tilbage

Land Rover Forum  

Index
43724: Motorh.k. (06-03-2007 08:11:28)
Hans-Aage Larsen #5477, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.165.53.2)
Hej L.R. venner
Er der nogle af jer der kan oplyse mig om hvor mange H.K. en 2,25 ltr. diesel har , samt hvor mange en 2,5 ltr. har.
Venlig Hilsen
Hans - Aage
Index
43725: sv: Motorh.k. (06-03-2007 08:28:29) (svar på 43724)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.34)
2,25 ltr Diesel har 62 HK
2,5 ltr. N/A Diesel har 67 HK

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Index
43726: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 11:11:24) (svar på 43725)
Hans-Aage Larsen #5477, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.165.53.2)
Hej Steen
Tak for dit svar, hav en god dag
V.H.
Hans - Aage
Index
43727: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 12:56:14) (svar på 43725)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.90.87.138)
Hej Steen
Til dine oplysninger om hestekræfterne på henholdsvis 62 og 67 heste har du glemt at det er + 1 æsel.
Martin
Index
43728: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 13:00:30) (svar på 43727)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.34)
Øh æsel !
Index
43729: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 13:31:39) (svar på 43728)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.34)
Nej ! det korrekte tal er 67 HK. har godt set det engang opført som 68 HK.
Index
43731: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 14:07:00) (svar på 43729)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.34)
Fandt lige lidt mere uddybende data.

2.5 N/A Diesel

4 Cylinders Diesel Indirect Injection
Cyl / Capacity (cc.) 2495
Max Power 67 Hp / 49,2 Kw @ 4000 rpm
Max Torque 155 Nm / 16 Kgm / 114 lb-ft @ 1800 rpm

mvh
Steen der godt kunne tænke sig bare et enkelt æsel mere.
Index
43746: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 20:46:11) (svar på 43731)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.94)
Iflg. LR-brochuren LR 563 1990 så har en 2,5 n/a diesel max. power DIN net: 51 kW ( 68bhp ) @ 4000 rpm. Og et drejningsmoment på max. 158 Nm ( 117 lbf.ft) @ 1.800 rpm.

Iflg. værkstedshåndbogen er effekten dog kun på 65,5 bhp.

Men bare maskineriet kører godt, så er det lidt ligegyldig, om æselet er tilstede eller ej...
Index
43751: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 21:14:07) (svar på 43746)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.252.134)
Land Rover Ovner International, samt de steder jeg har kunnet finde på nettet, og Haynes skriver alle 67 HK, det var også det jeg fik oplyst da jeg købte bilen hos Aut. Land Rover forhandler, men skidt pyt, Land Rovers egen originale Ninety Workshop Manual opgiver de 65,5 BHP ved 4000 mdr. så sådan er der så meget, så jeg holder nu stadig på de 67 HK som jeg fik oplyst. for øvrigt er der ikke ændret på 2,5 N/A fra 1990?
Index
43753: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 21:30:47) (svar på 43751)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.94)
Hmmm, Steen,
om der skulle være ændret på en 2,5 n/a siden 1990, kan jeg ikke svaret på, men jeg tror det næppe, siden der i samme brochure også udbydes 200 tdi på 107 bhp , 2,5 benzin på 83 bhp og 3,5 v8 på 134 bhp. Men jeg tror nok, at man kan hente flere bhp'er ud af den. Iflg. Turner's website, yder maskinen ca. 20 % mere, når den får et portet topstykke monteret. Og en optimering af pumpen dysserne skulle nok også være gavnlig. Et skøn er, at en 85 hk burde nok kunne hentes ud af den gamle maskine uden at den bliver overlelastet.
Det har kildret i mine fingre et godt stykke tid til at udføre øvelsen, men den fornemmelse bliver ikke besvaret af pengepungen. Et slag på tasken: 10.000 DKK skal det nok koste.
Kunne man kombinere maskinoptimeringen med en 15% højere gearing, ville støjniveauet falde en del.

2,5 n/a blev bibeholdt for bl.a. det britiske forsvar samt en del eksportmarkeder.

Der er nu alligevel lidt charme over en simpel motor...
Index
43755: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 21:37:48) (svar på 43753)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.252.134)
Ja jeg har godt hørt om disse "optimeringer" har dog aldrig set en på de danske veje, men det kunne være interresant hvis der var en der havde erfaringer med en sådan optimeret motor.

mvh

2547 Steen der byder sin nye hest velkommen.

Index
43756: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (06-03-2007 21:47:50) (svar på 43753)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.162.134)
Som du skriver Paul, den med charme. Min egen erfaringer herop tyder på at det havde været fint at bruge Turner's topstykker, og ellers køre tegningerne igennem en kopimaskine,og forstørre dem til 3.5 l! Brændstofs forbruget var nok ikke mere end V8. Jeg har ca 105Hk på en 2 1/4, med Turner top, hvad tror du den havde givet som 3.5?
Index
43988: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (11-03-2007 21:16:18) (svar på 43756)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.240)
Mht. HP. for 2.25D, for at gøre forvirringen total så
forsvandt 2 heste da 2.25d m. 5 hovedlejer blev lagt i
de første årgange af 110" iflg. LR har den kun 60HP.
Index
43989: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motorh.k. (11-03-2007 21:33:01) (svar på 43988)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.214)
Hmm, de blev nok solgt til Belgien, hvor de er vilde med hestekød !
Ses vi til Landsrådet ?