77341:
sv: RRC med V8 og en 5 gears gearkasse. (16-02-2009 12:01:31) (svar på
77325)
Tony A (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 195.249.183.252)
1. Ja, begge er med permanent 4x4, da det ikke er gearkassen men centerdiffretialet der afgør dette. Centerdifferentialet sidder sammen med reduktionsgearkassen for enden af og til højre for hovedgearkassen set nedefra.
2. LT77 har gearstangen bagved transfergearvælgeren, LT85 har den foran, set inde fra førersædet. Der er andre forskelle, LT85 er væsentligt stærkere end LT77.
3. Høj og lav siger sig selv, diff-lock betyder at du låser centerspærret, dvs. låser for- og bagaksel sammen så de drejer lige hurtigt. Der er som standard ikke spær på akslerne.
4. Du kan ikke reparere gearkassen mens den sidder i bilen. Ud med skidtet, men hvis den hyler meget, er det som regel tegn på at den er færdig. Det kan være en LT85 der har fået påfyldt alm gearolie, det dør de af. De skal have 20w/50 motorolie.
Klonk lyde er fra transmissionen, det kan være slidte defferentialer i akslerne, slidt transfergearkasse og slidte kardanaksler.
/tony