tilbage

Land Rover Forum  

45650: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 13:56:27)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Kære forum

i dag den 25 april 2007 kom den nye forøgelse i afgift på biler over 2000 kg. Fremover skal der betales 180 procent for alle nye/inporterede biler til privat kørsel. Det er definitivt slut med at hente fordele ved campere. Jeg har talt med to forhandlere i dag og de forudser, at alle de allerede indregistrerede gulpladebiler bliver betydeligt mere værd. I går nåede jeg akkurat at få min 90" fortoldet og jeg kom af med 6750 kr ved 30 procents reglen. Havde jeg gjort det i dag skulle jeg betale 180 procent. Lidt heldig har man dog lov til at være. Køen hos "Skat" tog små 6 timer.

Jeg vil gerne vide om der er nogen, som har kendskab til hvad denne nye regl har af betydning for vægtafgifterne på vores biler.

Venlig hilsen

Claus Pihl


45653: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 14:14:22) (svar på 45650)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.132)
Læs også dette indslag om mærkater på gulpladebiler indregistreret efter 3 juni 1998.

http://news.tv2.dk/article.php/id-6771588.html
45655: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 14:50:30) (svar på 45653)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.4.206)
45654: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 14:45:30) (svar på 45650)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Dette skulle iflg. Børsen være fakta om afgiftsændringen.


1. En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95 til 50 procent)

2. En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)

3. En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)

4. En forhøjelse af satsen for MPV’ere og SUV’ere over 2,5 tons (fra 30 til 50 procent)

5. Afskaffelse af afgiftsloft for MPV’ere og SUV’ere over 3,0 tons

6. Et fradrag i registreringsafgiften på 4000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.

7. Et tillæg til registreringsafgiften på 1000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.

8. Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler over 3,0 tons (fra 5040 kr. til 15.000 kr.)

9. Ændringerne i 4 til 7 har ikke betydning for ’egentlige’ varevogne, dvs. kassebiler og pick-up’er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske stramninger.

10. En række nye fradrag, hvis bilen lever op til nogle definerede sikkerhedskrav. F.eks. indførelse af fradrag for airbags nr. 5 og 6 og
ESP-fradrag for personbiler og varebiler på 2500 kr. uden aftrapning
45659: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 15:19:31) (svar på 45654)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
Mon det ligner et "hul" med hensyn til at pick-upér er undtaget. Så skal der jo nok blive god aktivitet i at få ombygget til det ?
45672: sv: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 17:56:18) (svar på 45659)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Undtagelsen for "egentlige varevogne" gælder biler over 2,5 tons, som fra fabrikken er enten åbne eller uden sideruder bag førersædet.
45673: sv: sv: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 18:25:45) (svar på 45672)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.53.110)
OK - så er det nok kun US-producenterne der glæder sig over det hul.
45656: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 15:01:50) (svar på 45650)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Her kan man se eksempel på de nye regler:

http://www.skm.dk/publikationer/notater/aendringerforvarebiler.html

Claus Pihl
45668: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 16:51:38) (svar på 45650)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Claus, hvor læser du, at de 30% igår bliver til 180% idag?

Er det ikke pkt. 3 i fakta-oversigten, der bliver tale om? Altså fra 30% til 50%?

Søren R.
90" 50th V8
Hvide plader
45669: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 17:05:00) (svar på 45668)
Claus Pihl Christensen #6639, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.120.63)
Det er korrekt med 50 og ikke 180 procent!

Hilsen Claus
45671: sv: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 17:49:17) (svar på 45669)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.167.202.167)
Synd for dem der gerne vil have en rigtig autocamper til feriebrug. Det har dem med overskåret tag, cykelhjelm str. håndvask og et gasblus der mest af alt minder om en tunet lighter da fået ødelagt, sammen med div. håndværksmestre og forstadsfruer.
Porsche, Audi Q8, Toureag, og andre i den stil har aldrig været beregnet til Godstransport som det står i reg. attesten, men personbefordring.
Vær glad den gik så længe, og håb på at der kommer en komplet ny afgiftspakke der tager højde for den faktiske co2 udledning og ikke kun hvor langt den kører på literen.

Smil og vær glad, det eneste staten har opnået er at jeg ikke skifter min 83 110" V8, 5km på literen, ud foreløbig for det er økonomien ikke til.

Jeppe V8 rocks
45679: sv: sv: sv: sv: Så kom afgiftsforøgelsen (25-04-2007 21:18:57) (svar på 45671)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.27.100)
Hej Jeppe du er lidt langt ude¨

Vi følger vel alle bare de regler,lovkrav som en demokratisk valgt regering har lavet til os.

Skal man nu skældes ud for at udnytter loven og købt en camper som forhandler har haft til salg.

undskyld men din økonomi er et privat anlæg som ikke kommer mig / andre ved

God sommer til dig.

Mvh

Torben
www.lrd3.dk
45680: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (25-04-2007 22:51:25) (svar på 45679)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Torben

Først og fremmest; Tillykke med din Discovery 3 HSE - så har du endelig fået bilen - håber at den lever op til dine forventninger....

En af mine bekendte fik en ny L322 Range Rover TDV8 i går.... på gule plader selvfølgelig!!!

Jeg sammenligner denne dag med "sorte tirsdag" i trediverne... En Det er i stunder som disse at man fristes til at rykke teltpælene og flytte udenlands - til gengæld vil jeg så love at køre rundt i Kæbenhavn HVER dag i en kæmpe benzinsluger og parkere på P-pladsen på Christiansborg... nej spøg til side... MEN helt ærligt.... 800 - 1000 biler på årsbasis.... hvilken forskel gør de ligefrem i det store verdensbillede - flytrafikken skla derimod stadig være fredet område (de få afgiftskroner og minimale miljøforanstaltninger den gør - er vist kun at finde med en lup).

En Porsche Cayenne S stiger ca. 230.000 kr og en Peugeot falder ca. 20.000kr - spørg min lige hvilkenbil jeg helst vil køre galt i.... Jeg lader gerne peberkværnen stå i båsen og snupper turen i det stærke krydderi (bivirkning: jeg overlever uheldet!!)

Jeg forstår udmærket branchens frustration... regeringen giver næsten ingenting til os - men frarøver os en af de få fornøjelser vi har... USA har den største mængde af store biler - men de vil ikke ændre på noget - skuespillere køber Prius'er for at virke miljøbevidste men almindeligvis bruger de den næsten ikke - nej hellere en Hummer H2 6.0 V8 Vortec med 3-5 km/l..... hvorfor skal vi altid feje for vores egen dør først - hvorfor ikke forpligte andr lande til, at ændre politik og så følge efter... bagefter...

Den nye afgiftslov giver igen mulighed for, at alverdens bilombyggere kan få gang i butikken... en "overskåren" bliver fremover ikke kun noget man henter hos bageren... gennemskårne Defender'e m.m. bliver sikkert hverdag igen pga regeringens totalt tåbelig og fuldstændigt forfejlede forsøg på at "gøre en grøn indsats".... Jo tak lad os da endelig behold 25- 30 år gamle biler på gaden til daglig kørsel.... goddag mand økseskaft...

Ja jeg er miljøbevidst, men livet findes altså i gråoner og ikke kun sort og hvidt - eller tager jeg helt fejl??

Thorstein #7334
Afgift - nej tak hellere modgift!
45698: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 08:41:30) (svar på 45680)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.50.115.210)
Sort tirsdag, Thorstein ???

Ud fra et LR-synspunkt er der vel stort set kun god grund til at klappe i sine små hænder. Ingen med biler, der ér indregistreret i DK før igår, rammes vel på nogen måde negativt med de nye regler. Snarere tvært imod, kan man sige. I et frit og effektivt marked, vil langt de fleste LR'er vel stige en lille smule i værdi .... om ikke andet, så rent teoretisk.

Ud fra et samfundsmæssigt synspunkt .... tjah ... måske, måske ikke .... det er en meget kompliceret problemstilling, som næppe mange af os er kvalificerede til at tage del i. Måske er jeg naiv, men jeg tror på, at kompetencen blandt de, der har bidraget til udformelsen af de nye regler, til at regne ud, hvad der er godt eller skidt for det danske samfund, er væsentlig større, end den er blandt os her på forum. Om ikke andet, så som helhed... ;-)

Branchens synspunkter giver jeg ikke meget for. De er vel nærmest endnú mere upartiske/inhabile, end du og jeg og alle andre bilejere, der evt. kunne have tænkt sig andet...

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Hvide plader
45703: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:00:16) (svar på 45698)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.167.202.167)
Hej Torben

Det jeg mener er at man skal være glad for at den gik så længe som den gjorde.
At du har fået en super vogn godt for dig, men skidt for dem der vil have en "rigtig" autocamper til feriebrug og ikke andet.
Ang. min økonomi er det snare et surt opstød over at vores dejlige biler er blevet endnu dyre end før og, ikke fordrer til køb af en mere brændstoføkonomisk af slagsen.
Istedet for panik løsninger bør vores regering træde i karakter, skære igennem og præsentere en komplet ny afgiftspakke på køretøjer.
Øv øv alt der bliver misbrugt på måde der ikke er tiltænkt stopper før eller siden.
Næste gang må der vel ikke være ruder i bag, så skal importører til at stå og fedte med karrosseriplader og svjeseværk, lækkert.

Jeppe V8
45706: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:22:27) (svar på 45703)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.27.100)
Hejsa Jeppe

surt opstød skal der også være plads til.

lige nu tænker jeg over hvad Pia kjærsgaard har fået i den klude handel.


Mange hilsen

Torben
45708: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:29:10) (svar på 45703)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.167.70)
Jeg kan ikke se hvor i loven I finder at en camper stiger væsentligt i afgift. Det står der i beskrivelserne, men i lovteksten står afgiften til 60%. Smatidig skalman ikke betale afgift af selve camper opbygningen. Sært synes jeg.

Til gengæld kan jeg fremover se et stort marked for nye Defendere uden sideruder i bagagerummet. Især i den korte version hvor totalvægten er mellem 2500 og 3000 kg. Det vil jo være en kassevogn, og kan dermed fortsat registreres til 30% afgift til privat brug. Man må så bare håbe at 2007 modellen beholder sin dispensation for at kunne registreres som varebil. Jeg tænker på reglen om at varerummet skal være mindst 120cm langt.
Desuden kan jeg se et fint marked for pick-up versioner der også stadig kan registreres til privat brug med 30% afgift. Det står jo heller ingen steder, at en pick-up ikke må være en soft-top, så de får sikkert også stadig en masse kunder.
110" versionen er jeg lidt i tvivl om. Den slipper man nok ikke for at betale 15000 om året for til privat brug. Man kunne jo nedveje den til under 3 ton, men så er der ikke noget afgiftsloft på 56000kr.

Som jeg skrev i et indlæg for en uges tid siden, ville jeg gætte på, at afgiftsændringen ville være endnu en lappeløsning, som vi forbrugere garanteret ville kunne finde en masse smuthuller i.
I hate to say I told you so...

Jeg håber også at vores politikere engang vil lave en rigtig reform. Det har regeringen jo lovet inden næste valg, og det kan da ikke være denne justering de mener?


Med venlig hilsen,
Jakob Edelvold Scheibye.

PS- jeg kan kun anbefale at læse lovteksten på WWW.SKM.DK i stedet for at bruge pressen som kilde. De fortæller som sædvanlig kun den halve sandhed.
45712: sv: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:57:11) (svar på 45708)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.4.206)
Hej Jacob

Der står lidt om campere på skm.dk

Stramning for autocampere

Det foreslås, at hovedreglen for registreringsafgift af campingbiler bliver, at der for campingbiler betales registreringsafgift som for almindelige personbiler, men at værdigrundlaget er uden udgiften til campingindretningen.

Baggrunden for forslaget er, at det har vist sig, at den hidtidige bestemmelse er blevet udnyttet på en uhensigtsmæssig måde, idet almindelige større personbiler - oftest af MPV-type - ombygges til campingbiler, hvorved afgiften reduceres væsentligt, uanset at bilen er tænkt at fungere som personbil.

http://www.skm.dk/publikationer/notater/omlaegningkortfortalt.html



/nh
45713: sv: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:59:57) (svar på 45708)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Ja, Jakob - den med camperne er også svær at læse - og forstå - hurtigt...

Men som jeg ser det, så ophæver den nye ændringslov i sin §1 nr. 17 den hidtidige §5a. stk. 1 i registreringsafgiftsloven (kan ses her: http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/A20070030529-REGL), og indsætter i stedet en ny betingelse om, at campere skal afgiftsberigtiges efter registreringsafgiftslovens §4 (d.v.s. som udgangspunkt som en alm. personbil).

Der indføres dog den begrænsning, at der ikke skal betales afgift af udgiften til beboelsesindretningen og fortjeneste/moms heraf. Denne begræsning kan dog ikke, for en bil, hvor udgiften til beboelsesindretningen er forholdsmæssig stor i.f.t. bilens værdi, føre til, at den beregnede afgift bliver mindre end 60% af bilens samlede værdi.

Kommentarer og paragraffer hænger efter min opfattelse godt nok sammen.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Hvide plader
45720: sv: sv: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 12:17:23) (svar på 45713)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.167.70)
Jeg har sakset fra følgende adresse:

http://www.skm.dk/lovforslag/fremsatte/5630.html
"Det foreslås derfor, at hovedreglen fremover bliver, at der for campingbiler betales samme registreringsafgift som for almindelige personbiler, men at værdigrundlaget er uden udgiften til campingindretningen.
Egentlige campingbiler er som oftest opbygget på lastbilchassiser, der typisk har en tilladt totalvægt på 3,5 ton svarende til grænsen for et ”lille” kørekort. Priserne for disse lastbilchassiser er typisk så lave i forhold til prisen for den færdigbyggede ”rigtige” campingbil, at registreringsafgiften af chassiset ofte vil være lavere end med den nugældende sats på 60 procent af hele campingbilens værdi ekskl. afgift, hvis afgiften betales efter reglen for små campingbiler. Det foreslås derfor, af satsen på 60 pct. opretholdes som et minimum for registreringsafgiften"

Nu tror jeg at jeg måske næsten forstår:

Man tager en bil (evt. kun et chassis) og betaler afgift som var det en personbil (ca. 180%).

Så bygger man en camper op uden at betale afgift af denne ombygning (eller opbygning)(momsen slipper man nok ikke for).

Når bilen er helt færdig skal afgiften dog stadig mindst udgøre 60% af den samlede pris for hele bilen inkl. opbygning.

Det giver jo mening. Dyrere Disco'er og en fair pris for en "rigtig" camper. Det betyder at jo mere af en bil, der er en camperopbygning, desto mindre er afgiftsprocenten af den.

MVH Jakob Edelvold Scheibye

45721: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 12:44:58) (svar på 45720)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Enig :-)
45714: sv: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 10:04:08) (svar på 45708)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.132.124)
Hej Jacob

Jeg tror ikke du skal se frem til de store ændringer, jeg har lige modtaget dette svar fra Kim Andersen skattepolitisk odrfører fra Venstre.

Svaret kommer som udspringer fra nogle skriverier med Karsten Nonbo angående afgifter.

Som sædvanlig får man ikke savr på det man egntlig spørger om.

Jeg håber at der kommer et protestparti, hvis eneste dagsorden er BILER og AGIFTER Håber atde kan få et supervalg, så de kan lære det.

Citat:
"Christiansborg, d. 25. april

Kære Peter Struntze

Tak for din mail.

Jeg er fuldkommen enig med Karsten Nonbo i, at regeringen har sikret borgerne langt bedre forhold.

Ifølge skatteministeriets beregninger har regeringens politik betydet, at en typisk LO-familie i 2007 har 35.000 kr. ekstra til rådighed. Det skyldes først og fremmest regeringens skattepolitik - skattestoppet og Forårspakken, som i 2004 betød skattelettelser på arbejdsindkomst på 10 mia. kr. Til sammenligning steg kommuneskatten med 3 procentpoint under Nyrup. Det er store forandringer, der er til at tage og føle på.

Samtidig har regeringen siden 2001 tilført den offentlige sektor ekstra 35 mia. kr. – penge der går til velfærdsområder som ældrepleje, sygehuse og uddannelse - uden at skatter og afgifter er steget.

Med hensyn til bilafgifterne har regeringen netop indgået en aftale med Dansk Folkeparti, som sikrer en miljøvenlig bilbeskatning. Aftalen betyder, at vi fremover vil få billigere og mere miljøvenlige og sikre familiebiler.

Almindelige familiebiler bliver nu typisk 10.000 kr. billigere at anskaffe. Og jo mere miljøvenlig og jo mere sikker bilen er, jo større er afgiftslettelsen.

Jeg vil anbefale nedenstående link, som gennemgår konsekvenserne af omlægningen af bilbeskatningen.

http://www.skm.dk/publikationer/notater/omlaegningafbilafgifterne.html

Med venlig hilsen,

Kim Andersen, MF


Så kan I jo selv lægge det i det som I vil !

Hilsen
Struntze

Skattepolitiks ordfører (V)
45705: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 09:15:09) (svar på 45680)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.27.100)
Hej Thorstein

Får først nok først bilen i starten af næste uge men håber da stadig den bliver klar til fredag den ankom til forhandler sen mandag i denne uge og så skal den lige have undervogns behandling og Nanobehandling samt efter moneters lidt ekstra udstyr, det skal de have den tid til som det tager men glæder mig meget .

Demokrati / Afgiftstyrani
Jo det er da træls at Danmark har valgt at finansier en så stor del af sit buget på grundlag af vor kære bil park det giver jeg dig helt ret i og ser også det nye tiltag som en lappeløsning men tror også det er svært at komme igennem med noget der gavner alle og har da også svært ved at se hvem dette lovforslag gavner med mindre de har ret i at det vil reducer vor co2 udledning et sted skal det jo starte og de vil så se om de kan gå forrest her i lille Danmark men det er ikke noget der sker fra dag til dag har da også selv en 1987 benzinsluger som jeg vil holde kørerne i mange år endnu.
I USA tror jeg også tendensen til at skifte til mere benzin økonomiske biler, er godt på vej på grund af stigerne benzin / brændstof priser.
Men er da selv lidt misundelig på dem Over ther når man ser hvad de kan lave af ny Og ombygninger som er total umulig her.
I lille Danmark er det svært at custombygge noget som Politiet TILLADER
Danmark er et for lille land til at forpligte andre lande til, at ændre politik og med verdens højeste bil afgifter på næsten alt griner de jo bare af os.
Tilbage til afgift systemet.
Jeg har fuld forståelse for folk der køber på bil på gule plader hvis de ikke har brug for bagsæder men mener ikke den er mere legal ind at nogle så vælger camper når de bliver udbudt til salg og når vi så alle overholder de regler er udstukket på de områder, det er altid nogle der har svært ved det jeg har da tit set gule plader biler med sort tonet ruder som når i parker bliver bagdøre åbnet og ud stiger passerer fra fuld monteret bagsæder det ved jeg ikke rigtig om jeg skal grine eller græde over men det må være deres op til deres egen samvittighed jeg ser det som en hver anden overtrædelse af loven på lighed med sort arbejde eller anden unddragelse / overskridelse af loven på straffe området.
Tror ikke mange kan frasige sig at have kørt med passerer bag i bil på gule plader ( smil )
Nu har vi så fået nogle nye regler som vi må leve med og det det drejer sig om lige nu er at ingen som har handlet de sidste måneder kommer i klemme hverken køber eller sælger.
Ej heller dem som i forvejen havde købt i go tro hvor enten det drejer sig om gule plader eller camper.
Da jeg hørte de også ville forhøje afgifter på motorcykler var det da også lige med at få hentet et par nye inden de slog bommen ned og forhøje også denne afgift.
Vi vil da alle udnytte loven og handle købe hvor og når vi føler vi får mest for vor penge men visse love i Danmark er total til grin eks. Man køber ny campingvogn i Dk og forhandler køre så vognen ned over grænsen på prøve plader og går så over grænsen igen og henter DK plader og få timer efter kommer kunden så og henter sin vogn og har så sparet op til 15 – 20 kilo på den samme vogn jo det er lovlig og jeg kan da kun grine af det når turen igen går nord på med lidt billig dåse sodavand / øl som man igen heller ikke behøver at betale pant på.
Du skriver: citat. Regeringen giver næsten ingenting til os.
Næ men så ser jeg heller ikke noget forkert i at handle på den måde.

Med venlig hilsen
Torben
45716: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 10:58:49) (svar på 45680)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Ja, det er godt man har den Land-Rover man vil ha' - og ikke må nøjes med den bil man har råd til....;-)
Verner/451
www.88-109-serie3.dk
45717: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 11:00:51) (svar på 45716)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
www.88-109.109-serie3.dk - skulle det være (med afgift og det hele)..
45718: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (26-04-2007 11:18:14) (svar på 45716)
Torben Helsinghof #7823, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.48.27.100)
Hejsa Verner

Ja den var go , Udtalt i nu tid ( Smil )



Men man har vel altid drømme ik ?

Ellers kommer de sikkert på et tidspunkt.

Mvh

Torben
45928: sv: sv: sv: Demokrati?? næh snarere afgiftstyrani! (02-05-2007 14:44:54) (svar på 45718)
Stéphane Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 88.151.42.2)
Hej,
I den ny udgave af "Land Rover International" findes det en god artikel vedrørende forhøjelse af "afgifterne" i England...Der berører kun 4x4. Der undrer mig lidt at den danske regering kommer med det nu når man ved at det kører det samme "hetz" i Frankrig, Schweiz, m.v. Man kunne næsten tror at det hele kommer fra en by i Belgium!

Venlig hilsen
Stéphane