tilbage

Land Rover Forum  

Index
68489: Tegninger til rustfri tank (26-08-2008 23:27:26)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.106.98)
Hej venner,

Ville bare lige høre om der er nogle der ligger inde med tegninger til en tank til en 110"?
Gerne en "long range" tank. (ekstra stor)

På forhånd tak og med venlig Land Rover hilsen Jon Leiton
Index
68498: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 12:27:46) (svar på 68489)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Øhh må man godt selv lave sin egen tank?!
Skal den ikke være "godkendt" på en eller anden vis - jeg mener ikke, at du ikke selv er i stand til at lave den rent fysisk, men det er mere det forsikringsmæssige jeg er henne i.... det ville være surt at lave den "fedeste tank man nu engang kan" - og så i tilfælde af uheld/hærværk eller andet uheldigt... selv skulle betale evt. pga af en hjemmebygget tank..... Jeg ved det som sagt ikke, men blev lidt i tvivl - måske nogle andre kan komme med indspark herom - og ikke spark over benene tak!

Jeg ville i øvrigt også gerne have en større tank men det findes ikke umiddelbart større (100 liter er vist max til en P38).

Thorstein - der gerne tackler problemer men ikke med/modspillere (altså med mindre de har fortjent det!)
Index
68505: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 14:15:52) (svar på 68498)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hej

Hvis arbejdet er udført ordentligt, er det muligt at få synet og godkendt en hjemmelavet brændstoftank. Jeg ved det, for jeg har selv gjort det!

Mon ikke forsikringsselskaberne anerkender en skade på et køretøj med en hjemmelavet (og synet!) tank under forudsætning af, at skaden ikke kan henføres til elendigt "hemslöjd" ....

Mvh
Mikael
Index
68509: sv: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 16:03:56) (svar på 68505)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.106.98)
Hej igen,

Er klar over problematikken. Søger dog stadig tegninger....

Med venlig Land Rover hilsen Jon Leiton
Index
68511: sv: sv: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 16:52:29) (svar på 68509)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.234.176)
Når næsten gennemtærede og sløjt reparerede benzintanke ikke giver anledning til løftede øjenbryn, ville jeg godt turde vædde en kop øl på, at en seriøst fremstillet tank, oven i købet i rustfast stål, ville kunne accepteres.

De mere autoriserede, der findes i handelen, i hurtigtrustende blik, er da ikke noget at fremhæve og jeg har aldrig set eller hørt om særlige godkendelsescertifikater på brændstoftanke, ud over sådanne som anvendes i husholdningerne til fyringsolier.

Hvis jeg kunne forme, tildanne og svejse i rustfast stål, på acceptabel vis, ville jeg ikke nære den mindste betænkelighed ved et sådant projekt.
Jeg tror forsikringsselskaber og myndigheder har langt større problemer at se til, f.eks. de mange fejl 40, som igen er oppe i tiden.

mvh
Knud
Index
68515: sv: sv: sv: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 17:54:10) (svar på 68511)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Knud,

Manner du har vist fået vitaminer idag... eller våde tæer??!!

Nå men spøg til side - jeg er helt enig med dig i tanken om, at gammelt lort sorry;) ups en smiley... godt må køre rundt men eget hjemmegjort kram måske ikke må... men vi lever jo nu engang i Forbuds-Danmark med 5 nye love om dagen hvorfor jeg netop godt kunne tro at der var noget om godkendelse af den slags grej.

fejl 40... niks,,, det kender branchen ikke noget til - nej - for den skal åbne øjnene førend den kan se noget... (og dette er ikke møntet på nogle specielt, men faktum må jo være, at de værksteder, der netop leverer dårligt/mangelfuldt/ikke færdiggjort arbejde enten er sløsede, dovne, ligeglade eller bevidst springer over - for således at kunne "nå mere" og derved få flere kunder/fakturaer igennem hver dag - tilbage står kunder og hiver de sidste grå hår ud af hovedet i bar desperation over høje priser og dårligt arbejde... hvad fanden blev der af den gamle moral (nåh jo.. den gik på pension for år tilbage.... (ja jeg har også spist vitaminer idag i form af sund kost - humoren er stadig syg!)

Og i øvrigt er jeg generelt komplet ligeglad med værkstedsarbejde idet jeg selv laver vores 2 - snart 3 biler.... og ja Knud det bliver den jeg sendte til dig. (tystys!!) De få ting jeg eventuelt ikke selv kan lave ryger på autoriserede værksteder, hvor jeg kender kvaliteten... men hov det er jo slet ikke det denne her tråd handler om.........

Thorstein #7334
der lige har nydt 2,5 uge med 98 oktan til 9,75 kr... - har kørt helt op til 10 km/l på motorvej
Index
68543: sv: sv: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (28-08-2008 05:48:36) (svar på 68509)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.108)
Prøv at få fat i Hartley Nielsen fra Middelfart. Han forestå sådan et projekt, hvis jeg ikke husker helt galt! Se e-mail adressen i medlemslisten...
Index
68537: sv: Tegninger til rustfri tank (27-08-2008 22:50:36) (svar på 68489)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Hej Jon.

Jeg har ikke tegninger, men jeg har en Long range tank købt hos Bertelsen stående som du gerne må komme forbi og måle på. Den er temmelig kantet, så det skulle ikke være så svært at lave selv. Den kan rumme ca. 125 L.

Du kan bare sende en mail.

MVH Jakob E S
PS lad være med at sige noget til folk, når de låner din bil og siger: "jeg skal nok fylde den op når jeg aflerer den". Tankmåleren flytter sig først når du har kørt ca. 300 KM.
Index
68827: sv: sv: Tegninger til rustfri tank (02-09-2008 00:31:32) (svar på 68537)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.90.0.207)
Jeg arbejder med eget firma herop i Norge, (Rustfast Klejnsmed) og har erfaret at mange båd ejer får nedslag i forsikring, fordi tanken er "Dansk Arbejde", og jeg udføre en dokumentation på matreialer & svejsning,osv. Jeg kan ikke forestille mig at en faglige korrekt udført tank fra en dansk håndværker kan vække andet end beundring!