7428:
sv: Hydraulisk spil - Erfaring søges ! (01-02-2003 21:34:51) (svar på
7382)
Benny Jepsen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Peter
Jeg har været igennem mange overvejelser vedrørende el kontra hydraulik. Jeg har i mange år kørt med i diverse trophy i klubben og også nogle enkelte udenfor klubben. Til alle disse løb havde jeg et Warn XD9000 monteret på min RR. Det arbejdede fint, dog kunne der godt være problemer med et langt sejt træk.
Jeg solgte så min RR og købte en anden lidt nyere, og der skulle så monteres et passende spil. Så var det at overvejelserne vedrørende el og hydraulik kom op igen, og da der ikke rigtig var nogen der havde prøvet hydraulik med et fornuftigt resultat, var jeg godt nok noget tvivlende.
Ønsket om at prøve noget nyt, vandt over ønsket om at bruge det jeg kende, så jeg bestilte et komplet Milemarker 12000 spil med seperat pumpe(man kan ikke bruge servopumpen fra den LR, den har både for lille flow og for lavt tryk).
Jeg har nu brugt den i hele 2002 og kørt både Highland challange og Faxe Trophy med den.
Det har givet mig flere erfaringer:
1. Den virker meget stabilt.
2. Den kan ikke overbelastes.
3. Den kan være svær at skifte gear på (der er 2).
4. Den trækker minimum det den er opgivet til.
5. Den bliver varm, men ikke for varm.
6. Den kører for langsomt.
Jeg må sige at det alt i alt har været et positivt bekendtskab, men jeg er i gang med at finde ud af hvordan jeg kan bygge en ekstra eller en større pumpe på. Ikke fordi der er brug for mere tryk, men fordi der skal mere flow til.
Spillet er kunstrueret til at kunne tåle 30 liter/min ved 120 bar, men den pumpe der leveres med sættet leverer kun ca. 15 liter/min ved 120 bar, så der er lidt at gøre med endnu.
Ligeledes kommer der også en oliekøler på (når der bliver tid til det).
Du må gerne skrive hvis du vil vide mere.
Og nåh ja, lige en ting til - hele sættet koster ca. 16.000 DKK leveret på din adresse, og ALT er med i kassen.
Mvh. Benny (2711)