80822:
sv: Undervognsbehandling - erfaringer (17-04-2009 19:10:23) (svar på
80809)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 83.90.139.25)
Vi har fået vores behandlet med Pava på Pava/Dinitrol center i området.
Vi forespurgte om den ikke blot kunne få Dinitrol, og svaret herpå var at det gjaldt kun helt NYE vogne (altså vogne der ikke før var blevet behandlet med andet og i øvrigt var uden rustangreb af nogen art).
Jeg fortrød at jeg lod den (SIII) behandle med Pava, da fakrisk HELE undervognen blev behandlet dermed - indersiden af hjulkasser, gearkasse, motor, udstødning, støddæmpere og fjedre og alt hvad der ellers kunne rammmes med pava sprøjtet nedefra - selv mit rat var plasket ind i det sorte stads (!!!).
Nu er det jo en Defender og opbygningen er forholdvis ens og adskiller sig jo dermed betydeligt fra en DiscoII (vores anden ekvipage - nu vores eneste) og andre "bundpladevogne" - så medmindre du vil risikere at din Defender også får plasket dine Burmabright hjulkasser til i sort sovs - så ville jeg foretrække at finde et værksted til leje og gøre det selv -- evt. med koldpresset linolie , som skulle være bedre end alt det andet, påført via trykluftkompressor og egnet dysegejl og sager.
Det er mit råd.
Vælger du Pava eller Dinitrol, så vær opmærksom på priskategorierne - der er forskel om det er en Disco en Defender eller en SIII (SIII er prisgruppe 8 og du kan forhandle dig til samme prisgruppe for din Defender med lidt held = 3980kr incl. moms for Rustbeskyttelse (Pava) incl. miljø - komplet behandling (tarif for 2009)-- DiscoII er dyrere at få smurt ind)
Hilsen
Stefan