tilbage

Land Rover Forum  

Index
48696: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 13:07:04)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
hej Alle

Jeg er nød til at have en ny motor i min Range Rover Classic eller få den repareret. Da vi kørte den til Italien lød den lige pludselig meget underlig, det lød som topstykket, men hvad ved jeg. Den står nu i Østrig. HULLLLLKKKKK.

Jeg har fået to tilbud.

Tilbud 1. At sende motor til vmdieselspecialist.co.uk i England, der mener at de vil kunne reparere den for mellem 1700 og 2800£ alt efter hvordan den har det.

Tilbud 2. At købe en HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINE hos www.mdengineering.co.uk , jeg kender ikke denne motor, er der nogen der ved noget om den. Jeg har skrevet til dem og de siger at denne motor kan sættes i uden større problemer og at mekanikerne i Østrig burde kunne foretage dette. Prisen er £ 4995 + moms altså ca. 60.000 kr.

Er der nogen der kender eller kan komme i tanke om en bedre løsning??

Mvh
Mads
Index
48697: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 13:13:46) (svar på 48696)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Igen

Jeg glemte lige at sige at det er en VM 2.5 disel motor der sidder i den nu. Jeg er derfor i tvivl om det kan betale sig at begynde at reparere på den?? Det ville vist være det billigste??

Har også overvejet muligheden at få en 200 ellr 300TDI lagt i den , men måske er det for meget for mekanikerne i Østrig, jeg ved at det kræver noget ombygning af koblingshus og gearkassen???

Men som sagt vil jeg meget gerne høre jeres råd.
mvh
Mads
Index
48703: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 14:26:50) (svar på 48697)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.8.154)
Hej
HS 2,8 er videreudvikling af 300 tdi motoren (begge fra International Engines i Brasilien). Såvidt jeg kan læse mig til vil det kræve de samme modificeringer, hvadenten du vælger HS 2,8 eller 300 tdi.

http://www.prinsmaasdijk.nl/landroverengine/indexframehs28.html

mlrh

niels henrik bach
Index
48706: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 14:42:13) (svar på 48696)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Den danske importør af 2,8 L International motoren hedder Team Bertelsen ApS - 86954255 - de kan informere dig om de ændringer der skal foretages i f.m. ombygningen, og de har en demo-Defender med motoren stående...

/Ib

Index
48725: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 18:14:56) (svar på 48696)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.200.173)
Hej Mads

Hvis det er den 2,8 der går under navnet 'brasilianer motoren' og som andre har skrevet at det er Bertelsen der skaffer den - virker det som en ok motor.

Dog er det absolut ikke bare lige at lægge denne motor i en Land Rover - ej heller selv om der tidliger har ligget en 300 TDi i hullet.

MEN - hvorfor dog begive sig ud i en større motor konvertering når du sidder her og bilen står i Østrig?. Er det ikke en langt bedre ide at få bilen til DK? Umiddelbart virker det ikke som om du sparer noget ved at få det lavet i Østrig - og der er da et stykke vej hvis det ikke er lavet ok. Hvis du skal give 4995 £ + moms for motoren alene er det lig med ca. 65 kilo - hertil fragt og ombygning - du kigger nok nærmere 80-90 kilo for en køreklar bil. Bevars så ligger der også en ny motor i den.

Og selv om der er tale om en Range Rover Classic så er der nok ikke økonomi i at smide så mange penge efter den.

Få den fragtet til DK og lave ombygningen her - med en brugt 200 TDi eller 300 Tdi. Du kan måske endda finde en tysker bil hvor motoren passer lige over for en 1/4 del af prisen.

mvh
Index
48734: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 21:56:53) (svar på 48725)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.95.143.195)
få bilen fragtet hjem , og find så ud af hvad du vil 2.5 vm passer lige i hullet uden de store armbevægelser (læs div udgifter kobling etc når der nu er lukket op) eller ngør som vi valgte at gøre med svogerskabets RR , køb en disco 1 200 tdi hos feks Henk Terhorst i Holland så har du alt hvad du skal bruge . Motorophæng på rammen , gearkasse , speederkabel ,udstødningsforrør ,servopumpe ,køler + diverse nips som du ikke skal ud at købe . det kan gøres for under 25 jern hvis du laver det selv . hvis du evt har mod på projektet så kan du bare ringe hvis du har nogen spørgsmål 30131210

Lars/Biltris
ps
den sparkede røv da den kørte med 2.5 vm men med 200 tdi er det ren pono
Index
48736: sv: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (16-07-2007 22:07:18) (svar på 48734)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.95.143.195)
har lige kigget på http://www.terhorst4x4.nl/english/
der står en blå 200 tdi til ca 14.000 jeg har set bilen og hørt den kører den er såmænd ok til prisen selve bilen er lige til at lukke op og skide i men det drejer sig jo også om drivlinjen men eller så ring til Henk han har ca 200 RR/LR i ophug + mange mange løse maskiner
Lars/Biltris
Index
48750: sv: sv: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (17-07-2007 09:23:02) (svar på 48736)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Tak for alle svarene.

Jeg har også besluttet at det bedste er at få bilen hjem og så kigge på tingene derfra.
Mange venlige hilsner
Mads
Index
48754: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (17-07-2007 10:52:56) (svar på 48725)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.149.242)
Motoren er hamrende god, men den har i UK ry for at ødelægge drivlinien. Såvidt jeg kan forstå på englænderne, er den eneste gearkasse der kan holde nogenlunde til det en R380.

/tony
Index
48763: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (17-07-2007 15:31:42) (svar på 48696)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Mads,

Jacob Glad Har en HS 2,8L TGV i den 90" de kørte Desert Storm Challenge 2006 i, den er flere steder på nettet ros i høje toner.

Knægten har en RR som din der er konverteret til 300TDI en 89 der er født med en VM motor, den blev hentet i Holland som donorbil, men den var i så fin stand så den fik plader på i stedet for at reparere den gamle der havde smadret motoren.

Hvad med at exporterer den til Østrig når den nu står der, og få afgiften tilbage, og så finde en anden, knægtens kom til at stå i 90.000kr alt inkl. på hvide plader.

Held og lykke

Per

Index
48764: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (17-07-2007 15:44:25) (svar på 48763)
Mads Brusgaard #7017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.137.194.64)
Hej Per

Hvordan er det jeg gør således at jeg kan få afgiften tilbage, det har jeg nemlig tænk på. ved du hvordan jeg får afgiften tilbage. Bilen er købt i Müchen og jeg måtte betale ca. kr. 63.000,- i dansk afgift

Hvis jeg kunne få afgiften tilbage tror jeg det ville være det bedste.

kan du hjælpe.
Mvh
Mads
Index
48766: sv: sv: sv: kender nogen denne Motor HS 2.8L TGV & WASTEGATE DIESEL ENGINES (17-07-2007 15:54:47) (svar på 48764)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Mads,

Du skal jo først finde en dernede der vil købe den for at du kan export. den.

Og så skal der udfyldes nogle papirer hos SKAT, jeg er næsten sikker på de kan hentes på deres hjemmeside, ellers så ring og tal med dem i Tåstrup.

Mvh
Per