tilbage

Land Rover Forum  

Index
70280: One-ton (04-10-2008 12:29:44)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Man ser af og til one-ton nævnt. Mest om one-ton fælge men også med henvisning til et køretøj. Jeg har snuset lidt i klubbens leksikon og her på forum, og er nået frem til en foreløbig konklusion: en 109 2Aér? Måske en forløber for en HCPU?

VH Børge R.
Index
70281: sv: One-ton (04-10-2008 12:49:09) (svar på 70280)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Er en one-ton ikke en 101" ?

Syntes jeg har set dem omtalt som det nemmelig.

Mvh Henrik.
Index
70283: sv: One-ton (04-10-2008 13:25:27) (svar på 70280)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.192)
One-Ton kom i 1968 udstyret med en 2,6 l 6-cyl-række-benzinmotor. Bilen fik nogle meget store dæk: 9.00 x 16 og fik derfor også en anden udveksling 1:153 i høj og 1:3,27 i lav modsat 1:1,148 og 1:2,35. Rammen blev også forstærket, men det var ikke en foreløber for HCPU. Den kom omkring 1979 med den nye ladkasse.
Har jeg lige fundet frem til i Land-Rover Jubibogen...
Index
70284: sv: sv: One-ton (04-10-2008 13:43:00) (svar på 70283)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Jeg har til gengæld googlet lidt, og kan tilføje at den blev lavet i et eksklusivt lille antal (under 500) gennem både serie IIa og III. Delte nogle dele med 101 FC. Bl.a. gearkassse, hjul og aksler. 3" bremsesko på forhjulene, forstærkede fjederophæng; men alle var 109ére.
Index
70285: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 14:38:04) (svar på 70284)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej

At en 101" og en One Ton skulle dele aksler er vist ikke rigtig ej heller at de skulle dele gearkasse hjule på en 101'er mig bekendt 6 huls. De Meget omtalte One Ton fælge er mig bekendt 5 huls.

Men hvad ved jeg....



Med til stadighed undrende tanker og venlige rover hilsner


Ole
#493
Index
70287: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 18:14:20) (svar på 70285)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Hej Ole, du har ret, den havde samme aksler som en IIa FC.
I øvrigt se dette link.

http://www.geocities.com/onetonlandrover/index.html

VH Børge R.
Index
70296: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 21:43:40) (svar på 70285)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
En One-Ton har ENV aksler

Mvh
Michael
Index
70299: sv: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 22:52:34) (svar på 70296)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Ja på de første modeller. Senere brugte man Salisbury, og senere igen Land Rovers egne. Jeg kommer ikke længere end til login på den Land Rover debatside.
VH Børge R.
Index
70286: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 14:39:31) (svar på 70284)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Hej

Prøv at læse denne tråd. Så bliver I forvirrede!

http://serieslandrover.10.forumer.com/viewtopic.php?t=170

Hilsen Niels
Index
70291: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 20:11:24) (svar på 70286)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Ja Ja Niels Erik en side der tillader alverdens kommercielle konkurrancer poppe op, har jeg nu ikke megen til tro til, jeg kunne ikke en gang komme uden om den der konkurrance ting, ikke en sid efor mig.


Med venlige rover hilsner

Ole.
#493
Index
70302: sv: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 23:07:59) (svar på 70291)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.88.62.115)
Jeg har indtrykket af at fleste One -Ton findes i Norge, ca 500 stk leveret til det Norske forsvar i 74-75. Disse var 2 1/4 benzin, FFR udgave, Full Helical Transfer, Salisbury bag aksel, Rover foraksel,med forstærket stikaksler,(mil spec)dog nogen undtagelser.
Hilsen, 2217 David, i One-Ton Ex-Mil til dagligt!
Index
70304: sv: sv: sv: sv: sv: One-ton (05-10-2008 07:11:33) (svar på 70291)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Tjae Ole, nogen skal jo åbenbart betale gildet. Men reklamerne generer nu ikke mig. Jeg bruger Firefox med reklamefilteret Adblock, så jeg ser aldrig de reklamer. Indlæggene derimod er altid skrevet af rigtig levenede og oprigtige entusiaster ud i gamle Land Rovere.

Hilsen Niels
Index
70300: sv: sv: sv: sv: One-ton (04-10-2008 23:05:39) (svar på 70286)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.147.15)
Så kom jeg igennem. Nå debatten har kørt i september på det andet forum. Ja man skal slå ørerne ud hvis de ikke skal blive røde. De 235 stk one ton´er er vist kun SIII, hvad der er lavet før svæver lidt i luften indtil videre. Jeg tror da at ham redaktøren på den hjemmeside vil finde det interessant med de 5oo norske. Så får han sgu noget at holde styr på hvis han vil have dem registreret også.

Index
70316: sv: sv: sv: sv: sv: One-ton (05-10-2008 10:44:37) (svar på 70300)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.147)
Det er ikke skkert, at alle milileverancer bliver bogført sammen med civile.
Desuden findes der et meget stor lager af serie-dele i Norge, mener, at Vestship opkøbte hele restlageret fra det norske forsvar.