået at vide fra arrangementsledelsen at hvis et medlem ikke har mulighed for at afse hele ugen/ferie men kun et par dage op til weekenden af forskellige årsager, så bliver man ramt på pengepungen, således at man ved deltagelse i f.eks. 2 dage fortsat skal betale fuldt gebyr+50,00 det er ikke en retfærdig ordning at er du der hele ugen så er det sølle 50 kr om dagen men kan du kun 2 dage så er det over 150 kr. om dagen + alt det andet, det er faneme dyrt, det vil f.eks. koste mig over 1000,00 at deltage i 2 dage - er det rimeligt ??????
Index
36214: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (04-07-2006 09:52:00) (svar på 36210)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.132.124)
Hej Jørn

Jeg vil give dig fuldstændig ret, og må konstatere at jeg da så heller ikke lige kommer forbi fredag aften, og hænger ud henover weekenden.

Samme diskussion kørte sidste år, hvor jeg endte med (under højlydte protester) st betale fuldt gebyr for 2½ dag.(Skulle i øvrigt ikke deltage i et enste af de resterende kørearrangementer, så det var den dyreste campingplads jeg besøgte sidste år)

Men de personer som arrangere i disse år, ønsker åbenbart ikke at have deltagere, som kun har tid til at komme til en del af arrangementet.
Det er synd for arrangementet at man "udelukker" en del af deltagerne, og jeg tror ikke at det giver en bedre økonomi at nogle få weekend-deltagere er sure over at de betaler "for meget", frem for at have flere der er glade for at de kan få bare lidt af landsarrgementet op under neglene.

Dette burde vel retteligt være en opgave for HB, at få udstukket nogen retningsliner for hvordan sådanne problemer/opgaver skal løses i fremtiden.
Hvad ønsker vi (medlemmerne) at få for vores penge, skal HB eventuelt lave tilskud til "weekend" gæster.

Hilsen
Struntze
"der da så også spare en bådrejse, ikke forurener med sin V8'er og som i stedet kan blive medlem af SF- da jeg så må opfylde deres krav"

Index
36228: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (04-07-2006 18:14:06) (svar på 36214)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.35)
Hej Jørn og Peter

Tør øjnene.

Jeg er sikker på at arrangementsledelsen i 2006 såvel som vi gjorde i 2005 - nøje har overvejet hvordan et sådan arrangement prissættes - sådan at man bedst muligt tilgode ser famillier med 4 børn og dem der kommer alene - sådan at prisen i hvert tilfælde er rimelig set udfra antal og den tid man er til arrangement.

Nu kender jeg ikke økonomien i arrangementet i 2006 - men kender den tilbunds fsv. 2005. Der er altså nogle udgifter der skal dækkes også selvom alle deltagerne kun kom fredag og lørdag. Der skal være en plads, telt, toilet mm. - udgifter til el mm. Og det er en del af bla. arrangementsgebyret.

Peter der bla. stod for landsarrangement i Vordingborg i 1999? har også måtte tage nogle valg - jeg husker tydeligt at vi måtte kører 5-10 km for at komme i bad. Toilet forholdende var måske ikke de bedste man man overlevede.

Nu diskuterede jeg det selv med peter i 2005 - så jeg kender udemærket argumentationen. Men det ændre ikke mit synspunkt. Faktisk syntes jeg, at det er lidt spild af tid at klage over dette. Peter skriver at så lader han sin v8'er blive hjemme - når ja - det ville jo koste tæt ved 600,00 kr. i brændstof - hver vej - hyl over dette i stedet for.

Der betales jo også samme pris for at bruge færgen uanset hvor længe man opholder sig eks. i jylland.

Må I alle have et godt landsarrangement - fra en der ikke selv har tid at deltage i nogle af dagene.

Mvh
Eddie
Index
36236: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (04-07-2006 21:59:03) (svar på 36228)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.170.15)
Hej Alle

Jeg vil give Eddie fuldstendig ret, det koster nok det samme i admistration pr.person,om man er der en uge eller kun en weekend, som Eddie skriver vil vi jo gerne bade eller på potten hver dag,(ellers skal man vel også betale mere hvis man benytter toiletterne flere gange om dagen frem for dem der kun er der en gang).
Når man bestiller nogle dimser hos et firma og skal have dem leveret så koster jo også mange gange gebyr på Eks 75 kr. uanset om man har købt for 300 kr eller 50 øre.

Vi glæder os i hvert tilfælde til HELE uge 30 til LR 2006

Hilsen
Peter og Fam.
Index
36238: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (04-07-2006 22:14:20) (svar på 36210)
Jørgen Metzdorff (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.52.72.12)
Kære Jørgen L. Hansen,
Jeg skriver dette svar som privatpersonen Jørgen og ikke som Regionsleder eller arrangør af LA2006.

Indlægget skuffer mig og jeg undrer mig over udregningen. Hvordan kan arrangementsgebyr og 2 dages lejr give over kr. 1.000? Nu skriver du jo ikke, hvor mange personer det drejer sig om, men prisen for een person under de nævnte omstændigheder er kr. 550,-

Jeg har et spørgsmål jeg gerne vil stille dig:

Er det rimeligt at jeg (og alle andre der har tilmeldt sig) skal betale for dig? Det mener jeg ikke!

Hvis du ønsker, at deltage i arrangementet må du betale på lige fod med alle andre deltagere.

Generelle betragtninger:

Generelt er gæster meget velkomne til, at komme og se på og man bliver ikke "flået" for at optræde som "gæst" på pladsen om dagen. Ønsker I at køre i terrænet, deltage i festmiddag eller i det hele taget bruge mere en enkelt dag sammen med alle vi andre, tja, så må I betale på lige fod med os.

Vær opmærksom på, at gæster skal betale entre i ZOO såfremt de ønsker at besøge denne.

- Der foreligger allerede retningslinjer omkring afholdelsen af LA og dette diskuteres/gennemgåes også hvert år på landsrådet.

- Gebyret Jørgen nævner på kr. 50 opstår fordi vi har valgt, at belønne dem der tilmelder sig tidligt - og der er mange der valgte at spare kr. 50,- ved at tilmelde sig inden d. 1. juli.

- Vi er nogle der bruger stort set al vores fritid på dette arrangement og der bliver stillet store krav fra mange forskellige sider. Arrangemnetsgebyret gør det muligt for os, at tilfredsstille mange af disse krav og ønsker og vi tror ikke at I bliver skuffede.

- Tak til Eddie og Peter for deres indlæg!

Med venlig hilsen
Jørgen Metzdorff





Index
36244: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 07:52:51) (svar på 36238)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.119)
Jeg kan kun tilslutte mig i at priserne er absolut rimelige. Og iøvrigt glæder vi os rigtigt meget til at hygge os sammen med alle jer andre Land Rover lidelsesfæller.
Index
36252: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 10:07:29) (svar på 36244)
Mikkel Pærremand Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.201.170)
Nu bor jeg, næsten, i Ebeltoft og ville egentligt gerne kigge forbi en af dagene, og køre lidt hvis der er mulighed for det, højst sandsynligt lørdag.

Kan det lade sig gøre uden at betale 550,-? Jeg skal ikke overnatte der, og kommer ikke hele ugen, for jeg har ingen ferie.

Jeg har læst på linket her på siden, men en hjemmeside der starter sådan her:
Siden er sidst opdateret d. 24. februar 2006
Er nok ikke stedet at finde de informationer.
Index
36280: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 15:33:35) (svar på 36252)
Jørgen Metzdorff #4772, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.239.27.101)
Mikkel,
Som jeg skrev tidligere er det muligt at deltage som gæst uden at skulle betale noget overhovedet. Du skriver selv, at du ønsker at køre. Det betyder i min terminologi, at du deltager. Derfor vil du skulle betale på lige fod med alle andre.

Med hensyn til hjemmesiden bruger vi den primært til at styre tilmeldinger og vi har bragt de informationer vi har haft klar i OASEN. P.t. har vi ikke ressourcer eller planer om, at lave store ændringer på siden før arrangementet. Vi forventer at lave daglige billedgallerier, nyhedsbrev m.m,. under arrangementet (som også vil være tilgængeligt fra hjemmesiden). Det er noget af det, de deltagende får informationer om ved ankomst.

Deltagere der har tilmeldt sig elektronisk vil også i den kommende tid modtage mere information pr. mail.

Hilsen
Jørgen
Index
36256: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 11:08:09) (svar på 36238)
jeanette madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.72.135.49)
Hej. jeg gider normalt ikke deltage i sådanne sager. men lige her vil jeg godt gøre mig bemærket til dem som ikke kender mig.

helt ærlig. priserne er sgu ok. man har en masse mennesker som knokler en hvis legemes del væk. for at stamble et stævne. jeg ved også hvad der foregik i 1999 da vi selv holdte det og kan desværre kun tilslutte mig til de andre her på siden. vi synes det er billigt og vi glæder os kanon meget til at komme over til jer. om det så er med eller uden toilet så har vi da en feltspade man er vel naturmenneske. og vi kommer altså 10 mennesker og en baby som måske ser dagens lys på selve stævnet men det finder vi jo nok et sygehus hvis det blir aktuelt. ellers har Ebeltoft Zoo nok prøvet det mere en 1 gang. her tænker jeg på dyrebørn og det må vel være det samme. så stop det her. og lad os andre være glade for at nogen gider lave det for os.
Index
36259: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 11:57:13) (svar på 36256)
Mikkel Pærremand Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.201.170)
Mit indlæg skal endelig heller ikke opfattes som negativt/kritisk. Jeg har bare ikke modtaget Oasen et par måneder, det er en helt anden sag, så jeg ved faktisk ikke helt hvad planerne er. Derfor ledte jeg lidt på linket til stævnets hjemmeside, fra forsiden, men der var ikke så meget.

Det er mere et ret konkret spørgsmål jeg har, om jeg kan komme forbi lørdag uden at betale de omtalte 550,- Ikke nødvendigvis gratis, selvfølgeligt vil jeg gerne betale noget når det nu er i forbindelse med så stort et arrangement, men jeg kan desværre kun komme den ene dag.

Med positiv hilsen,
Mikkel
Index
36261: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 12:43:59) (svar på 36259)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.115)
Jeg har lige tastet en person en dag og det giver 450 kr, så ja du kan slippe billigere end 550.
Index
36274: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 14:42:55) (svar på 36261)
jeanette madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.72.135.49)
hej.

jeg tror du skal regne med en mindre pris for at være gæst
for en dag. da vi besøgte stævnet sidste år en enkelt dag mener jeg vi gav noget med 150 kr. for 4 voskne og 3 børn. men det var bare som gæst og ikke noget med fællesspisning eller kørsel deltagelse.

men om det er det samme iår kan jeg desværre ikke svare på
da jeg ikke ved hvor stort et budget de har.

men prøv at ringe til Jørgen han kan da svare på det, så er du helt sikker på det.
Index
36276: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 14:48:35) (svar på 36259)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.35)
Hej Mikkel

Du skriver at dit indlæg ikke skal omfattes som negativt/kritisk - ja jeg var i tvivl.

En af de ting der i hvertfald er opdateret på hjemmesiden - selvom du syntes at det er lang tid siden - 24. februar 2006 - så er der i hverfald en mail adresse til arrangementsledelsen - prøv den - det kan være at den virker - endnu!


mvh
Eddie
Index
36278: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 15:24:34) (svar på 36276)
Mikkel Pærremand Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.201.170)
Jep, jeg tror nu jeg ringer og spørger. Og jeg kunne også selv have studeret linket bedre, for efterfølgende har jeg både fundet program og tilmeldings/prisberegner osv. inde på samme side.

Nogle gange ville jeg gerne have en mulighed for at rette/slette indlæg her på forum, men så alligevel ikke, for så kan en lang diskussion pludseligt miste værdi hvis et indlæg længere oppe i en tråd bliver redigeret. Men det ville nu af og til være okay at kunne slette dem.
Index
36284: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 17:05:20) (svar på 36259)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.100.115)
Hej Mikkel

Der kan være flere grunde til, at medlemsbladet udebliver, manglende kontingentindbetaling, adresseskift osv.

Hvad der er forklaringen for dit vedkommende ved jeg ikke, men som skrevet står på side 2 i ethvert nummer af bladet, skal manglende levering af bladet meldes til klubbens hovedkasserer, hvis mailadresse ligeledes findes på side 2.

Har du prøvet det?

Jeg ser gerne, at i det mindste juli-nummeret når gennem din brevsprække. Især da du har bidraget til nummeret med en fin reportage om et kørekursus for Freelandere ved Tirsbæk Slot.

mvh. Morten, red., Oasen
Index
36297: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (05-07-2006 21:58:04) (svar på 36284)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.82.22)
Hej Morten,

Jeg har sendt dig en mail.

Mvh.
Mikkel
Index
36332: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (06-07-2006 16:13:13) (svar på 36284)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.106.208)
Jeg må lige komme på banen med en rettelse til hr.Dam. Ændringer i medlemsoplysninger skal primært foretages her fra hjemmesiden via log in - "Adresseændring" eller ved mail til medlemssekretæren på indmeldelse@dlrk.dk. Har man ikke mulighed for det kan man ringe eller poste mig et brev.
Har man ikke modtaget OASEN og har sin mail registreret i medlemslisten, så vil der tilgå en mail om, at man ikke vil modtage OASEN igen før man har kigget sine oplysninger igennem og gjort noget aktivt for at få vores udemærkede medlemsblad igen.
Jeg håber alle vil sprede dette budskab.

Mvh Ulla Holten, medlemssekretær
Index
36334: sv: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (06-07-2006 18:18:25) (svar på 36332)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.160.111.149)
Kære Ulla

Hvad gør man så, hvad sker der så, hvis der sker noget, når og hvis man ikke har eller vil have sin mailadresse registreret i mail-listen på klubbens webside?
Jeg ved udmærket, at der er foretaget en intern opdeling i HB, og af samme grund har jeg iindføjet flere rettelser til kolofonen på side 2 i bladet. Men der er ikke meddelt noget om at der skal rettes på henvisningen til hovedkasseren ved manglende levering af klubbladet.
Dit indspark tyder imidlertid på, at der er behov for en korrigering. Skal henvendelse ved manglende levering fremover rettes til dig?

Med de bedste hilsener
Hr. Dam (Smiling)

Index
36338: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: arrangementsgebyr/landsarrangement 2006 (06-07-2006 20:40:23) (svar på 36334)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.106.208)
Kære Morten og alle medlemmer i øvrigt.
Jeg er rigtig glad for at du spørger i dette åbne forum, for efter sidste landsråd, er det nu mig der vedligeholder medlemslisten og derfor vil det være hensigtsmæssigt at sende div. rettelser, anmodning om overflytning fra en region til en anden m.m., så - ja det må gerne rettes i OASEN.
Sender man sine rettelser via hjemmesiden som beskrevet under mit forrige indlæg i denne tråd, så er det nemmest for mig at rette oplysningerne i databasen og fejltastniger fra min side er udelukket, da det er de oplysninger medlemmerne indtaster, der gemmes i databasen.
Skulle man fejlagtigt sende rettelser til andre i HB pr. mail, post eller tlf., så videresender de som regel til mig alligevel, så uanset hvad vej man vender sig så er ......bagest!!
E-mail adresser opgivet til medlemslisten er ikke tilgængelige for andre end regionsledere, HB og nogle enkelte flere betroede medlemmer med tillidspost i klubben. Der er således ikke mulighed for at man pludselig får sin adresse offentliggjort.
De mailadresser du henviser til er nogle medlemmerne selv skal ind og oprette.

Måske skulle jeg lave et lille indlæg til OASEN om hvad en medlemssekretær nu er for en størrelse??

L-R hilsen Ulla Holten, HB-medlemssekretær