tilbage

Land Rover Forum  

Index
73521: Moment - på toppakning (16-12-2008 20:23:37)
Torben Kruse #6516, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.199.182.60)
Kære artsfæller,

Skal skifte toppakningen - og sidst jeg gjode det, fik jeg ikke spændt den godt nok, så den er blevet utæt og olien "pisser" ud. Nu skifter jeg den igen - og vil gerne vide hvorfast de tre møtrikker skal spændes.

Så er der nogen der har moment talene - vil jeg være glad.

Kh

Torben 6516
Index
73522: sv: Moment - på toppakning (16-12-2008 20:38:01) (svar på 73521)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Torben.

Hvilken motor? Bare sår´n for at kunne svare rigtigt... ;-)

Jens
Index
73523: sv: Moment - på toppakning (16-12-2008 20:38:45) (svar på 73521)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.156.113)
Hej Torben

Toppakning på hvad?? Normalt sidder der ca. 10 bolte til at holde topstykket fast til motorblokken!

Så host lige op med lidt oplysninger om hvad det er for en motor, årgang etc...

Eddie
Index
73534: sv: Moment - på toppakning (16-12-2008 22:31:54) (svar på 73521)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.29.40)
Mener du ikke topdækselpakning?
De skal ikke spændes alverden, et fast tag med din 9/16" riggaffelnøgle, men en ny pakning, der ligger rigtigt, vil nok hjælpe på sagerne.
Prøv om du kan se om dækslet er spændt skævt af en tidligere voldsforbryder!
Ser det pænt lige ud, kan du blive nødt til at hjælpe med lidt "forbudt" hylomar eller ande tætningspasta.

mvh
Knud
Index
73540: sv: sv: Moment - på toppakning (16-12-2008 22:53:57) (svar på 73534)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Hvorfor er hylomar "forbudt" Er det en miljøting? Eller er det fordi en LR per definition SKAL være utæt
Hilsen
Hans
Index
73545: sv: sv: sv: Moment - på toppakning (17-12-2008 08:05:23) (svar på 73540)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.230.39)
Det er ikke accepteret at bruge flydende pakning eller pastaer, hvis man er særlig proff.
I stedet for sørger man for at alle pakflader er rene og lige så kun en tynd pakning er tilstrækkelig, i teorien.
Den nedladende holdning stammer mest fra det eventyrlige svineri man ofte ser, hvor ukyndige har overdrevet brugen af disse umærkede produkter.
Der skal kun bruges lidt mindre end lidt til at klare opgaven. Overdreven brug fører til at noget af dette materiale kan løsrive sig indvendigt i motor eller automatgear, og forårsage næsten ubodelig skade.

Og i øvrigt skal en LR vel være utæt, så den kan pisse sit territorie af.

mvh
Knud, med Hylomar på lager.
Index
73553: sv: sv: sv: sv: Moment - på toppakning (17-12-2008 10:21:18) (svar på 73545)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
"Og i øvrigt skal en LR vel være utæt, så den kan pisse sit territorie af" Det ligger vist ikke helt inde for rammerne af klubbens miljøpolitik.
Hans
Index
73578: sv: sv: sv: sv: sv: Moment - på toppakning (17-12-2008 18:27:47) (svar på 73553)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.80.241.51)
Der er fordi Land rover er en meget grøn bil, nu har de i 60 år sendt olie tilbage i jorden, det bliver da ikke mere grønt.


Index
73580: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Moment - på toppakning (17-12-2008 20:03:49) (svar på 73578)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.248)
Så har vore efterkommere også noget at pumpe op af jorden!! :-):-)
Undskyld min hang til politisk ukorrekthed! :-)

mvh
Knud