tilbage

Land Rover Forum  

Index
41526: Paddock Refurbished Gearbox's... Need input! (10-01-2007 17:07:33)
Ari Bach #6435, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.217.198)
Hej Alle klub medlemer.
Da jeg lige nu er en ikke så glad Landrover ejer for tiden (88"serie III'er Benziner).. Skyldes det en række hendelser med Ovennævnte Firma. Her i efteråret gik min gearkasse istykker (ØV!) . Og da jeg ikke har haft tid, mulighed og Pengepungen iorden, ventede jeg 2½ måneder med at gøre noget ved den. Fik så skrabet nogle penge sammen og bestilte så en nyrenoveret gearkasse hos Paddock's i England. Alt sammen meget fint. Gearkassen ankom hurtigt og problemfrit ude på arbejdet, og blev efterfølgende skiftet med en masse hjælp fra Team Horserød... ingen navne nævnt ingen glemt...(smiley) Da vi ligesom godt ved alle sammen at hive sædekasse ud af en 25 år gammel serie3'er ikke forløber uden en masse Hammer og banken og en rigtig god vinkelsliber. Det tog det meste af jule ferien.
Alt forløb nogenlundende... Kobling blev tjekket at den virket... Og det så ud til at alt var i orden....
Og så er det problemerne opstår...
Da den nu stod på lift hos Vogter tjekket vi lige at gearkassen kørte som den skulle. Sådan lige for at se om nu alting var iorden...
Det var det ikke. Gearkassen skramlede... (ØV igen)
Vi med den gode gamle skruetrækker lytte metode lokaliserede fejlen (tror vi) i transfer gear kassen.
Kraftudtag flangen ud tandhjul af... Hoved Gearkassen sagde ikke en lyd. Så langt så godt... Efter nogle opringninger med Paddocks og Have Talt med En fyr ved navn Noel,fik jeg ingen hjælp af. Ingen idér eller forslag.
Så for bedre at kunne finde fejlen og efter aftale at det nu var i orden pillede vi bundpladen af til transfer kassen. Alt så ud til at være i det fineste orden. Men lyden var lidt nemmere at lokalisere Det lydder til at komme fra den midterste Aksel. Så langt så godt. Efter endnu nogle opringninger med Noel, med ham som mellemled til De gutter der nu renovere disse gearkasser (jeg fik at vide jeg ikke måtte tale med dem da det ikke var sådan det forgik hos Paddocks) Fint,fint tænkte jeg. Fik fortalt at transfer gearkasser fejlede aldrig noget. De blev nærmest bare flyttet over på den "nye" gearkasse. Og fik så ingen brugbart hjælp. Claus Vogter gik så deroppe på værkstedet næste dag og pillede så Den midterste aksel ud for ligsom at finde fejlen. (Dette var ingen problem for Noel) Claus fandt så ud af de 2 messing spacers for og bag gearet
på den midterste aksel var kværnet/slidt og bestilte så nogle nye da de nu ikke kostede alverden. Og vi håbede alle at problemet ville være løst... Det var den ikke. (3x ØV)
(forgik så her idag at...)
Jeg ringede så til Neol for 117 gang for at sige at vi stadigvæk havede et problem. Fik så at vide at ham der renoverde gearkasserne aligevel godt kunne/ville tale med mig.
Jeg blev så ringet op af en flink fyr ved navn Dave. Og han fik lyttet til en optagelse af lyden som jeg havede på mobilen... Han kunne godt høre der var noget der ikke var som det skulle. Han kunne kun foreslå at jeg flytter den gamle transfer gearkasse over og ser om det hjælper.
Men så er det at min lunte ligesom tænder. Jeg er normalt en rolig fyr som de der kender mig ved. Men jeg føler mig nu noget magtesløst... Det er hvad de (paddock's) kalder god service og Garanti?

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre nu? Da den er ligsom er betalt for (gearkassen) føler jeg mig lidt ude i hampen. Need Imput!

Med stadig venlige landrover hilsner...

Ari.
Index
41536: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (10-01-2007 19:31:11) (svar på 41526)
Finn Kragh Lundsgaard #7635, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.160.119.178)
Hej Ari

Det lyder meget kedeligt det du oplever der.

Det lader til at de lukrerer lidt på at du/i gider og prøve at lokalisere fejlen og udbedre den selv.

Nu ved jeg ikke under hvilke betingelser du har købt den, men jeg ville mene der er tale om en garantisag, så hvis jeg var dig ville jeg sende den tilbage og bede om at få udbedret fejlen eller tilsendt en anden.

Der kan selvfølgelig blive nogle spørgsmål om hvem der skal afholde fragtomkostningerne til og fra England, og dette er jo desværre der at der kan opstå nogle problemer når man ligesom jeg gerne vil spare lidt ved at handle i udlandet, man kan ikke bare køre ned og smide den i hovedet på den "lokale".

Dette er nok en ringe hjælp, men send den tilbage sæt nu der er skævheder i selve de støbte blokke, således at fejlen aldrig kan rettes med mindre man køber nye blokke.

Jeg kan dog ikke forstå, at Paddock ikke med det samme siger, "send den tilbage så udbedrer vi fejlen" det havde været god service

Mvh.

Finn L.
Index
41541: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (10-01-2007 20:30:39) (svar på 41526)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Ari,

Pænt surt - jeg føler med dig. Jeg har dog altid haft gode oplevelser med Paddocks, selvom der engang imellem har skullet sendes et par ting retur til ombytning. Hvis du er rimeligt sikker på det er transfer boksen der er synderen, så spørg da om ikke du bare kan sende den retur til en ombytning - det vil være billigere for både dem og dig i fragt - du vil forhåbentligt stadig have sparet lidt i forhold til de 10.000 jeg sidst fik "tilbudt" en SIII boks til hos en af de danske pushere.

Medfølende hilsener
Michael
Index
41587: sv: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (12-01-2007 11:32:59) (svar på 41541)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.105.200)
Ja der er vel ikke meget andet end at skifte transfer gearkassen og håbe det hjælper fejlen. Godt den ikke fejler noget den fra den gamle... Så må jeg håbe de give et afslag og jeg får nogle penge tilbage. Det er vel eneste vej frem...


Ari Bach
#6435
Index
41669: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (15-01-2007 14:11:04) (svar på 41526)
Christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.79.205)
HEj

Ja det er meget surt, jeg må desværre medgive dig i at Paddock er et SKODFIRMA. Kender til en der har haft samme problem med en defekt motor, og efter gentagende gange af have udtalt at der ikke kunne være noget galt med den motor de havde sendt, kom det frem at denne Noel( Engineer)ved ikke om det er den samme, ikke havde noget som helst med Ingeniør at gøre, men at han bare var deres lagermand.
Det er jo ok at der kan opstå en fejl eller mangel på noget der er renoveret, vi er jo kun mennesker, men at et firma der er så stort udaftil ikke kan finde ud af at yde service er jo meget trist, men jeg tror desværre det er lidt den Engelske kultur, man har et firma der ser fint ud udaftil, men det er en eller anden baggårdsmekaniker der ikke ahr styr på noget som helst.
Jeg mener de skulle have sendt dig nogle andre stumper, den dårlige omtale de får,er jo ikke det værd det må koste dem i stumper.
Held og lykke
Index
41695: sv: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (15-01-2007 21:08:35) (svar på 41669)
Ari Bach #6435, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.217.198)
Her er en lille opdatering:

Efter en lang nat i Horserød mellem Fredag og Lørdag sidste weekend. Blev min gammle transfer gearkasse flyttet over til den nye Main Gearbox. Resultatet var en dejlig og skramlefri gearkasse. Har nu kørt nogle dage og den ser ud til at være 100% i orden. Nu kommer bare kampen med Paddocks om hvad de mener der skal gøres. Om de giver et refundering af nogle af de penge jeg har givet eller måske noget andet. En ting er sikkert. De kan selv komme og hente deres "renoveret" transfer gearkasse som de påstod at i de 30 år de har solgt dem, har aldrig fejlet noget.
Yeah right...

En stor tak til Teamet i Horserød. Jeg var da pænt bustet da jeg efter en tur ind af Strandvejen rullede ind på parkeringspladsen. Mine arme var ikke til at få ned... Smiley.

Med nu igen Venlige Landrover Hilsner...
Ari.
Index
41700: sv: sv: sv: Paddock Refurbished Gearbox´s... Need input! (15-01-2007 23:03:31) (svar på 41695)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.221)
Ja, den ene roser det ene firma, en anden et andet - og alle kan fejle...

Men du er omfattet af samme forbrugerbeskyttelse som britiske statsborgere og Paddock har sikkert en følgeskadesforsikring.

Så teoretisk set, skal Paddock dække alle dine omkostninger

Jeg har lige haft en sag med Starwars og de måtte simpelthen æde alle vore udgifter, som vi havde pga. at de havde anvendt forkerte r-dele!

Bare rasle lidt med sablen, men du skal sende den defekte kasse til paddocks evt. som ufranco - modtager betaler!