tilbage

Land Rover Forum  

Index
62035: Problemer med startermortor (16-04-2008 11:32:52)
Ture Schönberg-Hemme #6040, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 130.225.58.42)
Når jeg vil starte min Defender TD5kan der ske 3 ting - 1. det klikker det bare fra motoren - 2. den tager lige lidt fat og opgiver igen - 3. den starter normalt.
Hvis man prøver nok gange, så starter den - er der nogen der har et bud på hvad der kunne være galt ?
Index
62042: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 12:22:46) (svar på 62035)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Sløjt eller næsten afbrændt startrelæ. Kan også skyldes løse forbindelser.
Det bliver ikke ved at gå godt! :-)
mvh
Knud
Index
62046: sv: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 13:02:28) (svar på 62042)
Ture Schönberg-Hemme #6040, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 130.225.58.42)
Det var også det jeg frygtede - hvor er relæet placeret ?

Mvh Ture
Index
62050: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 13:32:07) (svar på 62046)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Det er den cylinder der ligger oven på selve startmotoren, hvori ledningerne er skruet på.
Tjek dog lige forbindelserne først.
mvh
Knud
Index
62066: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 17:24:17) (svar på 62035)
André Elsborg #7980, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.30.45)
Hej Ture.
Jeg har lige haft det samme problem på min Disco td5.
Prøv at tage en ledning og sæt på + på dit batteri. og så set tænding på bilen sørg for frigear og så hold den anden ende af ledningen ned på den + forbindelse der er på starteren. og siger den så stadigvæk bare klik - klik så skal du skifte starteren. 1638,00 kr. + moms. hos Meca.
Jeg har ikke nogen lift så måtte køre det ene forhjul op på en sten for at kunne komme ind under bilen. og starteren sidder bare åndsvagt på en Disco 2. så det tog 2 1/2. timer at skifte den

Mvh: André.
Index
62068: sv: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 17:53:12) (svar på 62066)
Ture Schönberg-Hemme #6040, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.160.59.54)
Noget tyder på, at jeg må ud under bilen her i aftenog prøve de forskellige ting - det er nu også ganske hyggeligt en gang i mellem og heldigvis er der god plads under en Defender.

Mvh Ture
Index
62069: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 18:22:23) (svar på 62068)
André Elsborg #7980, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.30.45)
God arbejdslyst Ture.
Du kan bare ringe hvis der er noget du er i tvivl om.

Mvh: André.
Index
62085: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (16-04-2008 21:47:03) (svar på 62068)
Brian Jørgensen #7294, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.215.26)
Hej Ture

Jeg har haft nøjagtig sammen problem.

Har sendt dig en mail med mit nummer

Du er velkommen til at ringe

Brian Jørgensen
Index
62094: sv: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (17-04-2008 08:32:47) (svar på 62085)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.212)
Vi andre vil da også høre hvad du gjore
Mlrh Jørn
Index
62095: sv: sv: sv: sv: sv: Problemer med startermortor (17-04-2008 08:41:49) (svar på 62094)
Brian Jørgensen #7294, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej

Jeg har haft et lingende problem og har løst det.

Problemet kan skyldes en defekt starter. Når du drejer nøglen kører starteren, men bilen springer ikke igang med det samme.. Du skal cykle et stykke tid og så kommer den? Lur mig om den ikke en gang imellem klikker, ellers kommer den til det.

Under indsugningsmanifolden sidder starteren. en Japansk Tenso.
Måske skal man starte med punkt 8 og anskaffe et kontaktsæt
1) Sikre at der ikke er strøm til starteren.
2) Løsne ledninger og stikket
3) Løsne de to skruer du kan se nedefra.
4) Ved hjælp af diverse knækled, forlængere mv. kan du løsne den øverste skrue. du skal have det ind under manifolden. Det kræver et varmt sted at stå, slukket mobil, at børnene er lagt i seng, konen ser tv eller taler med sin søster og en stor potion tålmodighed samt viljen til sejr.
5) Fjern startmotoren.
6) På siden af moteren sidder et relæ. Løsne de 3 skruer og fjern dækslet. Tag stemplet i midten op.
7) konstater om de to kobber kontakter er brændt væk. du kan også se om der er god kontakt mellem stempel og kontakter.

Er de væk, er det tegn på en defekt startmotor og du bør skifte den. Du kan du dog foretage en nød reperation.

8) erstat de de gamle kontakter med et nyt sæt eksempelvis CARGO contact kit nummer 135384. De forhandles af firmaer der laver strøm på biler.
9) Montér dæksel og monter starteren. Brug kun de to nederste skruer. du skal jo have det hele af igen når du har den nye starter.
10 Montér strømmen igen og start bilen. Den vil nu have nemmere ved at starte, men kerneproblemet er ikke afhjulpet, før du har monteret ny starter.

110" Hilsner fra Skanderborg

Brian Jørgensen
Hentet fra et tidligere indlæg jeg har skrevet
Index
62162: sv: Problemer med startermortor (18-04-2008 20:47:35) (svar på 62035)
Ture Schönberg-Hemme #6040, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.160.59.54)
Så virker bilen igen - rensede alle el-forbindelser og skruede godt til - siden har den startet normalt (krydser fingre for det blot var vinterens salt og skidt der gav provlemer)
Jeg takker for alle de hurtig svar - jeg er sikker på, at jeg nok skal komme til at bruge dem på et tidspunkt :-)

Mvh Ture