tilbage

Land Rover Forum  

72063: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 09:43:06)
Roy Bergholdt #8216, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.82.227.12)
For os der mangler indsigt i det besværlige er forum et fantastisk værktøj :-)

Hvor stor en operation kigger jeg på hvis jeg vil lægge en V8 i min defender 110 med 2,5 TD motor? Min legesyge personlighed ville at 88 HK ikke var nok til at give sus i maven.

Roy
72064: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 09:45:51) (svar på 72063)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
jeg er også nysgerrig på det spørgsmål. og hvad med drivlinien ud til hjulene kan man beholde det man har eller skal der også skiftes differentialler.

mvh Bjørn
med 2,5 TD
72065: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 10:36:05) (svar på 72063)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Roy

Har du overvejet at lægge en 200Tdi i, istedet for, så får du 111 HK og et moment der svarer til en 3,5 V8 (lyden må du så klare via en cd-afspilning)

Men så er der nok flere ting der passer sammen - eks. motor/gearkasse.

Bare lige et indspark.

Eddie
72066: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 11:23:31) (svar på 72065)
Roy Bergholdt #8216, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.82.227.12)
Hej Eddie

Det kan du tro jeg har :-) men mulighederne i en V8 er ekstreme, jeg forestiller mig at kunne pumpe den væsentlig længere op :-)

Roy
72068: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 11:32:32) (svar på 72066)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
og ofte følger der en tomatgearkasse med der er at fortrække(for nogen) både i terræn og på vejen.

mvh Bjørn
mvh V8 drømme
72070: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 11:42:30) (svar på 72066)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.111.166.14)
Hej Roy, prøv at læse denne tråd: http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=61174&f=&ex=1&s=v8&uid=456183029

Den originale V8, er forstærket på forskellige områder som f.eks diff, men prøv at læse linket, ellers søg på V8 i forum'et...

Og ja det kan da godt være en TDI'er har samme moment, men der er ikke noget der slår lyden af en V8'er ,der får en over nakken op ad en bakke!!!
Og ja, tuningsmulighederne er næsten uendelige på en V8'er

Venlig hilsen

Kim P -(som kører LR90V8, hver dag... :-)

"There is no substitute for cubic inches"
72072: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 12:03:16) (svar på 72070)
Roy Bergholdt #8216, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.82.227.12)
Hej Kim

tråden får mig ud på forsiden?
72074: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 12:08:13) (svar på 72072)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Roy

Prøv lige igen.
Der var en lille teknisk detalje, der gjorde at linket ikke virkede korrekt.

Mvh
Jesper
IT-udvalget, DLRK
72075: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 12:09:15) (svar på 72072)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.111.166.14)
Hej, prøver lige igen..

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=61174&f=&ex=1&s=7044&uid=456183279

Eller ud på forum'et, og find det indlæg der hedder "ombygning til V8"

Go' læsning!

Hilsen Kim - LR90V8
72082: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 15:57:12) (svar på 72070)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
"There is no substitute for cubic inches"

Det hedder det altså ikke!

Det hedder:

"There's no replacement for displacement"

/tony
72083: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 16:08:43) (svar på 72082)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.100)
The only substitute for cubic inches are more cubic inches' - mener det hedder oprindeligt, men skal lige pløje en bog, om det nu også er korrekt, hvad jeg skriver...

Men den anden er også god og vi ved jo, hvad der menes: VOLUMEN !!!
72105: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 19:35:40) (svar på 72082)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.51.87.223)
Ja Ja kloge aage :-), kald det hvad du vil...jeg har selv lavet den oprindelige om til min egen version..men som Poul selv siger: der er ikke noget der slår volume!

Kim P - LR90V8
72084: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 16:30:01) (svar på 72070)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.18.100)
Se her er der V8 lyd, der vil noget!!
Undskyld! :-)

mvh
Knud
72087: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 16:51:56) (svar på 72084)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Sød pony :)

Mvh
Michael
72088: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 17:13:58) (svar på 72084)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Nu vi er offtopic.. ja den ligner fuldstændig vores... Er det en 1998 525 sving :-) ?

Thomas
72095: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 18:11:57) (svar på 72088)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.18.100)
Det er lige netop en 1998, men 532 hedder denne.

Her ses den in action, da jeg fulgte GPSen anvisning til at benytte en vej, som i virkeligheden var nedlagt i 1878.

mvh
Knud, med en vis mistro til GPS

Undskyld alt dette O/T :-)
72106: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 19:46:06) (svar på 72084)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Den i baggrunden har nu en endnu federe motor:
440Hk; 2200Nm; 12,8L og så er det selvfølgelig en Diesel. Dog kun en 6-cylindret.

MVH Jakob ES
72126: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (14-11-2008 09:37:40) (svar på 72106)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Pladder, det er noget småtteri!

Næh, denne her har en lyd man kommer i bukserne af:

http://www.youtube.com/watch?v=nX_O_I1UhKc

37,4 liters V10 med 830 heste.

/tony
72128: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (14-11-2008 10:21:54) (svar på 72126)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Gad vide om den kan klemmes ned i en Defender?

MVH Jakob E S
72131: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (14-11-2008 11:27:06) (svar på 72126)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.29.202)
Den her er nu heller ikke værst:

http://www.youtube.com/watch?v=qSx0AKguOtw&NR=1
72135: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (14-11-2008 13:27:45) (svar på 72126)
Martin Lentz #8094, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.228.38.205)
Ja ja, men denne danske diesel maskine kommer de altså ikke op på siden af...
http://ing.dk/artikel/93253-video-monsterdieselmotor-paa-22500-hestekraefter
72110: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 21:04:22) (svar på 72084)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 91.203.96.35)
Sådan en havde jeg også engang (et år nyere end den på billedet). Det eneste jeg savner er motoren.
Hvis den havde kunnet lægges i Laura ville min lykke være gjort.
Resten af bilen var kun til blær. Komforten var ikke bedre end en seriebil uden støddæmpere, og så lagde den sig på maven hver gang den så et fartbump...
...men 0-100 gik tilpas for en 18årig.
100-0 skal man ikke tale om.
72093: sv: sv: sv: sv: fra 2,5 TD til V8? (13-11-2008 17:43:05) (svar på 72070)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.17.69)
Bare lige til info så er der IKKE forskel på akslerne på en 2,5D/2,5TD/V8 så længe vi snakker 110" Da den altid er født med det stærke Salisbury bagtøj. Og fortøjet har der ikke været lavet om på i forhold til V8, hverken på 90" eller 110". Dog er der større forbremser på en org. 90" V8 end 2,5 versionerne. Hvad angår ilægningen skulle det ikke være det store problem. Men hvis du vil til at tune så brug den 4-Trins LT95 gearkasse, bliv IKKE fristet af det ekstra gear i LT77 da den simpelthen ikke kan holde! Bare pil motor/gearkasse ud. Tag V8+Gearkasse og prop det i hullet. Skru gearkassen fast i sine oprindelige ophæng på rammen, og se hvor du skal lave motorophængene. Simpelt! :)