79955:
sv: Hævning af Serie III med 1 ton lasker. (30-03-2009 16:52:04) (svar på
79941)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.149.29)
I virkelighed er det ikke en go'idé at løfte bilen ved brug af One Ton lasker. Der sker ting med geometrien som kan være uheldigt. One-Ton har også længere "horn" ved forenden af fjederen, så geometrien beholdes. Der er flere forskelle på One ton, bla, større hjulbuer, stærkere stik aksler foran (bare lidt i praksis!) rammen siges at være lidt tykkere & stærkere, 2tank, 24volt,full-helical transfer, med en noget forstærket gearkasse, med andet spline antal, så man kan ikke montere overdrive,(som ellers havde været ideelle på bilen!)One Ton kører bedst på 9:16 dæk, og næsten løber sig selv ihjel på mindre!
Dem som har forsøgt med højere gearing, & mere motor kraft oplever ofte flere problemer med bla stik-aksler, & gearkasse.
Den lette løsning var måske at anskaffe en One-Ton (Norsk?!) til terræn leg, og bruge en mere civil, landevejs egnet bil til hverdag. Når jeg er på DK besøg, er det meget tydeligt at One-Ton passer ikke særligt godt i DK!