tilbage

Land Rover Forum  

Index
93809: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 17:36:33)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.168.20)
kære forum

Hermed et dobbelt hjertesuk.

For det første har min tro på det engelske produkt i den seneste tid været sat på den alllerstørste prøve.Min 300 tdi motor brød sammen efter 330000 km. Kun ved hjælp af keld i tohuse kunne der skabes fornuft i en renovering af vitale dele. Jeg har tidligere kørt mercedes diesel af ældre årgang og den brød sammen ved 780000 km fordi den nye ejer glemte at fylde olie på. Hvis den engelske mekaniske kvalitet altid har været tvivlsom, har jeg den allerstørste respekt for de engelske piloter i lancasters og spitfires under ww 2. Her har tyskerne sgu været det mindste problem.

For det andet er jeg rystet over hvor små sko vi i klubben går i. Jeg tænker på den modtagelse som martin fra reg fyn fik, da han foreslog at der kunne dispenseres fra reglerne om at have stemmeret ved for sen indbetaling. Hallo - det er en social klub vi er medlem af, ikke et advokatkontor eller en kommunalbestyrelse.

På trods af eledig kvalitet små sko og milimeterdemokrati er jeg stadig medlem ( dog uden stemmeret) og jeg kører stadig landrover. Hvem kan helbrede min engelske syge

vh

peter
Index
93810: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 17:52:47) (svar på 93809)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Helbredelse for engelsk syge?

Det er meget enkelt: sælg Land Roveren og køb en Hitler-slæde, f.eks. Mercedes (Puch) Geländewagen. Meld dig derefter ind i Geländewagen-klubben på www.gelaendewagen.dk

Men pas på, du vil så gå glip af megen spas og underholdning. Se evt. her, hvis du sværger mere til f.eks. Mitsubishi Pajero:

http://www.youtube.com/watch?v=llDU2WScmDw

Mvh
Mikael
Index
93811: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 18:14:25) (svar på 93810)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.7)
Hmm min fars "mercer" motor døde ved kun 350.000 km og den var super holdt, kun langture, alle service overholdt på aut, mercedes værksted, ekstra service før alle ferier og aldrig kørt hårdt, man kan være uheldig med alle biler.

Index
93812: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 18:31:39) (svar på 93810)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.28.57)
Meget, meget morsomt, der er bare den aberdabai at Landroveren først så dagens lys 3½ år efter Hitlers død.
Mht. Pajairoen; så er det jo også en nyere forteelse,
men underholdningsværdien er såmænd rimelig nok.
Mht. Landrovermotor contra MBmotorer, så skal man have sig for øje at nyere LRmotorer med turbo og intercooler har en literydelse på 44hk, mod den MB du henviser til har
30hk, dog er de for din 300TDI kørte km. ikke meget, der er set 300TDI der har kørt det dobbelte uden at have været
ude af bilen.
Vi er trods alt en del der deler Martins synspunkt mht. den kaotiske kontingentinddrivelse og den formynderiske
paragraf om frataget stemmeret; se mine einwurfs andet steds, personligt tror jeg det har, burde have afstedkommet røde ører, så mon ikke den kolde paragraffen forsvinder med sneen.
Index
93813: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 18:37:17) (svar på 93812)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.168.20)
Tak verner

dit indlæg trøster og varmer i en svær tid

vh

peter
Index
93815: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 19:52:01) (svar på 93809)
Jan d (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.18.108.148)
Hey Peter!
Naturligvis skal man betale til tiden ,så også kasserer kan få orden på tingene ,men giver dig ret ,dette er en klub ,og det er os der er medlemmer ,og det skal være hygge ,og et godt sted at være, og ikke drives efter den offentlige læst.
Hvad holdbarhed ,om det ene eller det andet mærke er bedst ,er nok også tilfældighedder ,mercedes går også i stykker ,har haft en gd ,300 ,den motor var jeg ikk imponeret af ,har haft 6 landrovere og aldrig haft en motor der er gået død ,så fat mod ,og fortvil ikke ,330000 km ,er også et stykke vej ,og den der med at mercedes ikke kan slides op ,vrøvl ,alt kan slides op ,hvad lever mb værsteder ellers af.
Index
93823: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (10-02-2010 21:25:52) (svar på 93815)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.168.20)
tak for de trøstende ord jeg bliver hel i godt humør og glæder mig til at få discoen tilbage

vh

peter
Index
93835: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (11-02-2010 00:59:00) (svar på 93823)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.5.221)
Kære Peter Og mindstemand.
Jeg startede med en 2.4L nyrenoveret diesel. Den holdt lige indtil den tabte et forkammer oveni et stempel, 30,000.
Så forsøgte jeg med en 2,5L diesel. Også boret op og monteret med nye stempler + 025. -15,000km. Senere fandt jeg ud af at den havde haft et alvorligt motorhavari. Og det er den vist aldrig kommet sig over.
Nu forsøger jeg mig, i de kommende dage, med en motor jeg har købt billigt af en klubkammerat.
Så må vi se om heldet er med mig.
Mvh.
Martin

Index
93836: sv: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (11-02-2010 07:34:28) (svar på 93835)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.168.20)
hej Martin

I forhold til ovennævnte er jeg jo nærmest ejer af en veritabel evighedsmaskine. God da til dig og alle i andre som har budt ind på dette lidt tragigkomiske indlæg. Sort humor og landrover hører sammen må moralen være

vh

peter
Index
93839: sv: sv: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (11-02-2010 09:22:17) (svar på 93836)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.63.55.134)
Det bedste middel mod engelsk syge er ikke at sælge Land Roveren. Det er kun med til at underbygge, hvor kraftigt inficeret af sygdommen, man er. Mod den sygdom er der kun en medicin, der virker. Det er Land Rovere i rå mængder.
Da min første Land Rover for mange år siden begyndte at fylde rimelig meget på budgettet og til sidst fik diagnosen motorrenovering, blev jeg enig med mig selv om at nu kunne det være nok med det Land Rover værk og jeg byttede den væk hos Bertelsen i Sjelle for en Peugeot Partner. Første uge følte jeg mig som bankrådgiverens yndling - ugen efter begyndte mangelsymptomerne at melde sig: Koldsved, koncentrationsbesvær, generel psykisk uligevægtighed. Jeg blev opfarende, gennemirritabel med tendens til en altoverskygende sort depression. Jeg måtte køre tilbage til Bertelsen og ved Guds og Marius Bertelsens hjælp fik jeg igen min Land Rover... Nu her 10 Land Rovere senere er jeg ikke i tvivl – jeg er livsvarigt inficeret... og mod ligesindedes verbale brydekampe her på forum findes også kun et middel.. kør en tur i Land Roveren og her kan man så øve sig i at lade ethvert indlæg her være lige så hjerteligt og konstruktivt som ”blink og vink” når man møder en anden Land Rover på vejen.
Index
93841: sv: sv: sv: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (11-02-2010 10:40:10) (svar på 93839)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.240.199)
Så sandt, som det er sagt...

"En gang Land Rover, altid Land Rover".

Efter 2 år uden LR i en Peugeot 407, der holdt på værksted altid, og i hvilken der knapt er en oprindelig del tilbage, så er jeg igen i LR, denne gang en Discovery 3.

Jeg nyder hver en km. i denne min 11. LR, også selv om jeg ved, der kommer reparationer, udskiftninger og ærgelser over den ikke kører helt så langt på literen, som man kunne ønske sig. Heldigvis er køreglæden omvendt proportional med brændstofforbruget - og 11,5 km/l i snit er vel til at leve med...

/Ib
- nu med let speederfod
Index
93840: sv: sv: sv: sv: sv: et dobbelt hjertesuk fra en stadig troende (11-02-2010 09:46:23) (svar på 93836)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
TUDEFJÆS. mja det er såmænd ikke ment så hårdt, men mere som en opstrammer til mig selv, det er en kold tid vi lever i, syn´s ikke lige tingene går som de burde, bøvl med el, tank/retur, fugtig ved vandpumpe, det trækker ind i bilen, og så er der de konstante hovedpine og tryk i nakken, og man fryser når der liiige skal skrues lidt på bilen. Jeg kom til at tænke på at før jeg fik bilen bygget om så havde jeg en god slat penge i banken. Ved bare ikke lige hvad opskriften er for at komme videre, hhhhmmmm jo da en tur ud med landrøveren, fryse lidt udsætte sig selv for overlyd, nyde andre bilister hilser på een med den lange finger, jeg glæder mig til på lørdag SÅ skal vi på tur, med en masse positive mennesker og en flok land røvere. Sparke dæk, grille i det fri, en lille andagt.
Hav en strålende dag allesammen, nyd livet det bliver ikke genudsendt.
>MVH Jens E der sidder lige i solen, lige i hjertet af Danmark.