tilbage

Land Rover Forum  

Index
79381: range rover V8 1976 (18-03-2009 12:11:24)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.244.86)
hej...

har fundet ud af at slangen til vacum på diff-spær er faldet af et sted ude ved motoren.. og har fået at vide det er på indsugningsmanifolden den skal sidde fast, men ved ikk meget om sådan noget, så kunne godt tænke mig at vide hvor den sidder og ser ud :-)

på forhånd tak..

mvh john
Index
79422: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 11:45:49) (svar på 79381)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej John,
studsen sidder mellem de to karburatorer, på bagsiden af motoren (peger altså direkte ind mod kabinen). Det er den eneste tynde studs, der peger den vej. Der er også to tykke studse til varmeapparatet (vandslanger), men dem tager du ikke fejl af, der er jo monteret slanger på.
Jeg husker det som om vacumslangen var en hvid eller transparent slange (ikke i gummi).
Hvis du lægger dig under bilen, må du kunne følge den fra toppen af gearkassen og ud til motorrummet.

Hilsen Bo
RR 1990 Vogue - nu med ny pitman-arm og styredele på...
Index
79432: sv: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 14:16:50) (svar på 79422)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.220.146)
hej igen bo.. jeg har taget et billede..

studsen du snakker om går jeg udfra er den hvor slangen rammer min tommelfinger? der sidder slangen på.. der er så li 2 andre slanger (dem mellem mine fingre) også af hård plast som ikk er tilsluttet noget... skal de bare sidde der?? hehe
den gummislange jeg nævnte er den som sidder på den anden beholder, den ender også bare tomt, altså ingen forbindelse til noget, skal den det???

mvh

john som er bare en smule forvirret :-)
Index
79440: sv: sv: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 17:01:53) (svar på 79432)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Ja, du har ret, det er den ved tommelfingeren, og den ER jo på allerede. Så fejlen må ligge i din ventil (diff-håndtaget" eller den tilhørende vacumdåse. Husk at du kun kan slå fra/til mens motoren kører, og det godt kan tage nogle sekunder før der sker noget.
De to tynde slanger af hård plast er vist noget ventilation fra gearkasse el.lign, som bare skal ende "højt oppe" så der ikke kommer vand i. De var oprindeligt "snorkel-facon" men jeg klippede dem af (de sad i vejen).
Den slange, der sidder fast i "beholderen" (som er en flamme-fælde) mener jeg er udluftning af "crankcase", det er noget halvfedtet oliedamp der kommer derfra, og det var vist originalt ledt tilbage til luftfilterkassen (den ovale sorte blikkasse), men det stoppede hurtigt papir-luftfiltrene til.
Ja, man bliver forvirret af alle de slanger - det er en go ide at tage et par billeder, inden man hiver det hele fra hinanden. Det har da reddet mig et par gange.
Hilsen Bo
Index
79455: sv: sv: sv: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 18:38:21) (svar på 79440)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.220.146)
hej...

jeg tror den trængte til noget motion (håndtaget) for det virker som om det låser ok nu :-) men rart li at få at vide hva de forskellige slanger osv hører til..
1000 tak for hjælpen :-)
siden jeg købte bilen hos dig er den blevet malet matsort, fået nye terrændæk, nye gasstøddæmper for og bag og ny original udstødning :-)
så den er super dejlig at køre i...

mvh

john
Index
79463: sv: sv: sv: sv: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 20:28:49) (svar på 79455)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej John,
super at du er glad for den. det var da også kun mit køb af en nyere RR der gjorde, at jeg kunne få mig selv til at sælge den. Den er rigtig fed i matsort!
Hilsen Bo.