tilbage

Land Rover Forum  

37364: Ny Defender (25-08-2006 12:09:48)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
37370: sv: Ny Defender (25-08-2006 13:07:05) (svar på 37364)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.52.103.176)
Defender - nu med indvendige frøøjne ;-D
mvh
Kenneth Poulsen
37376: sv: Ny Defender (25-08-2006 14:26:04) (svar på 37364)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Hvorfor kan de ikke bare la' den være i fred )-:
37377: sv: Ny Defender (25-08-2006 15:23:09) (svar på 37364)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.51.248.57)
Jeg syntes det er et dårligt design indenfor.
1: Det bliver noget møj at skulle gøre den ren for støv og mudder med alle de kringelkroge.
2: Du kan ikke længer af et ½ kontor liggene på den plane overflade.
3: Ja,... en masse grunde hehe.

Jeg tror bare jeg beholder min 95´er og så mekker lidt på den af og til istedetfor.
37382: sv: sv: Ny Defender (25-08-2006 16:50:12) (svar på 37377)
Kaare S. Mortensen #6805, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.166.121.190)
Mon ikke en klog englænder laver et kit så man kan hælde et af de gamle instrumentborde i og få en ordentlig bil.....
37384: sv: sv: sv: Ny Defender (25-08-2006 17:57:56) (svar på 37382)
Verner/451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.93)
njae, det er nu ikke nok; der skal bla.a. også et bladfjeder-kit til og servostyringen skal fjernes. Desuden skal varmeapparatet dækkes til og forruden deles på midten. Så begynder det så småt at ligne den Land-Rover, som drenge og mænd kigger efter og drømmer om (og nogle af os har), nemlig en Serie-Land-Rover...

Mvh.
Verner/451.
37386: sv: sv: sv: sv: Ny Defender (25-08-2006 18:25:58) (svar på 37384)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.76)
Verner du glemmer at man skal skære halvdelen af gummilisterne af, for derved at få den nødvendige ventilation når man smider aircon'en ud.
Og så skal man rense torpedoen for isolering så man kan høre om moteren går ordentligt.
Og så får folk med servo spagettiarme, næe en ordentlig jydeservo har 50 cm omkring overarmen.
mvh
Kenneth Poulsen - der, hvis nogen skulle være i tvivel, kører seriebil.
37389: sv: sv: sv: sv: sv: Ny Defender (25-08-2006 19:21:03) (svar på 37386)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.163.80)
Hej Keneth, Du glemt at nævne den "miljø venlig" og yderst effektiv "Air -Condition" systen som hører til en defender, og i særdeleshed Serie biler. Den er åbenbart også væk nu, dvs at "post kasserne" er fjernet som jeg forstår,? eller?
Nb. Min forsikrings selskab herop, giver rabat for biler med "klima anlæg" fordi føreren bliver ikke så let agressiv i varmen. Jeg ringede så til dem, og spurgte;- "Hvad så med min gammel One-Ton Ex-Mil?" Han Svarede;- "Sadan en havde han kørt i som passager på en meget varm dag. Bilen blev kølig, hurtigere end A.C. biler, og bedre indeklima/lavere temperatur! Selskabet(Vesta) er ligeglad med hvordan systemet fungerer, bare bilen bliver køligt & behagligt, ergo, fik jeg yderlig rabat på forsikringen!
Kan man sige at det er en "solskins-Historie"?
PS:- Et par af de mere muskuløse kvindelig træner, i den center i Skien hvor jeg er medlem,(Elixia), synes at det er den dejligste bil de nogensinde har kørt, af 2 grunde:-
#1 Dejlig "kontant" styring. #2 Den kører bare gennem snedriver & is, når de låner den for at hente unger.
Jeg ved ikke om de piger er 50 cm om overarmen, men jeg har set en del heste som er svagere!
37390: sv: Ny Defender (25-08-2006 21:28:05) (svar på 37364)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.166.130.230)
Ja der sker ting og sager med den nye Defender. Udvikling er jo ikke altid af det gode.
Jeg er helt sikker på, at der snart kommer et retro kit til 90" og 110" så de kan blive udstyret med eliptiske bladfjedre (for parabolske er noget nymodens) og tromlebremser. Det ved man hvad er. Med kittet kunne følge en Cd-rom med af motorlyden fra en seriebil i dieseludgave. Så behøver man ikke at tænke på, hvad man skal underholde sidepassagereren med. En delt forrude burde også være det helt store hit. Som foreslået en alubakke med skarpe kanter til at sætte ovenpå de buede instrumenter, så der er plads til ting og sager. Det tager også lidt af udsynet, så er vi tilbage i gamle dage. Et hjælpestyrehus ville også gøre styringen lidt mere upræcis og rigtig give følelsen af en sej bil, som alle mænd ønsker sig
Hver gang jeg ser en reklame for computere leder jeg febrilsk efter en model, der bruger paphulkort. De var så gode og CO2 neutale. De varmede godt i brændeovnen efter brug.

Sådan er der så meget. Rigtig god weekend til alle.

Steen Larsen 0411
37393: sv: sv: Ny Defender (26-08-2006 19:27:51) (svar på 37390)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Hvad med om vi droppede Internettet og skrev vore depecher med gåsefjer og blæk, og sendte en budbringer rundt i landet som læste indlæggene højt for al folket, evt. sang dem skillingsviser!! :-) :-)

mvh og undskyld sarkasmen
Knud
37397: sv: sv: sv: Ny Defender (26-08-2006 22:35:56) (svar på 37393)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
Pudsigt at du skulle nævne det Knud....
Sad netop og funderede over hvor godt de ovenstående indlægsskribenter måtte føle sig tilpas hos Amish-folket...

Jeg har forresten et originalt indbygningssæt til en Storno 9000 NMT telefon specielt til Land-Rover liggende i kælderen hvis een af de ovenstående herrer vil ha´ moderniseret deres ekvipage.

Med innovativ hilsen
Claus
37399: sv: sv: sv: sv: Ny Defender (27-08-2006 07:21:44) (svar på 37397)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Jeg har desværre glemt, hvor min bærbare Siemens NMT fra 1983 på 30 kg er blevet af :-(
Undskyld!
Knud
37449: sv: sv: Ny Defender (28-08-2006 21:17:02) (svar på 37390)
Per Brunsgaard #0536, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.249.107)
Hej Steen
Er du nu ikke lovlig negativ, hvad er der galt med lidt moderne i forhold til DOMIs gamle 109" V8, der er jo løbet meget vand i stranden siden.
mvh Per B.
37457: sv: sv: sv: Ny Defender (29-08-2006 08:56:44) (svar på 37449)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.57.130)
Skulle det ikke være: "Der er løbet meget vand ind i fodkasserne siden" ;-)

37391: sv: Ny Defender (25-08-2006 22:22:34) (svar på 37364)
Martin Rehr #6821, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.79.120.79)
Ja så fik de også ødelagt den, en æra er nu slut.

Tror jeg beholder min moderne 90" fra 1985, den ligner i det mindste stadig en Land Rover. ( Også indvendig )

Mvh.
Martin
37392: sv: sv: Ny Defender (26-08-2006 15:30:54) (svar på 37391)
christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.245.238)
de må meget gerne beholde deres "forbedrede Common-rail Ford-motor" - den kan umuligt være bedre end min TD5´er:-)

go weekend Chr
37394: sv: Ny Defender (26-08-2006 20:00:46) (svar på 37364)
Henrik Grove #6430, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.88.225.72)
Hej
Her er fine billeder af Defender 2007: http://www.autoblog.com/2006/08/22/2007-land-rover-defender-unveiled/
2,4l transit motor, 122 hk (samme som td5, 360 Nm (mod td5´s 300 Nm. 6 trins gearkasse.
Henrik
37400: sv: Ny Defender (27-08-2006 10:37:55) (svar på 37364)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.232.184)
Efter at have læst de diverse indlæg, som jeg på mange måder kan tilslutte mig, sprang det mig i øjnene at vi faktisk gør den ny Defender uret.
Vi skal glæde os over at Land Rover har valgt at bibeholde "badekarskonceptet" og på mange områder er tro mod deres historiske baggrund. At der så indvendigt flirtes lidt med moderniteternes linier og former for at tækkes nye kunder i butikken, må vi gamle "amish"-rødder lære at leve med. Alternativet ville være, at der ingen udvikling ville ske på Defender fronten - den ville simpelthen få dødstødet alene på sit voldsomme ydre og mangel på strømlinethed - og Disco/Freelander-konceptet ville blive fremtidens løsen.
Dermed ville en æra være slut og reservedelspriserne til de nu kørende af slagsen ville om føje år stige til det groteske.
SÅ - alt ialt skal vi være ovenud glade at Land Rover har brugt hjernens og hjertets kapacitet og turdet forny et gammelt koncept sideløbende med deres nye minimodel, som nok snart kommer på gaden - vistnok en hybridsag i miniformat beregnet til bykørsel og den slags.

SIII-amishhilsen Stefan - Skanderborg
37401: sv: sv: Ny Defender (27-08-2006 11:32:53) (svar på 37400)
Karsten Bakmand #3141, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.38.57)
Har lige set billederne, den er da utrolig flot....Det er jo stadig den besynderlige bil, vi alle kender - og elsker. Den er bare blevet fikset lidt op. I har vel også skiftet stil med årene? ellers gik vi jo stadig rundt i kofter eller vadmelsdragter, havde ildsted midt på lergulvet og køer i "stuen". Jeg er mere spændt på hvad verdens ottende vidunder kommer til at koste på plader, her i vores lille andedam.
Hilsen Rikke
37418: sv: sv: sv: Ny Defender (27-08-2006 19:37:49) (svar på 37401)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.130.6)
Jeg vil lige moderere mig lidt! Når man ser det link som Henrik Grove har lagt, hvor bilen ses i en helhed, så ser den noget bedre ud. Selv en dinosaur som mig kunne falde for den, på trods at der er forsvundet nogen ting som jeg sat pris på. Man må vel se i øjnene at bilen skal "sælges" i konkurrence med dem som er bristefærdige af lys-dioder og bogstaver, som ingen virkning har, men er "det!" som en køber, som ikke er vokset op med LR, forventer. Men når det er sagt, hvorfor er alle de andre efterligninger af LR modeller, specielt Disco & Freelander. Vi må forstå at LR har altid været 30år foran de andre med det væsentlig, og vi dinosaur har svært ved at følge med. Der skal vist noget "flimmer " med for at sælge bilen idag, men kan Defender'en stadig rengøres invendig med en haveslang, så er det helt OK!
37421: sv: Ny Defender (27-08-2006 20:00:40) (svar på 37364)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.115)
Instrumentbordet synes jeg nu ikke lige om: det er for besværligt, at rengøre/-holde !
Maskinen skal vi ikke kimse ad; Ford leverer nogle ganske fine dieselmotorer med god økonomi i !
En seks trins gearkasse: Hurra for det !

Der med har jeg ikke sagt, at min trofaste OneTen fra 1987 er sat til salg til fordel for en ny Defender 2007 !!!
37943: sv: Ny Defender (17-09-2006 13:26:12) (svar på 37364)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.88.49)
Som tidligere ejer af Harley og nuværende ejer af en 110 1986 HT V8 er det med gru at jeg ser den nye Defender - Den nye Defender er typisk retro antik for yuppier. Det kommer til at gå som det gik med Harley. I 1984 kom evolution softtail og Harley startede "The new breed" reklamen med en mandlig og en kvindlig fotomodel i designertøj. Budskabet var klart, væk med alle dem med olie i håret. Kundegruppen er de moderne storby urban cowboys der skal en tur på cafe og vise at jeg er ikke som de andre.Bilen skal signalere hardcore terrænbisse men skal køre som en toyota ! Snart vil de være "dem og os" mentaliteten der råder. De smarte og så alle huleboerne i deres gamle gryder. Sådan gik det for Harley, håber ikke det sker for Landy.