tilbage

Land Rover Forum  

Index
94949: død bil (01-03-2010 10:37:28)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.60.120)
hej jeg har en til tider dejlig 110" 2,5 N/A. Men i disse dage vejer skrot præmien godt nok tungt på vægtskålen!

der er ingen strøm og så aligevel, for når nøglen står i slukket pos. kan jeg tænde loftslampen og anlæget men så snart jeg drejer nøglen til tænding så slukker det også.

jeg har prøvet med 3 forskellige batterier alle med samme resultat.

hvis jeg kortslutter de to poler på relæet oven på starteren så kommer der kun en ganske lille gnist og ingen reaktion fra relæ.

jeg har tjekket stelforbindelser.

mit bud er at relæet ovenpå starteren hænger men inden jeg smider mig i smeltevandsmasserne vil jeg lige høre om der skulle være andre bud..

på forhånd tak.

Mvh. Thomas
Index
94950: sv: død bil (01-03-2010 10:57:59) (svar på 94949)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
der er et eller andet der bruger strøm når tændingen er på, og det er nok en kortslutning et stel. prøv at pille forbindelse fra en af gangen og så se og det bliver bedre. kig evt ved generatoren om der er noget på den der kan kortslutte...

mvh Bjørn
Index
94953: sv: død bil (01-03-2010 11:29:01) (svar på 94949)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Har alle de 3 batterier været 100% ok og ladet fuldt op??
Hvis disse batterier er gamle og halvflade, så kan du ikke regne med dem!!
Ellers kunne det være relæet som du skriver.
Alternativt bundstykket i tændingslåsen.
Er der strøm på lys, varmevlæser osv???
Har du også checket de strømførende ledninger??

Index
94954: sv: sv: død bil (01-03-2010 11:41:34) (svar på 94953)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.60.120)
ja de var alle 100% i orden.

der er 12v ud til starteren og i tændingslåsen.

der er ikke lys i andet end lofts lampen og anlæget.

jeg tænkte også på bundstykket men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal måle det??
Index
94981: sv: sv: sv: død bil (01-03-2010 17:28:33) (svar på 94954)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.241.9)
Hvad måler du med når du måler at der er 12V ved starter og bundstykke? hvis du måler med et volt meter kan du blive snydt da den vil visse 12V selvom der ikke er nok amp.prøv med en 12V pære mens du drejer nøglen, hvis strømmen forsvinder på din starter bruger den formeget strøm eller der er en dårlig forb. der ikke kan bære strømmen
Index
94983: sv: sv: sv: sv: død bil (01-03-2010 17:43:08) (svar på 94981)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.183.204)
Prøv at undersøge batteriets stelkabel, det går ud af batterikassen bagerst i bunden og ned til en sidevange, har tidligere oplevet kabelskoen er rustet ud af vangen
og halvt smeltet grundet dårlig forb.
Index
94995: sv: sv: sv: sv: sv: død bil (01-03-2010 22:06:25) (svar på 94983)
j m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.173)
Har lige prøvet det samme. Det var en samling midt på + pol kablet der var gået over (den tidligere ejer havde samlet to stykker kabel) Prøv at bruge et startkabel til start hvis der er plads
Index
94996: sv: sv: sv: sv: sv: sv: død bil (01-03-2010 22:08:56) (svar på 94995)
j m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.106.173)
Startkabel til STARTEREN... min kunne af gode grunde ikke hive amp nok igennem...
Index
95096: sv: død bil (04-03-2010 14:48:25) (svar på 94949)
Morten S. Andersen #5283, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.243.9.72)
Hej Thomas

Min 90'er lavede det samme en dag. Jeg fandt ud af at kablet til det ene gløderør var iret over og lavede kortslutning mod motorblokken. Bilen var fuldstændig død. Isoler-tape på kabelenden og vupti - så ku' jeg starte igen....Nu blot kun med forvarmning på tre gløderør, men det klarer en LandRover fint

Morten
Index
95174: sv: sv: død bil (07-03-2010 11:38:54) (svar på 95096)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.52.52.10)
nu virker den igen efter en frisk starter og en stelforbindelse.. tak for alle de gode indputs.

mvh. Thomas
der ikke længere har en 110" til salg =;)