tilbage

Land Rover Forum  

Index
69882: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (23-09-2008 23:41:08)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.231.142)
Her grifler jeg en længere indholdsrig besvarelse og efter endt gøremål klikker jeg på OK knappen til sidst - og VUPTI - forsvinder hele indlægget til Umbuktu er Langbortistan - væk er hele mulletjavsen bare !!

Det er nu sket op til flere gange for mig - og på forskellige PCere rundt omkring.

Har andre også oplevet sådan en beet?

(nå ja - hvis det her indlæg skulle lykkes at blive foreviget på forum - så er det vidst mere held end noget andet)

Stefan

PS - ligeledes er det mig umuligt, om ønsket, at skrive et indlæg kun for medlemmer, da fluebens-feltet på min ikke er aktivt (som det eneste af dem alle)
Index
69884: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (23-09-2008 23:56:55) (svar på 69882)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Stefan

Hvilken browser / version benytter du ?
Jeg har ikke hørt om andre som oplever dine kvaler med indlæg, der forsvinder. Men det kan selvfølgelig være, at de bare ikke har nævnt det for nogen.

Mht. "kun for medlemmer" så skulle det gerne blive aktiveret, hvis man benytter en af grupperne "klubliv" eller "Kørsel/arrangementer" (- ikke i kombination med andre end de to nævnte grupper).
Det kræves dog at javascript er aktiveret i browseren.

Mvh
Jesper
IT-udvalget
Index
69892: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (24-09-2008 09:58:26) (svar på 69884)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.231.142)
Hej jesper

Alt er som det bør være med hensyn til java-script aktiveringen.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man ikke kan vælge fra samtlige gruppeemener og alligevel gøre det til et kun for klubmedlemmer- svar? Det gør jo netop at Murphys lov kommer til sin ret - som er noget i den her stil: er der mere end een mulighed, skal man da nok komme til at vælge den forkerte. Jeg valgte så en umulig kombination, kan jeg udlede. Men at det er gjort umuligt at vælge frit! Hvor er fidusen i det?
Men nok om det :-)

Jeg har benyttet forskellige browsere, såsom Safari, Firefox, Opera, IE, alle med de seneste versioner - uden at jeg kan erindre at det af den grund har ændret situationen, når det endelig gik galt altså.

Netforbindelsen skulle også være fin.

Jeg er bare en smule irriteret at indlæg fosvinder på den konto. Jeg har ligeledes nogle gange oplevet det med hensyn til vedlæg billede funktionen, selvom størrelsen på billedet skulle være fin og det er .jpg -- som om der er noget i systemet på serversiden der til tider vil gøre det umuligt både at uploade billede og tekst. Måske en kodesnip, som ikke arter sig som den skal.

Copy/paste er måske svaret på det umuliges kunst, som det foreslås.
Hej
Stefan
Index
69938: sv: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (25-09-2008 13:47:16) (svar på 69892)
Lars Kiærulf #7877, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.147.74)
Hej Stefan

Det kan måske skyldes at du "er for lang tid" om at skrive dine indlæg. Det skal forståes på den måde, at der en en time out hvorefter webserveren glemmer alt om hvem du er og hvad du er i færd med. Jeg ved ikke hvordan vores forum system er strikket sammen, men det kunne være forklaringen.

Og hvem kan så gøre noget ved det?
Tja, i første omgang dig. Du skal simpelthen lade være med at gå ud og lave kaffe, skrue på bilen og sådan, samtidig med at du er i færd med at kreere et indlæg. Alternativt, hvis du ikke kon holde holde dig væk fra bilen i så lang tid, kan evt. skrive dine indlæg i notepad og så copy-paste det over når du er klar.

Jesper kunne måske også afhjælpe det ved at sætte session timeout lidt højere - hvis det da er her problemet ligger.

- Lars, der nu har to sæt sutter liggende, men stadig mangler sin bil.
Index
69943: sv: sv: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (25-09-2008 18:05:38) (svar på 69938)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.231.142)
Hej Lars

Tak for handelen.

Ja - det kan være det er det - en session timeout.
Nok har jeg haft noget med .asp og .php kodning at gøre, men min force ligger ikke deri - den ligger i moderne bredspektrede multimedieløsninger med vægt på det grafiske layout.

Jeg skrev indlægget ud fra den betragtning (ud over at jeg var mopset over at mit indlæg fløj pisst bort)at dette problem skulle fås has på offentligt på vores forum.
Derfor efterspurgte jeg om andre også havde oplevet det.

Mulighederne med copy-paste og den slags unoder virker noget "oldnordisk", synes jeg - selvom det måske bliver enden på det hele og dermed løsningen på problemet (så går det jo ligesom vejsidereparationen, der bliver til permanent foranstaltning).

Nå - men nu har jeg fremlagt problemet og så må de rette granske mulighederne for en tilfredsstillende løsning.

SIII og DiscoII hilsen Stefan (som stadig kører aldeles ufoskammet topløs - men venter spændt på canvasruffet fra GB)
Index
69944: sv: sv: sv: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (25-09-2008 18:25:27) (svar på 69943)
Lars Kiærulf #7877, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.147.74)
Hej Stefan

Selv tak og tak for mad forresten ;-) Nu mangler jeg bare at få min bil tilbage så jeg har noget at sætte hjulene på.

Mht. problemerne på forum, jo jeg har også oplevet det en enkelt gang for lang tid siden - lidt irriterende.
Session time outen sker også hvis man er lidt for lang tid til om at læse indlægene på forummet.

Noget helt andet og langt mere belastende (fordi det sker relativt ofte for mig) er når man logger ind og man får skrevet et forkert password, så registrerer den det som at man har været inde og læse sine indlæg. Når man så logger ind med rigtigt password, så er markeringen på forum indlæg siden sidste login gået fløjten - og i øvrigt også på rover børsen.

Men sprøgsmålet er om der skal bruges en masse tid på at fikse det, hvis der bliver arbejdet på noget nyt. Der var jo noget med der blev holdt en brain storming på LA2008, ikke? Kom der noget godt ud af det?

- Lars
Index
69947: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (25-09-2008 19:34:59) (svar på 69944)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.236.180)
Vedr. brain storming på LA 2008.
IT-jesper og min ringhed var eneste deltagere i denne begivenhed.
Problemerne må være til at overse, når kun ½ promille af medlemmerne tog imod Jespers invitation.
Da jeg ikke mener, at jeg kan tegne klubbens øvrige medlemmer, valgte jeg at afstå fra at få optaget rapport om vore vigtige forhandlinger.

mvh
Knud
Index
69949: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (25-09-2008 20:50:29) (svar på 69947)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.231.142)
Nuvel - det var da et svar - og en ditto konlusion.

Meen - måske det kunne forholde sig således, at mange nok havde haft lyst til at deltage, men af en eller anden årsag ikke kunne deltage eller måske frygtede at deres indspark oogså bare ville blive syltet, som de i forbindelse med invitationen kunne være vidne til i kraft af Jespers svar på mit indlæg til ham i den samme tråd?
Se indlæg:http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=66415#66415

En hovsa-invitation på falderebet inden arrangementets afholdelse i den anden ende af landet, til en så vigtig ting som rådslagning om dlrk´s fremtid, hvor flertallet af medlemmernes ønsker og behov skulle tilgodeses, giver jeg personligt ikke meget for.

Jeg skulle måske have tilsidesat mit arbejde, pakket bilen og været mødt op - for måske eller ikke - atter at få syltet (Jespers eget udtryk) mine forslag og ideer, som det skete med min gruppes præsentationsforslag af et nyt og innovativt dlrk.dk anno 2008
(se: www.kunstner-online.dk/index.asp)
-- nææh tak - ikke igen.

Jeg undres stadig over at man som "IT-ansvarlig" enerådigt kan feje et frit og gratis tilbud ud med storskraldet, uden så meget som at indvie HB eller andre klubmedlemmer i projektet (hvilket jeg naturligvis troede at ville ske) og sidenhen lade mig og min gruppe være kold - for endelig og omsider efter en undrende forespørgsel, at få at vide at man "syltede" sagen.

Ret beset har dlrk.dk, som det ser ud p.t. mange mangler og er fyldt med dobbeltkonfekt i form af gentagne link til det samme flere steder på "forsiden". "Forsiden" i gåseøjne, fordi den mest af alt ligner en intern underside, som vores netbrugerundersøgelser enstemmigt gav "tommeltotten nedad". Den er for uinteressant og konform for evt. ny interesserede ude i verden - omend den da indeholder alle tænkelige linksmuligheder. Så mange endda, så man skulle tro at layoutet var inspireret af nogle asiatiske hjemmesider om PC-dele.

Jeg kan ikke fordrage, når nogen sætter sig enerådigt i en førerposition og ad den vej aktivt hindrer andres nytænkning og inspirationsiver i at bære frugt.

Klubben består immervæk af over 2000 medlemmer, som alle har noget at byde ind med - hver på deres måde og på hver deres rådefelt.

Så når du skriver noget med promilleantal som målestoksforhold for folks iver efter at bidrage med nyt i dlrk.dk henseende, kan jeg kun fortvivle over din ressonation og ihukomme mange års utallige fine indlæg fra medlemmernes side, som i en del tilfælde ikke er blevet effektueret siden hen - tiet ihjel?

Til de, der ønsker indsigt i gruppens syltede projekts indhold og idegrundlag er der i den forbindelse med lanceringen af projektet udfærdiget en objektiv rapport:
www.kunstner-online.dk/pdf/DLRK_rapport.pdf

Men alt dette er ikke grundlaget for oprettelsen af dette indlæg fra start af - det er nu blevet drejet i den retning - hvilket måske slet ikke er så ringe endda. For hvem kan lide løse tråde og en hjemmeside der er "old-shool" på nogle ret markante felter (herunder klubbutikkens omstændige købsprocedure med noget der også ligner det rene copy/paste helvede for at få lov til at købe lidt til bilen, eller Veteranafdelingens hjemmeside-selvmord for åbenbart allerede længe siden - der opdateres slet ikke på denne)?

En seriøs klub bør kunne præsentere en seriøs brugergrænseflade - også for de uindviede men nysgerrige væsener ude i verden.

Meen igen - dette er en grafikers synspunkt og den går sjældent hånd i hånd med kodenørders ide om hvad der er hot eller snot.

SIIIhilsen Stefan (som nu vil forsøge at uploade denne skrivelse);-)
Index
69891: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (24-09-2008 09:44:06) (svar på 69882)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.232)
Jeg har haft ligende problemer på andre fora. Der er vist ikke det store at gøre ved det. Gør det til en vane enten at skrive lange indlæg i et tekstbehandlingsprogram og så copy-paste det ind på forummet, eller som minimum kopier indlæget inden du trykker på "OK".

Problemet kan også relatere til en korrupt internet forbindelse.
Index
69893: sv: sv: Indlægbesvarelses-upload med egen fræk vilje! (24-09-2008 10:02:22) (svar på 69891)
Mads Møller Madsen #7497, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.54.50.138)
Husmands-alternativet er at skive sit indlæg i textpad og så kopiere det over i forummets dialogboks bagefter - så er det i det midste ikke gået tabt, hvis forbindelsen smutter.