Hej
Har lige fået min IIA 88" fra '65 på hvide plader. Det kostede 9.030,- kr. i afgift, + udgifter til registrerings-syn og nummerplader. (Heri er ikke medregnet udgifter til nødvendige reperationer, de skulle jo laves alligevel.)
For veterankøretøjer udregnes afgiften til 40% af nyprisen. Vedr. nypriser, så har Skat lister, nogle påstår at de bla. kigger i gamle bilrevyer og bilforhandleres listepriser. Der går rygter om at man nu bliver pålagt en "benzinafgift" som er 1000,- kr. pr liter bilen kører under 16 km/l. Jeg fik at vide af Skatte-damen at man sætter sådan en gammel Land-Rover til 10 km/l så det er altså 6000,- oveni men jeg slap øjensynligt da jeg havde søgt i tide. Men om reglen kun gælder ved import, ved jeg ikke. Reglerne er ikke videre gennemskuelige. Jeg har fået flere forskellige svar fra Skat, siden jeg begyndte på dette projekt. Bla. ville de i første omgang ikke vurdere min bil som veteranbil, da den ikke var original. Den manglede paneler, sæderne var forkerte, og det samme var farven!!!. (Her måtte jeg jo så lige forklare dem at alle land rovere er originale, da der ikke er to ens, og at de endda ofte var specialbyggede fra fabrikken, og ville en gul Land Rover fra det engelske post og telegrafvæsen så heller ikke være original?)
Man kan godt køre rundt i en hvidpladebil uden bagsædder, man kan endda få den synet på fuld afgift uden sæder, men hvis man vil have den synet som personbil *med* bagsæder, så skal de altså sidde der til syn. Det er i hvert fald den besked, jeg har fået fra flere synsfolk.
Se evt. denne tråd:
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=84894#84894Og denne: (Kræver muligvis log-in, dette for at undgå spam)
http://serieslandrover.10.forumer.com/viewtopic.php?t=1508Hilsen Niels