tilbage

Land Rover Forum  

Index
81790: bilen hænger til siden? (13-05-2009 21:48:57)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.89)
Min 90" fra 1988 hælder en smule til venstre, er det normalt? fordi meget af moteren og mig er i venstre side, eller er det tegn på gamle fjedre eller slidt dæmper?


Hilsen jacob gren.
Index
81792: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 21:52:39) (svar på 81790)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.212.39)
Prøv at tabe dig! :)
mvh
Knud, og undskyld!
Index
81794: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 21:57:24) (svar på 81792)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.89)
prøv at komme med et relevant svar!




HAHA!
Index
81795: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:00:02) (svar på 81794)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.212.39)
Der er vel ikke meget andet at gøre end at bytte fjedrene rundt, fra H til V.

Min Serie III med parabolske fjedre gør præcis det samme, men det har jeg vænnet mig til.

mvh
Knud, på 105 kg.
Index
81797: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:02:10) (svar på 81795)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.89)
Men det er fordi at hvis jeg bremser hårdt op så vipper hele bilen til samme side?


Kan det have noget at gøre med jeg køre på 33" x 13,5?
Index
81798: sv: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:06:41) (svar på 81797)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Lyder som om din venstre sides forhjulsbremsebakker "hugger" mere end den i højre side - eller at højre sides bakker ikke tager ordentlig fat. Prøv at kigge dem efter om de skal skliftes elelr justeres.

SIIIhilsen
Stefan
Index
81800: sv: sv: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:09:15) (svar på 81798)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.89)
Jeg har haft en bremse der var halvdefekt og der bremser den skævt, det er slet ikke som nu, jeg må gå ud fra det er et par nye dæmpere og fjedre.
Index
81796: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:01:53) (svar på 81794)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
prøv med lidt mere humor! - livet er til for sjov! høhø

hvis en bil hænger - ja så er fjedre og dæmpere et godt sted at kigge først...
Index
81799: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:08:49) (svar på 81796)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Og det allernemmeste er jo at smide tilsvarende ballast ind i den anden side! Så ligger den lavt og tungt!

Fjedre koster ikke alverden.
Index
81802: sv: bilen hænger til siden? (13-05-2009 22:29:52) (svar på 81790)
Arent Dahlke #2549, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.95.153.54)
Inden du begynder på det store arbejde at flytte fjedre rundt, bør du undersøge om det faktisk er samme type. Der er forskellig farvekode på skruefjedre. Farverne angiver bæreevne. Du kan ikke se koden på de gamle fjedre - find ud af hvad der er originalmontering.
Index
81811: sv: bilen hænger til siden? (14-05-2009 08:28:30) (svar på 81790)
Michael Clausen #8128, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.15.201)
Sjovt nok har min 90" fra 1984 det samme problem..selv med EMU undervogn...
Index
81847: sv: sv: bilen hænger til siden? (14-05-2009 22:55:40) (svar på 81811)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.163.58.234)
Det morsomme med EMU og alle de andre lign fabrikater, det er at de ikke leverer rhs og lhs til vores LHD, det er ofte årsag til at vores RR og LR hælder. Det er korrekt at der findes forsk farvekoder f hhv h og v side på samme aksel, både til std og heavyduty. Vil gerne hjælpe RRC ejere, hvis nødvendigt. Har desv ikke farveskema for LR 90/110.
Hilsen Michael, på luftafjedrede RRC'ere
Index
81851: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (14-05-2009 23:28:14) (svar på 81847)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.212.213.97)
Min RRC hænger også, efter at have skiftet skruefjedre. Jeg ringede til leverandøren (UK) og de vidst godt at LR anbefaler forskellige fjedre foran, men fortalte at de havde leveret disse fjedre igennem 15 år, uden klager...

Det kan man jo så vælge at tro på eller lade være.

Jeg har nu overvejet at skifte igen, og få fat i to forfjedre med forskellig styrke.

By-the-way: Kan "hængningen" betyde at bilen trækker let til højre i styringen?

/anders
RR 3.9 EFI, 1991, LHD
Index
81853: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (15-05-2009 01:01:51) (svar på 81851)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Hvis bilen hænger efter opbremsning kan det være fordi den ene støddæmper virker bedre end den anden, den bedste vil gøre det lidt sværere for fjederen at løfte bilen helt op.

Venlig hilsen
Hartley
Index
81900: sv: sv: sv: sv: bilen hænger til siden? (15-05-2009 20:40:45) (svar på 81851)
Niels Josephsen #3100, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 86.48.59.7)
Her er en oversigt over div. fjedre til LR så kan man jo selv blande lidt og håbe at bilen står lige bagefter.

Hilsen Niels der har stået med 4 fjedre og en meget skæv 110" fordi de nye fjedre var mærket de foreste med pasenger og driver side og de bageste med højre og venstre ???
men ved brug af farvekoderne blev den lige !