40708:
sv: sv: sv: EAS Fault på RR V8 96 (14-12-2006 23:00:17) (svar på
40707)
Ebbe Jensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 147.29.73.129)
Hej alle.....
Rigtig mange tak for jeres respons.
Status er nu :
Har i dag tjekket luft beholderen under bilen,......intet vand.
Har bypasset systemet således, at jeg har afmonteret de fire 6 mm luftslanger, som går fra styreboxen og ud til hvert hjul / luftbælge. På slangerne har jeg monteret en overgangs-fitting på Ø 6 / Ø8, og på Ø 8 har jeg monteret en kort luftslange, hvor jeg i enden har monteret en ventil som passer og slutter tæt. Derved kan jeg blæse hver enkelt bælg op, og tjekke for utætheder i hver af de 4 føringer. Største fordel er at jeg nu ikke kører på bumperne mere,....det er sgu ikke særligt behageligt, og sikkert ikke sundt for bilen.
Der er 4,5 bar i alle føringer, så i morgen kan jeg tjekke igen og se om der skulle være en føring der er utæt. Hvis ikke må det være kredsløbet mellem kompressor og lufttank. Dette kan også tjekkes efter samme princip, således at jeg kan udelukke eventuelle utætheder, hvilket jeg vil gøre i weekenden.
Personligt har jeg en mistanke til en af niveau-følerne. Hvis en eller måske flere af dem er defekte, vil bilen/computeren kompensere for uens signal. Også når den er slukket og står i indkørslen. Følerne snakker sammen over computeren og forsøger at nå samme niveau. Hvis man f.eks parkerer på ujævnt grundlag, vil man kunne se at bilen gradvist sænker sig til laveste niveau. Ventilerne i styreboxen står og regulerer ned til minimum.
Så hvis der er røget en føler, er det måske forklaringen.........dette finder jeg ud af på mandag hos Glad.
Vender tilbage når jeg ved mere.
mLRh
Ebbe