43027:
sv: sæder og seler i serie III (18-02-2007 22:54:31) (svar på
42972)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 83.92.141.102)
Der er åbentbart gået lidt meget åh og ah og et enkelt buh i denne tråd.
Når jeg påpeger, at bilens årgang afgør, om der skal være seler i bilen eller ej, har det meget med sikkerhed at gøre. Man kan nemlig ikke bare sætte seler ind i bilen uden at være opmærksom på, om der er tilstrækkelig godsstyrke på fastgøringspunkterne.Disse skulle meget gerne følge producentens design.
Jeg har luret en del på Kenneths installation og fulgt med i hans egne kommentarer.
Er bilen synet med denne installation ? Er Kenneth personlig tryg ved, at personer skal 'klemme og mase' sig ind dér ? De skal i nødstilfælde jo også hurtig kunne komme ud igen. Kan de det ? Jo, børnene sidder sandsynligvis som konger og baroner i sæderne, men jeg skulle aldrig bede nogen at tage plads dér.
På gulvet ses to tværsgående vinkelprofiler, som simpelthen er til fare for fremkommeligheden. Ind- eller udstigende passagerer kan snuble og falde enten fremad i eller udad bilen. Der skal der være et plan gulv, dvs. mellemrummet mellem profilerne bør fyldes op med f.eks. en træplade.
Jeg forstår, at Kenneth har gjort sig umage, men tag for en sikkerheds skyld en tur forbi synshallen, hvis bilen ikke har været det.
Det er vist ikke helt uden grund, at LR før monterede langsgående sæder i deres STW.
Steen har også været kreativ. Det ser ved første øjekast smukt ud med en tre-punkts-sele til midtersædet. Men seleføringen sidder så ugunstigt, at passagerens hovede direkte kan komme i kontakt med førringen ved et sammenstød. Selve røret er pænt polstret,men desværre kan jeg ikke lige se, hvordan det er fastgjort til karossen. Du burde vælge en tværgående bøjle a la den, som LR Danmark har valgt for de nye softtop modeller. Så kan du nemlig bringe føringen ud af farezonen.
Billederne kan naturligvis snyde, derfor er der naturligvis en lille usikkerhed tilstede.
Men i al fald er det rart, at man har sikkerheden med i tankerne.