46474:
sv: sv: Range Rover V8 (16-05-2007 15:05:29) (svar på
46473)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 80.63.149.242)
Den skal som minimum være nysynet til den pris. Jeg købte for et par år siden en '85 RRC med 3,5 V8 til 22.500,- Men der sad også dæk på for 10k og et spil til ca. 10 k også. Den skulle godt nok også synes, men det var ikke det store problem og kostede vel 5k i stumper.
Vær specielt opmærksom på tæringer i chassirammen. De er som regel slemme omkring tanken(de beslag der holder tanken, oven på dem), De langsgående vanger bag baghjulene, i bunden(der samler sig vand). Dørstolperne, og hvad der ellers er på Thomas' fine billede.
Med hensyn til motoren skal den kunne gå fra tomgang i højeste gear og op til 100km/t uden mislyde eller udsættere. Kontroller om der er olie i vandet og omvendt(mayonnaise i oliepåfyldningsdækslet). Det er ikke unormalt at gearkassen hyler ganske lidt i højeste gear, det betyder ikke noget. De andre gear bør være lydløse.
Reduktionsgear og diff-spærre skal fungere. Du kontrollerer det langsgående spær ved at låse det, løfte et hjul og dreje det rundt. Hvis det kan dreje frit, fungerer spærret ikke.
Lige hvad jeg kunne komme i tanker om.
/tony