(Dele af dette svar er ikke direket LR-relevant, men emnet taget i betragtning dog alligevel ikke helt urelevant).
Jeg har desværre ikke modtaget omtalte spam-mail, for jeg ville med glæde have meldt firmaet til forbrugerombudsmanden på
www.net-tjek.dk.
HUSK! Antallet af klager har betydning for om der bliver gjort noget ved sagen.
Lidt kontaktoplysninger fra
www.daekimporten.dk til dem, der måtte have lyst til at klage til manden selv:
Dækimporten v/Martin Boye · Vestergade 89 · 8700 Horsens · Tlf.: 75626388 · Fax: 75626341 · info@daekimporten.dk
Personligt ville jeg finde det underholdende, at skrive en mail til manden om at han er meldt til forbrugerombudsmanden og så lave et job på computeren, der sender mailen et par gange i timen. - Kald mig bare barnlig.
Tjek desuden muligheden for at få en "markedsføringsbeskyttelse" på
www.netborger.dk/blanketter/blanketter_folkeregistret.asp# - det har jeg netop fået registreret ved folkeregistret - og så kan de latterlige telefonsælgere, der ringer lige når min datter er lagt i seng, bare komme an.
Bemærk, at firmaer har pligt til gratis at registrere, at man ikke ønsker at de henvender sig til en på nogen måde.
Det står alt sammen i CPR-loven og markedsføringsloven, som kan læses på
www.retsinfo.dk (er nede i skrivende stund).