tilbage

Land Rover Forum  

Index
91291: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 17:00:21)
Alexander Lauener #8233, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.39.142)
problem er motor kan godt komme op og køre men så efter en stykk tid taber den alt kraft og falder helt sammen og går så ud.
Har prøve med en udluftning og en nyt diesel filter men problem blev.
Er det mulligt at diesl indsprøjtnings pumpe har flytte sig?

eller er da noget andet bud?
kun i den sidste par dag køre uden problemer men har før oplevet hvor motor har falde sammen på motorvej men efter jeg har kørt ud på rasteplads og kigge bilen igem hvar da ikke mere noget problem.

jeg kan udlukke Cylinderhoved packning og hele diesel system da er ikke noget stoppet.
Index
91292: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 17:02:09) (svar på 91291)
Alexander Lauener #8233, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.39.142)
glemte lige at sier at det handler om en S3 109 fra 1978
Index
91293: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 17:35:26) (svar på 91292)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.250.130)
Det lyder alligevel som om den får for lidt at leve af.
Det kan være vakuum i tanken
Et evt. filter i tanken, som er stoppet til
Et brændstofrør, som er beskadiget, f.eks. trykket fladt
En svag løftepumpe
Is i noget vand i et brændstofrør

Prøv evt. at blæse forsigtigt trykluft baglæns i brændstofslangen ved løftepumpen. Tag dog først påfyldningsdækslet af tanken.

mvh
Knud
Index
91294: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 18:13:46) (svar på 91293)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Uden at anfægte Knut's anvisninger på nogen måde, Husk at det er blevet vinter, også der nede i DK!
Din symtomer lyder som klassiske parafin vox i brændstofs filter. En udskiftning af filter, og tilsætning af 10% petroleum ville sikkert gøre underværker.
Man er vant til ordentlige vinter sikret Diesel herop i Norge, men Jeg har gentagne gang oplevet at olie selskaber i DK har en tropiske optimisme om hvor varmt det forbliver i løbet af en Dansk vinter. Ligeledes kan man risikere at få noget Diesel som er nogen uger gammel, som ikke er vinter sikret. Miseren intræder derefter kontant og hurtigt.
Index
91296: sv: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 19:01:22) (svar på 91294)
Alexander Lauener #8233, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.39.142)
ok det kan jeg sagtens ses at den kun være en problem, men er den eneste problem det sker er at filter blivet stoppet. så kun jeg jo uden problemer tilsætte noget petrol og ser hvad da sker. og hvis det så ikke virker så må det være noget andet.
Index
91297: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 19:32:39) (svar på 91291)
Bo Hansen #2763, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 90.185.114.244)
prøv at rense vandudskiller sidder formenelig under pasageres fodplade
Index
91301: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 20:46:39) (svar på 91297)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.235.195)
De monopolimperialistiske olieselskaber er ellers flinke
til at frostsikre dieselolie, også i Danmark, mener endog
at dieselolien er frostsikret året rundt.
Derfor hælder jeg mest til Bo`s løsningsmodel, omtalte
sedimentor sidder på rammen i højre side under passagerpladsen, kan dog være fjernet. Kan også være en
isprop i brændstofslange. Her kan karburatorsprit hjælpe,
dog skal udenomstemperaturen så være omkring frysepunktet. Brændstofpumpen skal flytte sig meget for at indvirke.
Kan også være def. forpumpe. Endvidere kan udgangsfilteret ell. det lille kalibrerede hul i banjobolten øverst på
brændstofpumpen være stoppet.
Index
91308: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (19-12-2009 22:04:55) (svar på 91301)
Alexander Lauener #8233, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.39.142)
karburator sprit i en dieselbil????
det giver ikke noget problemer?

Index
91323: sv: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (20-12-2009 09:47:06) (svar på 91308)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
NEJ! Absolut IKKE carburator sprit. Der blev skrevet
"Petroleum" .
Ellers som Verner skriver, er Danske Diesel formegentlig frost sikret hele året, dog er min erfaring, og desværre en del andres, at under rigtig kulde, eller en ski-tur til Norge, er dette langt fra nok.
Jeg plejer at anbefale at ski turister beregner brændstof så at tanken er godt nede, når man når Norge, og at man derefter tanker op, med den hidsige frostsikret, Norsk variant.
Index
91324: sv: sv: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (20-12-2009 10:26:22) (svar på 91323)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.190)
Hvis der er vand i brændstofsystemet, må man blande op til 1,5 % karburatorsprit ned i tanken. Spritten binder vandet. Dvs, 0,5 l ned i en frontmonteret tank og 1,0 l i en bagmonteret tank, for at have en tommelfingerregel.

Der må blandes op til 5 % benzin i diesel eller op til 40 % petroleum, men iflg. de erhvervsoplysninger, som jeg har fået fra Statoil, skulle den danske diesel været frostsikret til minus 21 % året rundt.

Sprit, benzin og petroleum er ikke så smørende som diesel, hvorfor et gammelt råd lyder, at man skal hælde een til to liter motorolie i diesel, når der ikke længere er behov for de 'unormale' tilsætningsstoffer.

Bemærk venligst, at disse råd gælder kun for ældre maskiner og jeg ved ikke, hvordan nyere motorer fra TD5 og frem vil opføre sig med disse midler fra de gamle dage.

På min OneTen sidder der en dieselforvarmer, der opvarmer brændstoffet før det når frem til filtre osv.

Efter en nat med minus 12 grader er det bare med at trykke på knappen og samtidig gløde lidt længere end normalt... vupti, den gamle 2,5 n/a springer igang.

Davids turistråd praktiseres også af erhvervschauffører. I Norge skal man så vidt mulig køre rundt på deres diesel. Har aldrig haft problemer deroppe ifm brændstof om vinteren.
Index
91341: sv: sv: sv: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (20-12-2009 18:56:52) (svar på 91324)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.237.211)
Uanset årsag til driftstoppet er det en god ide at rense
den kombinerede snavs og vandudskiller der sidder på rammen
under gulvet i passagerersiden (dersom monteret)
Afmonter gerne hele enheden og rens for vand og grums, og undersøg for begyndende gennemtæring, vær meget varsom med at skrue på nylonproppen i bunden, den knækker nemt, ellers find en kort 5/16" uncbolt frem først. Hav et kar klar til at sætter under, der kan løbe en del dieselolie ud. Denne lille øvelse kan spare mange ærgelser og stop, husk karburatorsprit virker kun ved temperaturer omkring frysepunktet.
Index
91418: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: problemer med 2,25 Diesel Motor (22-12-2009 08:12:27) (svar på 91341)
steen A (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.236.165)
Jeg ville også tage fraløbet af tanken, så tankindholdet ikke løber ud, hvis der skulle opstå hævert-effekt.

88'er hilsner Steen