tilbage

Land Rover Forum  

Index
45047: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (08-04-2007 18:15:13)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.161.55)
Jeg har en S3 2,25 benzin med et Stage2 topstykke og en 2 portet weber 32/34 DMTL karburator. Jeg tror ikke at benzinpumpen leverer nok benzin. Den er lidt træt og jeg har svært ved at få bilen igang om morgenen. Den starter og går ud igen.. Hvorefter det tager lidt tid at få igang igen. Tøf tøf..
MEN.. Jeg har en ny fødepumpe fra en 2.25 diesel som leverer et højere tryk og tænker den kan løse problemet.??
Kan den levere for meget benzin eller suger karburatoren kun det ind den skal bruge?
Er det nok med ét benzin filter? Der sidder jo et almindeligt filter, Men den originale benzin pumpe har jo det lille glas..

Er det bare en skidt ide, og meget bedre at købe en elektrisk benzinpumpe?
Eller hva??

Jeg håber i har nogle gode råd.

Med venlig hilsen
Jan Ravat
Index
45083: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (10-04-2007 08:28:49) (svar på 45047)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.23.36)
I min sad der en eletrisk pumpe da jeg købte den , og jeg må sige at det virker perfekt bilen springer ig(s)ang , eneste minus er at den larmer temmeligt meget ..

De har monteret den ude i motorrummet , overvejer at flytte den så laaaaaangt bagud som muligt ...

SIII Hilsen

Michal
Index
45084: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (10-04-2007 08:47:37) (svar på 45083)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Jeg har da startet min safaribil uden at benzinpumpen kørte.
Din burde da kunne starte på det benzin der er i svømemrhuset på karburatoren .... tror jeg nok.

Jeg har rodet med tændingstidspnktet på min S2a 6cyl, og nu er den noget træg til at starte.

Jeg ville nok mere kigge på selve tændingssystemet, hvis den er lidt træt. gnist, tidspunkt og sådan....

Behold du bare din pumpe hvor du kan høre den.
Klikker den meget højt, er der højst benzin til en kilometer, og på det tidspunkt ER den begyndt at suge dampene ud af tanken også ...

S2a Hilsen
Jens
Index
45140: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (11-04-2007 00:56:14) (svar på 45084)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.146.98)
Hej Jan, Du skal nok ikke bruge foder pumpen fra en diesel, der er simpelthen for meget tryk, så nåle ventilen i carburettoren ikke kan lukke, med deraf følgende brandfare. I første omgang, prøve at afmontere benzin pumpen, ( den originale mekaniske formegentlig, da du har glasset endnu) . Gå den igennem, kontrollere membranen, og resten for (meget) slittage.Glass filter systemet er rigtig godt, og værd at beholde. At blæse benzin røret igennem, fra carburettor enden til tanken kan løse, eller give svaret på en del problemer. En stage 2 ell 3 top plejer ikke at bruge mere benzin, snarere omvent, bæstet kører bare stærkere. Det vænner man sig til, og facit bliver at forbruget bliver uændret, man kommer bare hurtigere afsted. Da din flereportet Holley er ny, så er der nok ikke noget med svømmer ventilen som hænger, men det kigger man på når man har kontrolleret alt det andet.
Hvis bilen kører fint, for full pedal op ad bakke, i længere tid,så får den ellers nok benzin fra pumpen. Evt kontroller for små utætheder i systemet, specielt samlinger. I praksis, med benzin systemer, som har undertryk, kan de "tabe vakuum" natten over, og kræve nogen extra tørn om morgen for at starte.
Index
45141: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (11-04-2007 08:41:44) (svar på 45140)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Det der med at de kræver en ekstra omgang om morgenen. Du skriver den taber vacuum, men det kan jeg ikke få til at passe med den smule tekniske sans jeg har.

Men det har vel noget at gøre med at luftstrømmen igennem karburatoren skal have suget benzin ud i gennem dysen. Og hvis det så er sunket....

Hilsen Jens
Index
45152: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (11-04-2007 13:25:36) (svar på 45141)
Claus Juul Kristensen #6182, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.120.225)
Hej Jan!
Min S3 har samme opførsel når den er kold. Den er monteret med en enkeltportet Weber. Min teori er at svømmerhuset bliver så varmt at bensinen fordamper efter motoren er standset. Jeg har ikke haft problemer på grund at dette, men man jo da prøve at fremstille en plade der kan fungere som varmeskjold under svømmerhuset.

Vi ses i plovfuren,
Claus.
---------
Index
45155: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (11-04-2007 14:46:10) (svar på 45152)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.144.11)
Hej Claus

Jeg havde samme problem med en Strömberg på en Volvo. Jeg satte også et varmeskjold på - men en anden ting der hjalp var, at holde i tomgang i et lille stykke tid, så det hele fik lov til at svale af - den kogte også benzinen ud af svømmehuset.

Ebbe
Index
45171: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (12-04-2007 09:09:16) (svar på 45155)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Jeres indlæg giver fornuft, eller ... min seneste oplevelse passer fint med det i skriver.
Da jeg skulle starte Safaribilen efter et par dages stilstand, fik jeg drejet nøglen således pumpen kørte. Det fik den lov til et minuts tid, fordi der lige var en SMS der skulle besvares.
Da jeg så startede sprang den i gang, også lige med det samme.
Så ja den taber nok også benzinen ud af svømmerhuset, men det er nu ikke noget jeg ser som et problem.
Men det er rart at kende "teknikaliteterne", når jeg en dag skal blære mig nede i byen med at starte den på håndsvinget.

Jens.
Index
45204: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (12-04-2007 23:04:19) (svar på 45171)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.147.170)
En lille tips når man skal "underholde" ved hånd-sving start:- Hvis bilen har en manuel "extra/hjælpe" pumpe, så giv den et par tryk før start forsøget. Ellers skal du tage mange tørn før du har benzinen frem i carb'en.
Desuden, ser det ret "veteran" ude når man lige "kilder mtoren under maven", før man tager fat!
Index
45295: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III benzinpumpe.. dielsel pumpe? (16-04-2007 09:15:07) (svar på 45204)
Jan Ravat #6106, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.73.245.167)
Tak for alle gode råd, hvis jeg monterer en elektrik benzin pumpe kan jeg så godt lade den gamle sidde på, eller skal jeg pille den af og sætte en plade for hullet?
Mvh Jan