tilbage

Land Rover Forum  

Index
44479: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 18:32:28)
Stian Eide #7696, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.178.250)
Så er det galt igjen

Ny lekkasje, trykkregulator

Så er det galt igjen, nr 3 trykkregulator er utætt inndenfor 3 måneder, pumpen døde etter at nr 2 trykkregulator ble skiftet, nå kommer det en hæslig lyd fra den nye pumpen og det drypper diesel fra trykkregulatoren.

Da nummer 2 trykkregulator ble utætt kom det den samme hæslige lyd fra pumpen(forsvant da trykkregulatoren ble skiftet, men så røk pumpen etter 2uker), jeg talte dengang med servicechefen for landrover Danmark som sa at det var helt tilfældig og at den lyden ikke var der pga at trykkregulatoren var utætt men pga av at pumpen var slitt og at det var bare tilfældig at det skete på samme tid.

I dag står jeg så med det samme problem pumpen(2 måneder gammel) skriger og bilen drypper.

Så HVORDAN I H****** forklarer jeg Landrover at ting ikke er tilfældig ?
OG HVORFOR I H****** bliver den utætt hele tiden?

Udover det viser tankmåleren fejl etter skift av pumpen, bilen hænger med røven på højre side og lysene for abs,tc,hdc lyser for tredje gang siden sommer.

Alt er udført på autoriseret landrover værksted.

Nå har jeg seriøst brug for gode råd, landrover virker helt uinteresseret i problemene jeg har næsten brug for håndfaste beviser jeg kan dunke dem i hovedet med.

Færdselstyrelsen tog kontakt med Landrover efter at den første trykregulator blev utæt og bilen smed 10-20 liter på vejen på meget få minutter.
Landrover sendte så de første 2 trykregulatorer til england da de ikke kunne svare færdselstyrelsen på hvad problemet var.

jeg får så et svar fra færdselstyrelsen som ser sådan ud.

Jeg skal hermed vende tilbage til din henvendelse vedrørende fejl på et køretøj af mærket Land Rover.
Jeg har anmodet importøren om en udtalelse. Udtalelsen kan du læse her

"Land Rover Discovery & Defender blev introduceret i 1998 med Td5 dieselmoten, hvor den nævnte trykregulator blev benyttet. Til dags dato har jeg ikke modtaget rapporter fra de autoriserede forhandlere, som skulle indikere der skulle være tale om en generel defekt. I forbindelse med den udførte reparation, har vores forhandler I Brovst oplyst, at utætheden skyldes en utæt 'O' ring ved trykregulatoren. Vogenen hvor defekten er opstået har chassisnummer SALLTGM981A705716 og er indregistreret den 20.06.2001, på nuværende tidspunkt har den kørt 134.500 km."

Hvorfor lige pludselig landrover i Brovst kan svare på hvad der var galt med trykregulatoren ved jeg ikke, skulle tro at det var fabrikken i england som skulle teste de 2 trykregulatorer som kom med svaret eller i det mindste landrover danmark.

De forklare jo heller ikke hvorfor nummer 2 trykregulator går i stykker.

Og ja nu skal de jo forklare hvorfor nummer 3 trykregulator går i stykker, er spændt på at høre hvilken forklaring de har til det.


håber at nogen kan komme med en forklaring på diesel lækagerne , hilsen Stian
Index
44481: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 19:42:36) (svar på 44479)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Hej Stian

Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse på dit problem. Men min Disco TD5 har to gange "hylet" fra brændstofpumpen. Begge gange er lyden forsvundet ved skift af brænstoffilter.
Der er ingen forskel på original og uoriginal filter, og begge gange er hyleriet startet, før at filteret burde være udskiftet ifølge servicplanen.

Held og lykke med fejlfindingen, det kan være et helvede.

Hilsen
Struntze
NSJ 2005
Index
44484: sv: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 19:49:04) (svar på 44481)
Stian Eide #7696, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.178.250)
Hej Peter

Tak for hurtigt svar, jeg har også tænkt på det med filteret, jeg er ikke sikker på at det er blevet skiftet til tiden efter service intervallerne og har en mistanke om at bilen har kørt 30.000 km på det samme filter( jeg har kørt de 20.000).

Jeg går også med en teori om at et meget tilstoppet filter kan føre til en utæt trykregulator, mangler dog at kunne bevise det, men kan ikke rigtigt komme i tanker om hvad det ellers kan være.

Hilsen Stian
Index
44485: sv: sv: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 20:15:40) (svar på 44484)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Hej Stian,

Har kort før jul haft død TD5 Defender pga. brændstoffilter med "snask" i - kort sagt tilstoppet filter - mekanikeren spurgte om jeg havde kørt på rapsolie. Pumpen hylede i som besat (ca. 6 mdr. gl.).

Jeg kunne kun svare, at med mindre Shell, hvor jeg altid tanker (samme station), var begyndt at spæde dieselolien op med det, så nej. Det var ligesom sirup i filteret, oplyste han.

Efter rens af system og tank, samt udskiftning af filteret kørte bilen igen, men nu pludselig med utæt trykregulator, med deraf følgende pletter på bagdøren og ubehagelig lugt omkring bilen.

Jeg skiftede selv trykregulatoren på ca. 1 times tid, og så spillede det hele igen. Trykregulatoren er af den nye type efter oplysning fra reservedelspusheren i UK - købte i øvrigt en ekstra hos Meldgaard i Herning og de var helt ens.

Der er nu ingen utætheder og pumpen lyder normalt. Har ingen problemer haft siden.

Jeg ved ikke hvor du får din bil serviceret, men ring evt. til Team Bertelsen i Sjelle og tal med Jan 8695 4255 - han kender til problemet...

Mht. til indvirkning på luftaffjedringen/skæv bil, er det nok snarere en utæt bælg/ventil - ganske almindelig fejl på Disco II'eren.

God jagt på fejlen!

/Ib
Index
44537: sv: sv: sv: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (22-03-2007 17:39:09) (svar på 44485)
Stian Eide #7696, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.178.250)
Hej Ib

jeg har også tænkt på det med filteret, men pumpen skriger kun på min når det er lækage i systemet, når de har sat en ny trykregulator på så har lyden også forsvundet indtil næste gang den bliver utæt. Ja det er næsten ved at være rutine for mig, 3 gange på 3 måneder.

Pumpen kan vel ikke have godt af at køre med den lyd i længere tid?

Men hvorfor det bliver ved med at være lækage i trykregulatoren er mig en gåde, det eneste jeg kan komme i tanker om er at det er en fejl omkring filteret, koblet forkert eller filter huset er defekt.

Ellers har landrover danmark fået tilsendt en hel serie med defekte trykregulatorer.

Går ud fra at de skal erstatte den 2 måneder gamle pumpe også, går ud fra at den snart dør eller har taget skade.


Hilsen Stian
Index
44543: sv: sv: sv: sv: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (22-03-2007 18:41:37) (svar på 44537)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Hej Stian,

Det er ikke ukendt, at pumpen hyler, og efter "mit" værksteds udsagn betyder det ikke noget - "alle TD5-brændstofpumper hyler mere eller mindre", er ordene...

Det har før været oppe i Forum, at der er 12 mdrs. garanti/24 mdrs. reklamationsret på originale LR-dele incl. arbejdsløn hvis rep. er udført på aut. værksted, så vidt jeg har forstået - så de må på den igen...

Bemærk at der findes 2 forskellige pakninger - de skal bruge den nye, da den gamle bliver utæt ret hurtigt - så hvis den ikke er skiftet, er det måske årsagen?

/Ib
Index
44487: sv: sv: sv: 3 utette trykregulatorer på 3 måneder (21-03-2007 20:33:28) (svar på 44484)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)