tilbage

Land Rover Forum  

Index
47140: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 15:41:06)
Karsten Bakmand #3141, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.56.210)
Trist trist trist - Vi er lige kommet hjem fra MAGAM, og finder til stor glæde Oasen i postkassen. Men ØV - der står sgu' da ikke noget i den...
Og efter at have læst referat af Landsråd, kan jeg så godt forstå hvorfor - verden bliver lille nu.
Hvor er siderne med nyt "krims-krams" af den der slags man bare må eje - hvis man ellers havde råd.
At Morten Dam ikke vil være redaktør under de nye forhold, forstår jeg godt - men det er da et tab af de helt store.
Tusind tak for et godt blad Morten.

Hilsen Rikke Bakmand, der nu må gentegne abonnement på LR Owners, for at kunne følge med.
Index
47151: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 18:12:38) (svar på 47140)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.187.208.45)
Hej Rikke

Så er det bare om at komme ud at hullerne og få skrevet nogle artikler.
Jeg glæder mig allerede til at læse det.
Index
47158: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 19:39:29) (svar på 47140)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Hej Karsten.
Jeg er sådan set enig med dig, men at vi har været så heldige at have Morten på Oasen skal vi bare være glade for. Det er en stor arv der nu ligger på skuldrene af Asger Jørnow og hvis vi vil forvente en Oase på tykkelse med Mortens, må vi alle hjælpe lidt til.
Det har altid været muligt at få noget på tryk i Oasen, så bare frem med pennen og kameraet!!
Index
47159: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 19:51:39) (svar på 47158)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Undskyld Karsten, tidl. kommentar var vist til fruen.
Index
47161: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 21:15:20) (svar på 47140)
Per Steger #6695, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.72.36)
Hej Rikke
jeg er så i den grad kun delvis enig, da vi er enige om tykkelsen af bladet, men ikke indholdet da jeg med glæde læser den form for artikler der er i og gerne vil bidrage med. Og ja du har ret det er nok en god ide for dig at abonere på LR Owners, da det jo ikke er nødvendigt at to blade skriver det samme.
Hilsen Steger
Index
47162: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 21:30:05) (svar på 47161)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Nu er jeg jo ikke den store forfatter.. og kan sikkert ikke skrive nået som andre gide læse.!!!!

Meeen jeg kan godt se at det nummer jeg selv lige har fået ind af døren er NÅET tyndere end det jeg ellers pleger at læse..

Så jeg vil gerne skrive en lille artikel.

Er der nogle som ved hvad format det skal sende i ? (word ?) og til hvem ?

Jeg kan sikker finde alle disse info'er i det sidste nummer af oasen, men jeg har lånt det ud til en ven. (så har han nogle motor cykel blade som jeg læser i mens)

Bliver de ren skrevet af en eller anden når man sender nået ind ?
Og hvem gidder over hovdet høre om hvordan jeg fjerner rust fra en gammel RR ?
Eller hvordan jeg har lavet fjern betjent spil på min vogn ?

Jeg ved at det var nået jeg selv gad læse hvis en anden havde skrevet en lille artikel. men jeg er sikkert på at mange sidder og har nået de godt kunne skrive lidt om , men er i samme tvivl som mig!! og derfor aldrig for sendt nået ind.

VH
Brian Schwartz
Index
47164: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 22:03:59) (svar på 47162)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.28.39)
Halløj

Jeg vil godt læse din artikel, hvis du får skrevet en. Jeg hører nok til den læserskare, som kører i en gammel spand af en LR – og er godt tilfreds med det. Men derfor har jeg i perioder også sorte fingre, og vil derfor gerne have nogle fif fra andre. Det er lidt efter devisen, at jeg ikke behøver at lave samme fejl, som andre har gjort før (smiley). Desuden har jeg selv gået og tænkt på at skrive en artikel. He he jeg skal bare finde noget, som jeg tror og håber på, at andre kunne finde interessant.

LR hilsen
Thomas


Index
47167: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 22:26:19) (svar på 47164)
Karsten Bakmand #3141, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.56.210)
Det er bare om at skrive ind, den nye redaktør vil også rette til ? Det har Morten før gjort for mig - så mon ikke den tradition forsætter.

Og Thomas, en artikel fra MAGAM Trophy i Polen er under udarbejdelse. Jeg plejer da at skrive et eller andet til bladet når vi har været ude og få luft under vingerne.

Jeg savner måske bare lidt af alt det nye fra det store udland, også "krims-krams" siderne.....

Hilsen Rikke
Index
47171: sv: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 22:54:16) (svar på 47167)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.28.39)
Hej Rikke

Nu var det ikke ment som en angreb på dig (smiley) - det var blot for at lufte min mening. Det er fint du tager emnet op! Selvfølgelig skal vores kære blad afspejle medlemmernens forskellige interesser. Nu er jeg ikke inde i, hvordan man finde stof til artikler om nye modeller - men det må da være muligt på en eller anden måde - måske Land Rover (eller Ford) selv vil være behjælpelig med dette? De burde da som bilfirma elske vores kære klub - det er vel et eller andet sted en slags fanklub (smiley).
LR hilsen
Thomas
Index
47226: sv: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (08-06-2007 09:10:49) (svar på 47167)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.55.134)
Hvis det kan være til nogen nytte, så vil jeg gerne skrive artikler og indlæg igennem. Ikke at jeg tror, det er nødvendigt, som Jesper skriver, er det vigtigste, at læseren kan fornemme, at man brænder for noget eller har noget på hjerte, men hvis det kan være med til at sikre flere spændende indlæg i Oasen, så bidrager jeg meget gerne med råd og dåd.
Jeg er tekstforfatter og lever nærmest af at skrive (og for at rode med Land Rovere).
Send mail til landrover@paradis.dk!
God weekend!
Hans Kristian
4975
Index
47170: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (05-06-2007 22:53:05) (svar på 47164)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Thomas og Brian

Regel nr. 1 (den eneste), når du vil skrive en artikel til Oasen (eller andre medier):
Skriv ikke hvad andre vil læse, men skriv det som du har lyst til at fortælle - det som er vigtigt for dig.

Uanset hvor meget du gør dig umage for at behage andre, vil der alligevel altid være nogen som ikke gider læse det. Hvis du skriver efter andres hoved, får du ikke dit eget hjerte med. Det lyder måske lidt flyvsk, men jo mere du selv brænder for emnet, jo bedre bliver historien. Og så er det egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad historien handler om. Så længe det har en eller anden relation til Land Rover eller klubben, så skal der nok være mange, som læser det med glæde.

Jeg sad selv for nogle år siden og kiggede på et gammelt billede af min far i en Land Rover, og fik lyst til at skrive en historie om det.
Det blev - synes jeg selv - en kanon god historie. Efter den var blevet trykt i Oasen fik jeg 2 reaktioner på den - begge positive. Betød det så, at der kun var 2 ud af 2000 medlemmer, som syntes at den var god ?
Eller skulle jeg tolke det, som at der kun var positive reaktioner på den, dvs. alle var glade.
Jeg valgte det sidste, og er klar til skrive igen en anden gang, hvor lysten og inspirationen melder sig.

Fat pennen venner.

/JEsper
Index
47176: Vedr. det at skrive i et klubblad. (06-06-2007 08:03:22) (svar på 47170)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.242)


Igennem mange år skrev jeg til et bilklubblad om ting jeg interesserede mig for den gang.
Jeg hørte aldrig en lyd, stort set, fra medlemmerne og da slet ikke negative udgydelser.
Jeg skrev bare efter mit eget hovede uden tanke for om nogen gad læse det. Jeg ville bare oplyse og berette om ting, jeg syntes var relevante.

Så svandt gejsten lidt efter lidt og pennen tørrede ud.

Så kom der respons fra medlemmerne. Hvorfor skriver du aldig mere i bladet?, du skrev jo altid om interessante emner, vi savner dine tekniske anvisninger, osv osv var de hyppige kommentarer.

Jeg lurede da selvfølgelig på, årene igennem, om det virkelig var noget folk gad læse. Men det gør en hel del af medlemmerne altså, men man skal ikke forvente en buket roser, hver gang men kommer med et eller andet.

Hvis ikke en stor del af medlemmerne gad læse om andres oplevelser, erfaringer og andet på hjerte liggende, ville dette forum heller ikke være så velbesøgt og brugt, som tilfældet rent faktisk er.

Et er i hvert fald helt sikkert. Den til enhver tid siddende redaktør kan helt sikkert ikke overkomme, selv at skrive og udfylde et tykt, månedlig klubblad. Hvis man tror, at nogen kan overkomme det, må det bero på manglende realitetssans.

Der er virkelig mange historier at berette. Tænk på, hvad der sker, når man ved et arr. henvender sig til en vildtfremmed, og spørger til køretøjet. Så vælter alenlange historier/beretninger/fortællinger frem!
Ved afvigte arr. på Gisselfeld, blev jeg bl.a. indført i opbygningen af en hardcore 110" terrænbil. For mig en utrolig spændende oplevelse, om noget jeg ikke har speciel indsigt i. Sådan en historie ville have været utrolig spændende også at læse om i Oasen.

Jesper Ellegaards kloge indlæg er helt sikkert ikke kun møntet på Thomas og Brian, men på alle, der går rundt med misforstået beskedenhed!!!!!!

Rent teknisk ved jeg at et Worddokument, uden alt muligt automatisk fikumdik slået til, er helt fint. Brænd billeder på en CD i så høj opløsning som mulig og send den separat i post.

mvh
Knud, skribent emeritus.
Index
47177: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (06-06-2007 08:30:47) (svar på 47162)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Hej Brian

Det er vist netop den type artikler der er aller mest brug for

så skriv løs

Mlrh Jørn
Index
47192: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (06-06-2007 11:57:19) (svar på 47177)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
HEHE .. problemet med at skrive nået er jo at man INGEN proff erfaring har. Kun den erfaring man har fået ved at prøve sig frem.

Jeg kan jo nemt se for mig at det man skriver, f.x. ikke er 100% korrekt og derfor vil blive "skydt synder og sammen" af en proff med 12års efaring og som iøvrigt har haft en far som også lavede det..

Men jeg har tænkt lidt over det, og er gået i gang med at skrive lidt og har taget 2 billeder af det jeg er igang med. Så nu skriver jeg nået. også må vi jo se om det kommer i bladet i løbet af sommeren.

Så kan jeg kun håbe på at der også er andre som vil skrive lidt om det de går og laver. Jeg selv ELSKER at se/høre/læse om hvad folk har prøvet, hvad der virker og hvad der ikke virker.

Derfor!!!! skriver jeg nu lidt om hvad jeg går og roder med.

-Brian
PT uden kørende LR.. ÆV ÆV .



Index
47198: sv: sv: sv: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (06-06-2007 12:41:23) (svar på 47192)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.242)
Hej Brian

Jeg tror nu ikke dine beretninger vil blive skudt sønder og sammen, men man kunne da håbe på, at en og anden ville kommentere det, og evt. give anvisning på, hvorlede man kunne slippe nemmere om ved det, så vi alle kunne lære.

Det er jo i grunden dårligere at holde god viden ved sig selv, end at komme ud med noget der evt. kunne gøres anderledes, så længe det ikke er direkte ulykkesskabende! :-)

mvh
Knud
Index
47293: Osen - En tynd kop te..... (09-06-2007 09:46:18) (svar på 47198)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.160.145)
JA, Oasen var en tynd kop te!

Og jeg er meget glad for konklutionen i denne tråd: skriv hvad du brænder for, og der er helt sikkert nogle der læser det.

Og hvis du vil have test af den nyeste bilmodel, må man overlade det til dem, der har en uge på fuld tid, til at lave en grundig og objektiv test.

Og vi er rigtig mange der gerne vil læse om hvordan man laver en seng i en 90", også selv om jeg selv kører i en Range Rover. Eller hvad det nu er du har lavet. Eller en artikel om din seneste oplevelse til at arrangement i klubben, eller din tur til brugsen i snestorm, eller .....

Jeg kan godt love at næste nummer bliver en lidt tykkere kop te, men så længe I ikke selv kommer med noget til klubbladet, bliver det stadig te og ikke olie.

Jeg er kun valgt til redaktør, og ikke journalist, så forvent ikke at jeg skriver mere end jer selv.

Med Oase hilsner
Asger Jørnow
Index
47329: sv: Osen - En tynd kop te..... (10-06-2007 23:22:43) (svar på 47293)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
Hej Asger.

Tak fordi du tog tjansen med Oasen, det var fint, så kan bladet da fortsætte.

Jeg faldt dog over en enkelt passus i dit redaktørindlæg, det med kun at være "ansvarshavende og ikke journalist"? Som du nu gentager her i indlægget på forum.

Misforstå mig ikke, men jeg synes det lyder en smule ansvarsfraskrivende, på forhånd? Mig bekendt har der ikke også været en journalistpost der skulle udfyldes separat? Det er vel redaktørens ansvar at "sørge for bladet", hele vejen rundt og ikke kun at sende det i trykken?

Ved at påtage sig opgaven som redaktør, mener jeg samtidig du stiller forventninger i udsigt, særligt når det henses til at folk generelt IKKE skriver til Oasen.

Hvorfor skulle det ændre sig markant fordi der kommer en ny redaktør?

Jeg tror ikke der er nogen der forventer store tests fra bilverdenes nyheder, du har din måde at gøre det på, med dine virkemidler og det er bare alletiders.

Reportagen med motorskiftet på terassen var rent guld, jeg hyggede mig virkeligt og det er helt fint at du som redaktør ikke kan skive tonsvis af artikler hver eneste måned, men det er mit indtryk at redaktøren nødvendigvis MÅ lave en hel del benarbejde og om nødvendigt producere en del stof selv, ellers kommer der ikke nok (uanset hvor helvedes uretfærdigt det måtte være) den med "kun at være redaktør" og indsamle materialet, tror jeg desværre ender med skuffede forventninger, hvis jeg skal være helt ærlig.

Det kan godt være jeg "hører spøgelser", jeg har fuld forståelse for at man som frivillige arbejdere ikke kan prioritere klubarbejdet højere end familien, arbejdet osv. og så kan det komme til at ende med mange tynde kopper the, fordi man i virkeligheden har bidt over for stor en kage - i den allerbedste mening - men så skal man hellere melde pas på opgaven og lade den ligge efter min mening, uanset om der er nogen der tager den eller ej.

Jeg tror bare at i virkelighedesn verden er forventningerne anderledes, uanset hvor "uretfærdigt" det måtte være, se bare de første reaktioner: "en tynd kop the"... noget hårdt, omstændighederne taget i betragtning synes jeg nok? Det var da fint der i det hele taget kom et blad på gaden!

Budskabet er blot at jeg ikke tror den med - redaktør minus journalist - holder i virkeligheden. Nåh, men det har jeg vist nævnt et par gange efterhånden? I alle tilfælde synes jeg din egen præsentation var god og underholdende læsning - ligesom de andre dokumentarbeskrivelser og artiklen om seng i en 90" efter min mening var rigtig godt stof.

Jeg håber du får mere stof ind, jeg skal ihvertfald gøre mit bedste for at finde på idéer og stof til dig. Pøj pøj med opgaven!

Mvh B.



Index
47336: sv: sv: Osen - En tynd kop te..... (11-06-2007 10:00:47) (svar på 47329)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.62.11.18)
Hej,

Tak for kommentaren på min selvbiografi.

Jeg kan godt se din pointe i at jeg nok kommer til at skrive lidt til Oasen, men det var min klare udmelding på Landsrådet at jeg er redaktør, og ikke journalist.

Så jeg betragter min stilling som tovholder, juridisk ansvarlig, ansvarlig for at bladet kommer til tiden, indpisker til at få så mange som muligt til at skrive. Men det sidste indbefatter også at jeg foregår med et godt eksempel.

I næste nummer kommer der også en artikel fra mit medlemsnummer...

Med rover hilsner
Asger Jørnow
"Chefredaktøren"