62095:
sv: sv: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (17-04-2008 08:41:49) (svar på
62094)
Brian Jørgensen #7294, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 194.116.223.241)
Hej
Jeg har haft et lingende problem og har løst det.
Problemet kan skyldes en defekt starter. Når du drejer nøglen kører starteren, men bilen springer ikke igang med det samme.. Du skal cykle et stykke tid og så kommer den? Lur mig om den ikke en gang imellem klikker, ellers kommer den til det.
Under indsugningsmanifolden sidder starteren. en Japansk Tenso.
Måske skal man starte med punkt 8 og anskaffe et kontaktsæt
1) Sikre at der ikke er strøm til starteren.
2) Løsne ledninger og stikket
3) Løsne de to skruer du kan se nedefra.
4) Ved hjælp af diverse knækled, forlængere mv. kan du løsne den øverste skrue. du skal have det ind under manifolden. Det kræver et varmt sted at stå, slukket mobil, at børnene er lagt i seng, konen ser tv eller taler med sin søster og en stor potion tålmodighed samt viljen til sejr.
5) Fjern startmotoren.
6) På siden af moteren sidder et relæ. Løsne de 3 skruer og fjern dækslet. Tag stemplet i midten op.
7) konstater om de to kobber kontakter er brændt væk. du kan også se om der er god kontakt mellem stempel og kontakter.
Er de væk, er det tegn på en defekt startmotor og du bør skifte den. Du kan du dog foretage en nød reperation.
8) erstat de de gamle kontakter med et nyt sæt eksempelvis CARGO contact kit nummer 135384. De forhandles af firmaer der laver strøm på biler.
9) Montér dæksel og monter starteren. Brug kun de to nederste skruer. du skal jo have det hele af igen når du har den nye starter.
10 Montér strømmen igen og start bilen. Den vil nu have nemmere ved at starte, men kerneproblemet er ikke afhjulpet, før du har monteret ny starter.
110" Hilsner fra Skanderborg
Brian Jørgensen
Hentet fra et tidligere indlæg jeg har skrevet