tilbage

Land Rover Forum  

Index
61679: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 15:14:42)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.52.69.78)
som det fremgår af mit tidligere indlæg (manglende trækkraft) har jeg haft lidt problemer med min 110èr. jeg rensede dysserne og udluftede systemet efter bedste evne..! da jeg fik den startet efter en time eller to. kunne jeg høre at den "pruttede" i tanken det lød som om den skød luft ned i tanken og efter en kort køretur UDEN trækkraft! kom der dampe op af dekslet til tanken.. hvad kan det være...?

på forhånd tak
mvh. thomas. Der er på randen til at sælge....
Index
61680: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 15:43:17) (svar på 61679)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej Thomas

prutte i tanken..... kunne tyde på at der kommer temmelig meget diesel/luft retur til tanken, mit gæt er at du ikke har det nødvendige tryk på systemet, når du manuelt pumper tryk på, bliver den så meget hård?- hvilket den skal.. retur slangen fra dyserne går til diesel filteret via en banjo, banjoen skal sikre at der oprettes tryk på dyse siden af brændstof systemet, tjæk at dyse rørerne er tætte, hvis de lækker kan det ses med det blotte øje når du samtidig giver lidt gas..men det hænger bare ikke rigtig sammen med at du kun har skiftet magnet ventilen..

Rh Tom
Index
61693: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 18:52:04) (svar på 61679)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.143)
Mystikken breder sig...
Prøv at kontrollere, om brændstofpumpen får fuldt udslag eller om speederkablet er defekt.
Hvis pumpen ikke får fuldt udslag, tager det meget lang tid for at nå op på cruisespeed.
Prutten i tanken er normal, da returdieslen blot strømmer ind i tanken...
Index
61695: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 19:05:24) (svar på 61679)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.37.109.51)
Der kan også være en utæthed i brændstoftilførslen. Kontroller først pumpen som en anden foreslår, og hvis den ser ud til at virke, kan du prøve følgende: Hvis du har mulighed for det, kan du prøve at afmontere rørerne i motorrummet og lave en midlertidig brændstoftank med en gammel dunk, så du udelukker hele dit brændstofrørsystem. Hvis den kører perfekt, har du en utæthed i rørene. Hvis den stadig kører specielt, er der noget galt med din hovedpumpe, dine dyser eller dine højtryksrør. For at teste disse systemer kræves specialværktøj. Rør og dyser testes i en trykbænk, mens pumpen testes i en specialbænk. Jeg ved ikke hvordan det gøres.
Index
61703: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 21:25:48) (svar på 61695)
Nenad Lukic #7781, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.114.215)
Der er masser tryk ved brændstofsfilter og ved den lille udluftningsskrue når man udlufter. Hvis man piller en af rørene lige inden dysen er der næsten ingen tryk, der kommer meget lidt diesel ud af dem når man prøver starte bilen.. Det med tanken er helt vildt, der bliver helt tåget når bilen er startet...


Neno som prøvede lave bilen sammen med Thomas.
Index
61705: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 21:35:45) (svar på 61703)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
prøv at isætte den gamle magnet ventil, uden fjeder og uden stempel, på den måde får i testet om den nye ventil ikke åbner helt, i er så nødsaget til at stoppe moteren ved at bremse den ned....

/Tom
Index
61707: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 21:56:27) (svar på 61705)
Nenad Lukic #7781, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.114.215)
Vi har prøvet det virker heller ikke...

For det hele startede med at bilen holdte med snuden oppe og numsen nede i et hul, der var ikke særligt meget diesel i tanken på det tidspunkt. Det endte med at magnetventil brændte af. Der blev var pillet stemplet af magnetventilen så vi kunne køre hjem. På vej hjem kunne bilen ikke køre mere end 50km/t...


Kan det være noget snavs der har sat sig i pumpen der laver ged.


Neno med en 90ér som kører endnu ;-)
Index
61713: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (07-04-2008 22:28:45) (svar på 61707)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Hvis du har haft slangerne af fra filteret og over til højtrykspumpen, er det vigigt at de kommer til at sidde korrekt igen, det kunne tyde på at der er tryk på returen.
Prøv at bytte slangerne på højtrykspumpen.
Og så anbefales det at starte en dieselrep. med at bytte alle filtrer så man ikke får pumpet møk og vand ned i højtrykspumpen.
Der sidder også et lille filter i højtrykspumpen under fødeslangen fra filteret.
ALT omkring højtrykspumpen skal være operationssturerent før der skrues noget af.
Et sandkorn i højtrykspumpen er næsten nok til den er færdig.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
61758: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (08-04-2008 19:04:38) (svar på 61713)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.80.185)
Er det en motor med turbo?
Jeg havde det problem med min 110 - Det viste sig at min turboslange blen suget flad.
Nu er LR jo relativt billige i reservedele, men lige sådan en slange er lidt dyr. Men summa sumarum. Trækkraften kom tilbage.

Med venlig hilsen
Phillip - Hvis kone er klar til at sælge :-)
Index
61768: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (08-04-2008 20:47:20) (svar på 61713)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.89.179.122)
Du har oplyst flg.:
• Motor 2,5,- går ud fra vi taler N/A..
• der kommer ingen diesel ud, når dyse omløberne løsnes..(manglene tryk)
• der kommer MEGET tilbage til tanken, der høres bobler, prutten etc…
• magnet/ stop ventil skiftet
• filter skiftet

er der noget som helst andet der har været adskilt? Eller andet der har været afmonteret/udskiftet eller pillet ved?

Systemet er som flg. På dækslet til filteret kan i se flg. 1 stk. pil der viser ud fra filteret samt 2 stk. der viser ind i filteret, derud over sidder der en slange monteret i toppen af filteret der er monteret via en banjo bolt.
Fra tanken kommer der en slange der skal gå på en af pilene der viser ind i filteret.
Fra filteret går der en slange til føde pumpen, fra føde pumpen går der en slange viddere til højtryks pumpe huset, (nogle går også gennem en varmevæksler) her går det gennem kammeret hvor magnet ventilen er monteret, og viddere til højtryks pumpen, i modsatte ende af højtryks pumpen kommer der en retur slange, der skal gå tilbage til ”pil ind i filteret”
i den bagerste ende af højtryks pumpen afgår der 4 tryk rør som er forbundet til dyserne, på toppen af dyserne er retur røret/rørerne monteret, som går viddere til den banjo montering i toppen af filteret.
Den del af systemet hvor dyserne sidder skal være under højt tryk, trykket etableres i højtryks pumpen, og opretholdes af banjoen på filteret, er der monteret forkert/defekt banjo bolt, forbindes trykket direkte til tanken, dette resulterer i prutten i tanken, og manglende tryk på dyserne.
Det manglende tryk på dyserne kan også skyldes defekt højtryks pumpe, højtryks pumpen er dog temmelig hårdfør (trods mange skræk historier).
Forudsat at føde pumpen virker, og der er luftet ud, samt der ikke kommer falsk luft til filteret, alle dysenåle er inspiceret kan der fejlsøges som flg.:

afmonter slangen på banjoen, kommer der diesel ud, og er der tryk på,- virker højtryks pumpen, og banjoen har skylden for det manglende tryk. Kommer der ingen diesel, eller mangler der tryk er højtryks pumpen defekt.
Prøv,- som anden har foreslået at erstatte tanken med en midlertidig dunk i motor rummet for at udelukke defekt diesel forsyning. Og som Kenneth skriver, skidt er noget skidt i brændstof systemet!!!

/Tom
Index
61827: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (10-04-2008 12:27:22) (svar på 61768)
Thomas Freddie (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.69.78)
hvis en N/A er uden turbo så ja.. der er ikke pillet ved andet..

vh. Thomas
Index
61848: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (11-04-2008 00:20:39) (svar på 61827)
Nenad Lukic #7781, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.114.215)
Så blev bilen lavet, det var en af dysser der var flækket!!


Neno

Index
61853: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (11-04-2008 10:20:49) (svar på 61848)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.52.69.78)
tusinde tak for alle de gode svar..

mvh. thomas
Index
61857: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: hjælp til min #%¤#¤¤% rover (11-04-2008 12:26:07) (svar på 61853)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.9)
Tillykke og god tur !