tilbage

Land Rover Forum  

Index
61835: Hurtigt hjælp til topstykke!! (10-04-2008 16:35:49)
Rolf Kronborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.228.186)
Hej,


Jeg har endelig fået købet et topstykke fra Turner i england, til min 90" 2,5 N/A i et optimistisk håb om at det skulle gøre lidt for min motor.

Efter det er blevet pakket ud af mekanikeren, får jeg så at vide, at det passer fint i størrelsen, men indsugnings hullerne er 6 mm mindre og udblæsningen er større end de var på mit gamle topstykke.

Burde dette ikke give mindre effekt, eller er det netop en del af teknikken til at skabe et bedre flow..

Håber der er nogen kloge hoveder der ved noget og kan give et hurtigt svar. hvis det er forkert skal det tilbage til england.


Er endelig blevet medlem, men har ikke fået set på mit medlems nr og login endnu.
Index
61839: sv: Hurtigt hjælp til topstykke!! (10-04-2008 17:44:04) (svar på 61835)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.178)
Det var et tricky spørgsmål!
Jeg har forstået på Turner, at de 'porter' topstykket for at forbedre flow, men at det skulle medføre en reduktion på hele 6 mm på indsugningssiden, forstår jeg ikke helt. medmindre topstykket er planet ned.
Tror, du skal sende en forespørgsel over til Turner og bed om en forklaring.

Det er vel en perfomance head du har købt ???
Index
61854: sv: Hurtigt hjælp til topstykke!! (11-04-2008 10:39:10) (svar på 61835)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Har du en pris da jeg også har en 2,5 L diesel.
MVH Jens Light Weight
Index
61856: sv: Hurtigt hjælp til topstykke!! (11-04-2008 12:01:25) (svar på 61835)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 85.235.255.254)
Hej
Mit bud er du har fået et ældre topstykke, sandsynligvis fra en 2,25, de du ikke har skrevet nogle mål på hullerne er det ikke let at hjælpe dig.

Har du skrevet til Turner og hvad siger de?

Vh Carlsen
Index
61876: sv: sv: Hurtigt hjælp til topstykke!! (11-04-2008 21:42:57) (svar på 61856)
Rolf Kronborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.222.44)
Hej,

Ja, det er et performance gasflowed cylinderhead der passer til 2,5 N/a også med turbo.

2,5D/2,5 Turbo Diesel Cylinder Head £ 495.00 Complete with new valves, springs & hotspots fitted
Head bolt set £ 25.00
Gaskets to fit the head £ 15.00
TNT International delivery door to door £ 55.00

Total £ 590.00


nu har jeg skrevet til tuner og fik et hurtigt svar, på at det var meningen og at jeg bare skulle se ind i hullerne, så kunne man se foreskellen..
Så nu glæder jeg mig bare til, at få det på og "Mærke" om det virkelig har så meget at sige.

mvh Rolf
Index
61885: sv: sv: sv: Hurtigt hjælp til topstykke!! (12-04-2008 08:30:00) (svar på 61876)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.51)
... og vi andre venter med længsel på en testrapport!