tilbage

Land Rover Forum  

Index
69036: RRC, renovering af fornav, indkøbsliste (04-09-2008 21:40:35)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Hej,

Jeg vil gerne renovere mine fornav og vil høre om nogen kan hjælpe lidt med hvilke stumper (pakninger/lejer/etc.) jeg bør indkøbe på forhånd. Jeg vil helst overstå operationen på en gang, og da delene generelt er ret billige, vil jeg hellere have lidt i overskud, end at skulle vente på levering, når jeg først har splittet dem ad.

Mine drejeskåle drypper kraftigt, så der skal i hvertfald et sæt nye læber på. Selve drejeskålene ser fine ud i chromen, så dem tænker jeg ikke at skifte.

Desuden er fornavene begyndt at lave "knæk-knæk-knæk-lyden" når jeg drejer skarpt og bakker. Er det CV-joints? Skal de renoveres/udskiftes helt?

Hvad med hjullejer, når jeg alligevel har det skilt ad? Der er ikke noget slup eller noget som helst, men skal jeg bare skifte dem? De koster jo ikke så meget?

Mvh,

Anders
RR 3.9 EFI, ABS, 1991
Index
69042: sv: RRC, renovering af fornav, indkøbsliste (04-09-2008 22:37:38) (svar på 69036)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Anders.

Hos Paddocks har de et helt sæt til at renovere styrekugler. Søg på swivel ball, og der er en masse muligheder.

God arbejdslyst!

Jens
Index
69050: sv: RRC, renovering af fornav, indkøbsliste (05-09-2008 09:22:05) (svar på 69036)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Du kan skifte CV joint ved at løsne stubakslen fra forakslen, og så trække hele trækakslen ud. Du kan skifte pakningen og holderen(pladestykket)på drejeskålen ved at skrue den gamle af, klippe den over og trække den af. Du kan så klippe den nye og dennes holder over i toppen, sætte dem på og med lidt fingersnilde få dem tætte. Så slipper du for at skulle splitte hele styrebolthuset ad.

/tony