tilbage

Land Rover Forum  

75175: Så skal det også være godt! (15-01-2009 22:07:11)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
1385Dkr. for et Kn. filter til en 300tdi.
Ved godt det er et livslangt filter..men...men..Alså.Og så den her såkaldte mere motor effekt. er der nogen hold idet????.
På forhånd tak
vh Eric. Der tror på at den første bil på Mars er en Land Róver.
75177: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 22:10:10) (svar på 75175)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Jeg havde brugt pengene på en justering af motoren og et standard filter.


Mvh


Stephan
75178: sv: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 22:25:12) (svar på 75177)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Ha. hun er nok den mest forkælet Land Rover i Jylland.
Den mindste mistanke om noget(snavs)holder den over ved Bertelsen.
vhEric
75195: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 08:40:23) (svar på 75178)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.80.241.51)
Jeg har da et til at ligge som du kan prøve, hvis det er noget, bor få km fra sjelle


mvh
Christian Glerup
300 disco
75226: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 16:36:17) (svar på 75195)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Ja gerne.
Mob 28965059
75183: sv: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 22:46:49) (svar på 75177)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.66.141.138)
ja tak jeg har lige haft fat i Ketner for at høre om de kunne kontrolere/justeret pumpe og dysser.
og der var, fald på halen..... prisen 12500,- og der er ikke for msnge nuller.

suk suk
bo paaske
75181: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 22:45:00) (svar på 75175)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.139.254)
Jeg har været glad for mine KN filtre, til min RR 3,5 fik jeg nogle til den originale filterboks, og på min 90" V8 har jeg nogle der sidder direkte på karburatorerne, og jeg syntes at de virker. Og lyden af en V8 der suger luft er efter min mening dejlig.

Læs evt. også Alfreds indlæg http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=75039#75039

Men det er altid en god ide at få justeret motoren, og køb filtrene i UK, hvor de koster nogle få hundrede kroner.

Med 90" V8 hilsen
Asger
75185: sv: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 23:01:16) (svar på 75181)
Eric Bahnsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.32.34)
Det med at købe et filter i UK. Kunne jeg godt bruge lidt hjælp til.!hvis dette var muligt?
vh Eric
75187: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 23:11:09) (svar på 75185)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
75188: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (15-01-2009 23:18:36) (svar på 75185)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej Eric

Jeg kikker lige om der står noget på mit filter, eller om jeg kan finde et nr nogen steder.
Kunne du ikke lige tage et foto af dit motorrum så man kan se din filterkasse.
Alfred

Der er gået på filterjagt hehe:-)
75190: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 00:11:03) (svar på 75188)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hej igen

Defender Discovery Range Rover 2.5 K&N Filter E-2590 Pris £76 (631.00 kr) set på
http://cgi.ebay.co.uk/Defender-Discovery-Range-Rover-2-5-K-N-Filter-E-2590_W0QQitemZ270329496823QQihZ017QQcategoryZ36680QQrdZ1QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713.m153.l1262#ShippingPayment

jeg er næsten sikker på at det er dette filter der passer
75194: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 08:32:00) (svar på 75190)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ja så er det da trods alt billigere hos paddocks.
Det var også der jeg købte mit til min 300TDI.

MVH Jakob E S
75196: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 08:43:01) (svar på 75190)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.80.241.51)
Det ser ud til at være til en 200 tdi som er det runde, i min disco 300 er det et fladt filter


mvh
Christian Glerup
75202: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 09:33:34) (svar på 75196)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Der er forskel på Disco og defender. Defender 300TDI bruger også det runde.

MVH Jakob E S
75203: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 09:36:56) (svar på 75202)
Christian Glerup Hansen #6476, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.80.241.51)
rigtig nok ved ikke lige hvorfor jeg har læst det var en disco han havde, men er der ikke også forskel på def 200 og def 300 i følge det link på ebay går det til def til og med 95.


mvh
75205: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 09:39:38) (svar på 75203)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Hvis man kikker på paddocks side, er det nok lettest at finde det der passer til ens model.

Med 90" V8 hilsen
Asger
75212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 11:00:56) (svar på 75205)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.212)
Jeg kender ikke butikken, men 4x4shop.se ser ud til at ligge inde med et KN-filter til omkring 900dkk og så er det da ikke helt så langt væk som UK
MLRH Jørn
75218: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 13:11:21) (svar på 75212)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg vil nu stadig påsta at det er billigere, og mindst lige så let, at bestille det hos Paddock for 69 GBP plus en smule fragt. Fragten er MAX 100 Dkk. fra Paddock.

MVH Jakob E S
75222: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 15:05:10) (svar på 75218)
Truls Thomassen #6612, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 84.49.82.24)
kn filteret er for grovt.. det slipper gjennom for mye småpartikler for min del.. jeg kastet det ut og satte inn ett orginal filter på min motor..
75229: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 17:45:34) (svar på 75188)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej

KN´erne på min V8 gør det godt. Lyden, det visuelle indtryk og tanken/bevidstheden om intet åndedrætsbesvær giver både psykologiske og decibelle fordelle. Måske kører den lidt længere literen, måske yder den lidt mere - men det første opvejer alt andet - til mit behov.
Vedhæftet et lille sommerfoto før slangerne også blev skiftet.
Husk at rengøre filtrene en gang imellem.

Filtreret hilsen
75232: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (16-01-2009 18:14:18) (svar på 75229)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Jeg må være enig med Søren! Min erfaring fra Island er at nettop KN tager det fine pimpstens støv, som passere papir elements filtre. Det kan være at virkning er bedre når KN sider i den originale filter beholder? det gjorde min på Island, suppleret med en cyklone model Ford traktor på toppen af en snorkel. Den skulle tømmes et par gang om dagen i visse områder! Jeg undrer mig lidt over Truels udsagn, og om det har noget med at montere KN direkt på indsugning i bare udgave, eller kopier af KN, som er (for) billige efterligninger nogen gang. Ligesom Søren, har jeg oplevet bedre ydelse, og 0.9 Km/l bedring.
Hilsen fra Norge, som får ny-sne næste uge!
75415: sv: Så skal det også være godt! (19-01-2009 18:53:43) (svar på 75175)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Tog en god snak med Jan Bertelsen i dag, ang. Kn filter.
Han sagde at på en standart 300tdi, som ikke er (pillet ved) var det rent ud sagt spild af penge mht. bedre brændstof ydelse og mere motorkraft. Mht til at kombinere det med free flow rustfri, mente han det samme.
Ang. free flow rustfri, gav bare en anden lyd, og en raslen.
vh Eric
75422: sv: sv: Så skal det også være godt! (19-01-2009 21:32:58) (svar på 75415)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Enhver er stærk i sin tro. Og at der er plads til andres mening, er det ikke bare dejligt. En som er glad for sit kn-filter.
75432: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 10:22:11) (svar på 75422)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Hej Alfred. Jo for pokker!.
Synes også det lød godt. Men blev jo i den grad pillet ned.
Jan Bertelsen er jo trods alt forhandler af kn filter +free flow. Han kunne jo havde solgt mig det hele, men valgte at oplyse mig at det ingen effekt havde på en standart 300tdi. Jamen dyb respekt for ærlig snak. Men Jo jeg blev sgu virkelig skuffet, da jeg gik lidt og glædede mig til det.(snøft)
vh Eric
75433: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 10:35:33) (svar på 75432)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Eric.

Nu tager det jo kun ca. en halv time at "pille" ved pumpen på en 300Tdi. Bare spørg LR-parts om det. De er eksperterne i det. Jeg vil skyde på, at du kan hente en effektforøgelse på 25% ved at modificere pumpen. Du kan enten spørge LR-parts eller finde guiden på nettet. Denne pumpe sidder i mange biler.
Hvis det skal være helt fint og især hvis du ikke vil have at bilen oser for meget, så sæt også en stor intercooler på. Hvis du vil have bilen til at yde mere, så skal motoren have mere brændstof ved at modificere pumpen og evt. større intercooler. Nu er det så at KN-filter (eller lignende) og free flow kommer ind i billedet. Det er nemlig sådan at bilen skal kunne trække luft nok og også kunne komme af med det, hvis du giver motoren mere brændstof; men så kan du også godt regne med at få masser af kræfter. Du skal sørge for at din motor er i orden, ellers står den af.

MVH Jakob E S - der ikke har pillet ved pumpen. Jeg har kun Free flow udstødning og KN filter. Det skyldes at jeg ville have en rustfri udstødning og så var den free flow. Den rasler dog ikke. KN filteret kom på fordi så havde jeg det hvis jeg ville rode med maskineriet. Det er rigtigt at det ikke giver særlig meget alene. Jeg vil dog aldrig køre med KN filter, hvis jeg igen skal ud at køre i ørken eller meget grusvej der støver.
75436: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 11:10:12) (svar på 75433)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Købte min Lr. af en dyrlæge som var så venlig at køre bilen tør for kølevæske, da hun ramte en gren, før hun skulle til Tyskland på kursus. Så det endte med en spritny motor. Da jeg overtog den havde den 12.000 km på triptællen.
I dag har den rendt omkring de 34.000. Så det med at (pille i den) ved jeg ikke lige?? Køre rigtig godt, men man kunne vel jo altid bruge lidt mere.(hø)
vh Eric
75434: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 10:41:01) (svar på 75432)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Men der er også besparelsen ved at filteret kan vaskes og genanvendes.

vh Asger
75435: sv: sv: sv: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 11:03:00) (svar på 75434)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ja Asger.
Og den der rensevæske er jo næsten gratis:-) (Læs ironien!)
jeg tror ikke man skal bruge KN filter for at spare penge.
Slet ikke hvis man også tuner bilen.

MVH Jakob E S
75438: sv: sv: Så skal det også være godt! (20-01-2009 12:35:22) (svar på 75415)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Øhhh ...., er en free flow-potte det samme som en gennemstrømnings-potte?

Hvis det er, kan jeg varmt anbefale Simons sportsudstødning (se f.eks. http://www.simons.se/Katalog/PDF-katalog/Universal%20PDF/UNIVERSAL%20Katalog.pdf )

Rimelig pris, nem tilpasning og så kan den også købes som rustfri. Jeg kører selv med bananmanifold (Janspeed) samt Simons 2½" med 420 mm + 250 mm lange potter på en 3,5 EFI, og det fungerer godt + fed lyd!

Mvh
Mikael - uden raslen