tilbage

Land Rover Forum  

Index
70840: Start spærrer (16-10-2008 23:28:39)
Carsten Hansen #7718, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.220.82)
Jeg har haft en mærkelig oplevelse i dag. Min bil en Defender 300 tdi fra 97 ville pludselig ikke starte, den lyste kun i kontrol lampen som viser en ”bil med en nøgle på” jeg troede at det var start spærren den var galt med, eller fjernbetjening som var løbet tør for strøm så jeg prøve at hente min anden nøgle, men der skete stadig ingen ting. Så skiftede jeg batteri i fjernbetjeningen men der skete stadig væk ingen ting. Så blev jeg gal på bilen og sparkede til den og kørte væk sammen med en af mine kammerater nogle timer senere prøver vi igen at starte bilen og den går i gang lige med det samme, jeg køre i den hjem, og den vil stadigvæk gerne starte og sætte alarmen til, den virker nærmest upåklageligt med begge nøgler.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt, eller har oplevet noget tilsvarende, jeg er nemlig lidt nervøs for hvornår det sker næste gang.
For 3 timer siden var jeg bare gal på bilen, men nu er jeg blevet glad for den igen.

Hilsen Carsten
Index
70843: sv: Start spærrer (17-10-2008 09:01:44) (svar på 70840)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.34.40.30)
Hej Carsten.

Måske er sammenligningen helt i skoven og gælder muligvis ikke for biler, men jeg har haft et tilsvarende problem med min HD. Her var der tale om, at den blot skulle skubbes lidt frem og tilbage. Jeg ved ikke om min maskine måske stod sådan, at starteren simpelhen ikke kunne gå i indhak, for en smule trillen frem og tilbage var nok til at systemet lod sig aktivere. Tilsvarende er konstateret når maskinen står i gear.

Hilsen Kim og den lille rø og rå
Index
70922: sv: Start spærrer (19-10-2008 20:33:37) (svar på 70840)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Carsten,

Det er ikke helt unormalt, din sender arbejder med en frekvens på 233 MHz - det er der også meget andet udstyr der gør, hvis der i området har været en anden sender med et stærkt signal i samme frekvensområde vil du få problemet. Når det sker kan du jo bruge EKA (Emergency Access Code) beskrivelsen står i instruktionsbogen. Det er en 4 cifferet kode du burde have.
Nu er Defenderen jo ikke ligefrem den nemmeste bil at skubbe rundt med, men det kan give resultater bare at skubbe bilen et par hundrede meter, så den kommer væk fra den anden sender.

Hilsen Carsten
Index
70946: sv: sv: Start spærrer (20-10-2008 10:12:56) (svar på 70922)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
kan denne anden sender være en af dem som det frivillige brandværn bruger da jeg har en kollega der har en sådan med på arbejde der hvor bilen holdte.

mvh Bjørn
der lånte Carstens bil på arbejde den nævnte dag.