tilbage

Land Rover Forum  

64189: bil med til Trophy (03-06-2008 12:10:53)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.199.15.134)
Jeg kan læse i LA08 reglementet at biler der deltager i
5-bils trophy, ikke må køre med i 2-bilstrophy.
Det stiller da lidt hårde krav til "koner" der deler bil med deres mænd.
Det er vel ikke bilen der gør fiorskellen, men de personer der skal køre den? Eller er udstyr blevet det afgørende?
At man som person ikke kan køre på begge hold, er helt fint med mig - men bilerne, ja vi prøver alstå at skære ned hjemme hos os, så vi har kun en til rigtig terræn kørsel.

Hilsen Rikke Bakmand, en fattigrøv med kun en V8'er
64192: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 12:38:05) (svar på 64189)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.237.106.153)
Hej Karsten

Tja, Hvis din Land Rover er en åben model og ikke har styrtbøjle, som er fastgjort til rammen må du heller ikke deltage i Trial til LA2008.

Den var ny for mig, har lige læst trialregler og klubbens vedtægter igennem og der står da ikke noget om krav til styrtbøjle nogen steder i klubbens vedtægter eller i trial reglerne. Håber da det kun gælder LA2008, for ellers er der da ikke meget sjov ved at deltage i terrænkærsel når man nu ejer en softtop.


SIII hilsen Anders

Og ja, jeg ved godt at reglen og styrtbøjlen er til at beskytte mig mod skader og for at undgå uheld, eller retter dårlig omtale som følge af uheld. Men jeg har aldrig oplevet uheld eller tilløb til uheld ifølge med trial.
64193: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 12:51:14) (svar på 64192)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Anders.

Du har åbenbart ikke læst hele trial reglementet:

11. Enkelte konkurrencer kan være underlagt særlige regler.

Det er vel tilfældet her.

Det er jo som du selv siger, ikke dig selv, der skal feje dig op hvis det uventede sker. De arrangører, der skal feje dig op, har ifølge paragraf 11, jo ret til at tilføje regler, for at mindste risikoen ved uheld.

MVH Jakob E S
64195: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 13:36:45) (svar på 64192)
Christian Carl Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.50.100)
Hej karsten.
I region NSj har der været flere " Uheld" med åbne biler ved trial og også ved alm. øvelsekørelse i de områder regionen råder over, så ganske rigtigt som du skriver er for at beskytte de personer som deltager.
Vh
Christian
64194: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 13:24:29) (svar på 64189)
Lars G. T. Jorgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.62.203.214)
Hej Rikke,

Jeg er sikker paa reglen er blevet lavet for at goere Trophy tilgaengelig for flere medlemmer og ikke det omvente. Saa hvis du kontakter dem direkte er jeg sikker paa at de nok kan finde en loesning.

Hilsen, Lars
64200: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 15:19:04) (svar på 64194)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.199.15.134)
Hej igen

Kørsel i terræn uden bøjle eller roll-cage i en softtop - er i mine øjne HUL i hovedet. Så den regel er jeg helt med på - for min skyld kunne man godt indføre krav om hjelm.

Jeg håber der findes en ordenlig løsning på mit lille problem, da de midtjydske kvinder gerne skulle ud og gi' den gas.

Hilsen Rikke - Med roll-cage, hjelm og softtop V8'er
64208: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 15:50:56) (svar på 64200)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.237.106.153)
OK min fejl ang. punkt nr. 11, den havde jeg ikke lige læst på den måde.
Jeg giver jer ret i at bøjle er en meget fornuftigt investering i enhver terrænbil, hardtop som softtop, og jeg ville såmænd gerne have en i min egen 88", men kravet om fastgørelse til rammen er nu efter min mening noget omfattende i forhold til alm. trial. samtidig har jeg et ønske om at holde bilen bare lidt original og anvendelig til andre formål end terrænkørsel. yderligere vil kravet stoppe rigtig mange nye medlemmer fra at deltage i denne dejlige og hyggelige del af klubbens arrangementer.

jeg har dog set adskillige modeller som hviler på ladkanten og erstatter den forreste softtop bøjle og med en forstærkning i/af torpedoen bag sæderne. har vedhæftet et billede af den
Hvorfor er denne model ikke god nok ??
med den kan man da stadig have bagsæder og lign. bagi til hverdag og den er nem at montere + prisen er til at overkomme. Hvis den er god nok til Militæret kan vi vel også bruge den, eller ?

SIII Hilsen Anders
64209: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 16:00:57) (svar på 64208)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Den er vel egentligt god nok, idet der står at den bøjle skal være forsvarligt fastgjort til karossen eller rammen.

Hilsen

Stephan
64213: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 16:32:36) (svar på 64208)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej

Det er den type som så vidt jeg ved er std på det engelske forsvars biler, om den så er god nok til at kunne godkendes af LA arrangørene det ved jeg ikke.

MVRH

Ole.
#493
64216: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 17:58:31) (svar på 64208)
Claus Mittag #7793, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 89.150.92.84)
Hej Anders, hvor har du fundet den bøjle?
VH
Claus
64233: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 22:13:05) (svar på 64208)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.130.22)
HEEEY hvor "skaffer " man så liiiige den bøjle fra.
Snart i velkørende lightweight, efter besøg hos laro doctor i Skanderborg.
mvh jens i 88 Lightweight
64234: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 22:35:00) (svar på 64233)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.137)
Den afbillede bøjle er, så vidt jeg kan se, ikke ret meget bevendt, idet den kun bliver stukket ned i de rør, som er beregnet til fastgørelse af hardtop, stænger til soft top o.a.
En bøjle bør have støtte på rammen eller være opbygget efter grundig forudberegning. Det er ikke et lige-ud-job.

Hvis man vil dyrke 'hard-core-off-road'- sport, skal man sikre sig bedst mulig.
64238: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 23:53:36) (svar på 64234)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.152.252)
Hej

den er fundet her http://allwheeltrim.co.uk/
men jeg så også lige en her http://www.safetydevices.com, de har en model som ligner den øverste, den er lavet til indvendigt i en 110" (se under: Defender 110 katalog - model: RBL1115 SNS) den har en skråstiver og en på tværs i bunden, samt skråstiver bagud på ladrammen. Hvilket nok må være lidt bedre. Jeg ved at denne model er monteret på en 88" heri DK, så den var også en mulighed.

til Paul: klart er montering på rammen er den bedste løsning. men i begge tilfælde skal der monteres de viste beslag som forstærkning på undersiden af ladkanten, der hvor rørene stikkes igennem og da pladsen bag i bilen er et vigtigt element her og der ikke er planner om thorpy og lign. men bare trial og hygge kørsel i en 88" med dieselmotor, syntes jeg at dette her er bedre end intet.
64244: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 09:02:13) (svar på 64234)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Paul.

Jeg vil give dig ret i, at den viste bøjle ikke er så god som et rigtigt bur, der sidder fast på rammen. MEN, hvis det skal være et krav, at der er bur i bilerne, så skal det gælde alle Land Rover, der kun består af en tynd alukarrosse. Jeg er sikker på at den afbillede bøjle til ladkanten er mindst ligeså stærk som en standard Defenders bløde alutag.

Jeg synes i stedet, at vi også skal lave dicipliner, så man kan køre dem forsvarligt med standard Land Rovere. Det er jo en bilmærkeklub og ikke en motorsportsklub.

MVH Jakob E S
64269: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 15:49:16) (svar på 64244)
Lars G. T. Jorgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.62.203.214)
Hej Jakob,

Problemet er at der kun er et begraenset antal mennesker der koerer offroad i Danmark.

Der er ogsaa en hvis kulturforskel mellem DanskOffroadSport og DLRK. Der er flere grunde til dette. DOS har ogsaa overvejende vaeret et jysk foretangende. DLRK er betydeligt aeldre end DOS. DOS er en motorsportsklub DLRK er en bilmaerkeklub.

Det er lidt modstridende at sige at man ikke laver arrangementer paa tid men samtidig har en max tid. Men
der er en masse tradition relateret til Land Rover og
Trophy saa hvorfor holde op med at goere det.

Problemet er ogsaa at udstyret er lidt loebet fra Trophy konceptet. Land Rover har droppet camel trophy for G4
challenge. Hvor det eneste formaal af at koere Land Rover
er at komme fra A til B. Saa maaske er det ogsaa tid for
DLRK at lave en rebranding.

Jeg vil dog give folk ret i at samarbejde kan ophoeve et hvert teknologisk overtag men det omvendte er gaelder ikke.

Saa hvis folk vil holde motorsport for sig og maerkeklub for sig saa burde de hjaelpe DOS. DOS kan altid bruge nogle fri haender hvis folk har tid.

Hvad jeg skriver her er ikke nyt og der er masser af DLRK
medlemmer der hjaelper DOS saa tak for det.

/Lars (Webmaster i DOS)
64273: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 16:38:42) (svar på 64269)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Hej Lars.

Jeg synes det er fedt at køre rigtig offroad, med mudder og sand til højre og venstre. Jeg synes bare OGSÅ at der skal være dicipliner for dem, der har en standard Land Rover.

MVH Jakob E S
64280: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 17:46:41) (svar på 64273)
Lars G. T. Jorgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.62.203.214)
Hej,

Det betyder vi er enige :)

Det jeg proevede at sige er at de folk der vil lave DLRK om til motorsports klub vil have det nemmere ved at bruge deres energi i DOS. Det er derfor jeg bruge min tid paa DOS.

DOS har et vaere ry mere hardcore end den er. Det er en ung klub/sport saa nogle ting der ikke helt er paa plads endnu. Den er primaert blevet drevet af folk der ikke har en "standard" bil.

Men ligemeget om det er i DLRK eller DOS vil det altid vaere en afvejelse mellem hvormange biler du har i en klasse og hvor lige konkurencen er.

Jeg har proevet at bygge trophy baner nogle gange og det er stortset umuligt at goere det uafhaengig af bilen med mindre
du koger det ned til en teoriproeve.

At proeve at se hvorlangt en Range Rover kan flyve har en tendens til at faa lyftede oejenbryn i DLRK.

Styrtboejle problematikken koger jo ned til folk har en tendens til at mene at klubben har et vist ansvar for dit liv naar de arrangerer arrangementer. Det syntes jeg ikke. Men det er en anden diskussion.
64255: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 12:03:11) (svar på 64233)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Man kan også for ca. 1.300,- hos et midtjysk firma få en bøjle fra Bearmach http://www.lrdirect.com/customer/product.php?productid=129320.

Med åben 90" hilsen
Asger Jørnow
64276: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 16:53:39) (svar på 64255)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.237.106.153)
Hej Asger

fin bøjle, men passer den indeni en hardtop/softtop ? og hvordan med stængerne til softtoppen ? det ligner for mig at den sidder der hvor forreste softtop stang sidder i ladkanten eller ?

SIII Hilsen Anders
64298: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 22:09:22) (svar på 64276)
Søren Knudsen #5444, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.168.205)
Den viste bøjle, kan godt være mellem stængerne på min 90" softtop fra 1988. Det kræver dog sko-horn!
Bøjlen sidder lige bag de forreste stænger til softtoppen.

Søren Knudsen
Der ikke ville køre ret meget offroad uden!
64278: sv: sv: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 17:23:53) (svar på 64208)
Nicolai Kragsholm #8015, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.196.117.243)
Jeg har bemeldte bøjle monteret på min 07 defender softtop. Den er ganske solid og befæstningen fornuftig selvom den ikke når rammen. En bøjle er vel et spørgsmål om overlevelse eller ej. Uden klarer man det næppe (skulle man vælte). Den kan nemt momteres i carporten, selvom prisen er vel høj. At den britiske hær kører med den er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel selvom det luner den anglofile.

Mvh
Nicolai (der har været på taget med et køretøj)
64231: sv: bil med til Trophy (03-06-2008 21:51:07) (svar på 64189)
Sanne Bro Nielsen #7221, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.145)
Hej Rikke

Lad mig med det samme slå fast, at der på hjemmesiden kun skulle have stået, at "personerne" ikke må deltage i 5-bils trophyet. Det vil blive rettet. Det vil desuden blive præciseret, at dækhøjden ved mål ikke må overstige 84 cm.

Men vi er ikke helt enige i, hvorvidt udstyret er det afgørende. Vores tanke er at lave et trophy, hvor også begyndere kan være med. Et 2-bils trophy med sjove, spændende og anderledes baner, hvor samarbejde og køreteknik gør udslaget, og ikke udstyret på bilen.

Så hvis jeres 90" kan falde ind under kravene til bilernes udstyr, så vil det glæde os at se dig og de andre midtjyske "koner" til 2-bils trophy.

Hilsen Stefan Nielsen, endnu en fattigrøv, der må dele V8'er med konen.
64250: sv: sv: bil med til Trophy (04-06-2008 10:59:54) (svar på 64231)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.199.15.134)
Tak for det - vi glæder os.
Så må ud og finde de små dæk frem.

Hilsen Fru Bakmand
64306: sv: sv: sv: bil med til Trophy (05-06-2008 06:44:48) (svar på 64250)
Gert Dybdal Jensen #6786, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.34.219)
tilykke med dit nye job rikke, havde ellers designet t shirts til jer til magam men så sagde din mand at du ikke smed folk i jorden længere....
nå men håber at vi ser der ude snart igen.
hilsen gert tattoo